[Mörkercykling] - Göteborg, Tisdag 18.00 Franssons

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Snart tisdag och då ska det cyklas igen! Hoppas jag. Åkte på en liten förkylning i torsdags kväll, har vilat över helgen och tror det ska funka att köra på tisdag. :-)

Samling vid Franssons(korsningen Delsjövägen/Virginsgatan) 18.00, sen blir det 1.5-2 timmar i Delsjöskogen. I torsdags var det dubbdäcksväder, men vi får se om det ändrar sig tills på tisdag.

/Leo

PeterA skrev:
-------------------------------------------------------
> Min ram är spräckt så jag vet inte riktigt när jag
> kan vara med igen :-(
> /Peter

Hoppas då att tomten kommer väldigt tidigt i år.

//Gerry

Har fortfarande hög vilopuls så jag börjar misströsta, börja bli lite Ulrich varning på min höst/vinterträning. Skall försöka köra något lätt i veckan för en comeback i skogen på vinterhojen nästa vecka. Vilopulsen kan vara stressberoende (kan inte bestämma mig för dämpat eller stelt fram på mtb:n).

uplh: Hade du frågat mig igår hade jag sagt dubbväder, var ute och körde bil förbi Härkeshult/Vildmarksleden i Jonsered i lördags och det var blankis och hårt underlag. Igår var det mildare och idag har det regnat bra, så en del is är nog väck nu. Troligtvis funkar det bra utan dubb imorgon.

Här är tisdag, onsdag och torsdag vädret, ser ut att bli kallare tills på torsdag, så jag låter dubbdäcken sitta på. ;-)

Trailmaster: Tack för varningen, känner mig ok, bara lite snorig idag. Det ska nog gå bra, tar det lugnt imorgon. Krya på dig, på med tomteluvan så blir du snart frisk!

/Leo

1.jpg

Tisdag

2.jpg

Onsdag

3.jpg

Torsdag

Tänkte komma, hoppas det funkar denna gången, lite svårt att hinna.
Ser dock lovande ut. Åkte med dubbisar igår i Sandsjöbacka/Torrekullaleden,
känns att det var rätt val. En hel del Snö och is där.

Ola

PeterA skrev:
> Min ram är spräckt så jag vet inte riktigt när jag
> kan vara med igen :-(
> /Peter

Fann också, det är inte bra. Går det att svetsa eller finns det garanti kvar?
Du är inte ensam, har brytit tre hardtails...

Ola

Ola: Det är livstidsgaranti på Trek ramar. Jag får besked i morgon om garantin gäller.
Hoppas ni får en bra tur. Jag har inte cyklat på en vecka och abstinensen börjar bli märkbar!
/Peter

Ses ikväll då, kan bli lite blött men det gör inget. :-)

PeterA: Hoppas det löser sig med ramen, inget kul med sånt.

/Leo

PeterA skrev:
> Ola: Det är livstidsgaranti på Trek ramar. Jag får
> besked i morgon om garantin gäller.
> Hoppas ni får en bra tur. Jag har inte cyklat på
> en vecka och abstinensen börjar bli märkbar!
> /Peter

Det ser att bli stora julklappar för dig i år då.
Du får börja göra mig sällskap på spinningpassen. Jag har börjat med övervintring och försöker bygga upp min kropp med diverse obskyra inomhusmetoder som slutar på -ing.

tja...
jag har åkt på någon slags allergi.. mot regn osv.. hoppas på lite minusgrader, på med dubbisarna och solsken i helgen.

så jag körde 2timmar spinning igår :) istället för att köra idag..

jag börjar att bli som Wilier... nämligen bekväm ;)

har även anmält mig till vätternrundan oxå så det så..
racern är klar och väntar på att tämjas.

Hemma jag med, härligt att cykla igen! :-) Lerigt, blött, men inte så halt. Dubbdäck behövdes egentligen inte men man fick grumt fäste på blöta klipphällar så lite nytta gjorde dom.

Det blev en tvåtimmarstur, på minuten nästan. Vi var fem från början, Dick, Ulph, Ola, Martin och jag. Dick vände efter en kort stund, förkylning? Vi andra körde på och avverkade rätt många stigar, det mesta baklänges. Efter att snurrat runt en stund så körde vi förbi trollen och upp till Getryggen, sen blev det en kul men blöt bit bort mot östra långvattnet och förbi sjön som avslutning.

Tack för idag, ses på torsdag igen då! Kan bli lite kallare väder så dubbdäcken får sitta på än så länge, men de kan lika gärna åka av också om det fortsätter regna.

/Leo

Det var inga större problem att köra utan dubbar igår. Tror dock att man hade haft lite bättre grepp om man haft dem. Det var ett par 'avåkningar' från stigen igår men sommardäcken bet sig fast förvånandsvärt bra.

Knäena känns inte bra idag. Får dock lite ofrivillig vila nu då jag skall på hockey imorgon samt det att helgen är bokad för arbete :-(. Hoppas på att vara tillbaka nästa vecka.

Vi pratade om trånga situationer igår när vi väntade på att Ulf skulle få upp sina byxor som höll på att hamna vid knäena. Här kommer länken till den videon.

http://media.putfile.com/Top-Gear---Zonda-Ford-GT-and-F430-get-stuck-in-Paris

Ha de gött!

Tillbaka
Topp