Mörksuggan, bilder

Mr Handley

Ny medlem
Mörksuggan, bilder
Såg att dom fått upp lite bilder.

Kaijan den linslusen har som vanligt ställt sig framför fotografen :)
DSC00638.jpg

Vi binder fast stenen så kryper den inte iväg:
DSC00707.jpg

Mörksuggan, bilder
Mattias: Här kommer lite kommentarer om mitt lopp.

Jag förvaltade den av Mytomspunnen införskaffade starttiden dåligt. Drogs med i alltför högt tempo uppför backen efter start och detta parat med en konstigt agerande växel gjorde att jag slet av kedjan (kommer separat tråd om detta, jag tror att jag kommer kalla den "Därför kommer SRAM-produkter inte i närheten av min hoj, min pung mår bäst då")

Att en kedja går av precis 10 meter innan krönet ligger väl inom sannolikhetens ramar, men vad är oddset på att två kedjor pangar samtidigt? På samma plats? Det hände i alla fall, och det tog kanske 10 minuter att fixa bägge. Jag använde inte min powerlink, utan tog en shimanonit jag av en händelse hade liggande i camelryggan.

Efter lagningen så blev det full fart - vi låg nu sist i startfältet, och obönhörlig mjölksyra. Loppet blev en enda plåga, även om banan var kanonfin. Körde tillsammans med min olycksbroder (startnr 834) ända in i mål. Vi körde om en hel del, medan en del inte ville släppa förbi (vad har ni så bråttom för?). Minuterna efter att jag gått imål så öppnade sig himlens portar. På riktigt. Sheit vilken skur. Vill köra igen :(

Läskigt: Vi körde på en kraftledningsgata då blixten slog ner både till höger och vänster om oss. <2 sekunder från blixt till knall... Bästa stället att vara på vid åska :)

Lärdom: Hårdpumpade twister funkade kasst som tusan, det var mycket sand/morän som man körde på och det skar rakt igenom. Längtade efter mina Explorer.

/Jonas

Mörksuggan, bilder
Kom in på 3.08 efter en relativt behaglig resa uten tekniska problem.
Mycket trevlig bana, snabb men inte tråkig, det blir fler besök i Mörksuggeland.

Senast redigerad av en moderator:
Mörksuggan, bilder
Såg oxå att Emil Lindgren blivit diskad, vad kan han ha gjort för styggt då? Mitt eget lopp gick väl okej rullade in ungefär två minuter innan bigmollo :)

Mörksuggan, bilder
jag hade en mycket bekymmersam tur! hade fina ben och trampade på bra, men efter 51km gick min framväxel sönder vilket ledde till en reparationstid på ungefär tio minuter och endast möjlighet att använda mellanklingan fram under resterande del av loppet. rullade i mål, riktigt irriterad och besviken, på 2:54. en tid som kunde varit mycket bättre.
Anders G var för övrigt en av dem som blåste förbi mig när jag stod och reparerade cykeln, efter att vi jobbat bra tillsammans under 30-35km...

Mörksuggan, bilder
Jag rullade in på 3:16, och det får jag lov att vara nöjd med. Pajade min gamla Marzocci XC700 genom att bottna den i ett hopp vid bron efter vätskekontroll nr:2. Sedan började benen krampa om vartannat, men det var bara att bita ihop och trampa vidare. Nu stundar cykelbyte, och en heldämpad skulle inte sitta i vägen.

Mörksuggan, bilder
Jag pratade med Emils far (vi stod parkerade brevid varandra) efteråt och vad jag förstod så hade tydligen hade Emil fått problem med en pedal och fått otillåten assistans för att fixa till det. Själv körde jag på 3:14.

/Jörgen

Mörksuggan, bilder
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Mattias: Här kommer lite kommentarer om mitt
> lopp.

Tack.

> Jag förvaltade den av Mytomspunnen införskaffade
> starttiden dåligt. Drogs med i alltför högt tempo
> uppför backen efter start och detta parat med en
> konstigt agerande växel gjorde att jag slet av
> kedjan (kommer separat tråd om detta, jag tror att
> jag kommer kalla den "Därför kommer SRAM-produkter
> inte i närheten av min hoj, min pung mår bäst
> då")

Ser fram emot det. Men en sådan tråd kräver nästan illustrationer.

> Att en kedja går av precis 10 meter innan krönet
> ligger väl inom sannolikhetens ramar, men vad är
> oddset på att två kedjor pangar samtidigt? På
> samma plats? Det hände i alla fall, och det tog
> kanske 10 minuter att fixa bägge. Jag använde inte
> min powerlink, utan tog en shimanonit jag av en
> händelse hade liggande i camelryggan.

Helt otroligt. Visserligen brukar det alltid vara någon stackare som står och reparerar kedjan upp till Vida Blick men två stycken, samtidigt...

Mörksuggan, bilder
Det blev 3,14 för min del. Lite missnöjd är jag allt, hade velat komma närmare tre. En elakartad chainsuck var väl ingen större fara men jag tappade tid och hela snabba klungan på en punktering. Körde på ganska smala däck och lågt tryck så jag får skylla mig själv. Det var konstigt att jag inte fick fler punkteringar, för när jag efter loppet mätte trycket i det däck jag pumpat i skogen visade det sig att jag bara tryckt i strax över ett kilos tryck. Hur kombinationen extremt lågt tryck, Schwalbe Skinny Jimmy och helstelt kunde hålla begriper jag inte.

Jaja, det är bara att komma igen till nästa år, men med nya däck.

Mörksuggan, bilder
oxr skrev:
> Jaja, det är bara att komma igen till nästa år,
> men med nya däck.

I dito that! Måste vara grymt att va me "där framme" när det går undan på grusvägarna och singletracken. Fast twister-däcken får stanna hemma nästa år.

Mörksuggan, bilder
Jag körde på strax under 3.05, kapade tolv minuter mot förra året så jag får vara nöjd.
Mycket lättåkt bana,borde passa åkstarka racercyklister perfekt, bara att mosa på så mycket man orkar.

Mörksuggan, bilder
Ojoj, Kaijan har skaffat sig Hofvets tävlingströja! nu får man passa sig;)

Allvarligt talat, var det en kul bana, kul tävling? Ett tag funderade jag på att köra upp och heja men när jag titade ner i tanken och min plånbok så var det lika tomt på båda ställena.

Mörksuggan, bilder
Jag ramlade in på 3:19 i min första Mörksuggejakt. Jag hade siktet inställt på runt 3.30, så jag är nöjd. En punka ca 5km före mål är det enda jag är missnöjd med. Medan jag lagade punkan såg jag både oxr och vmemam (ock en massa annat folk som jag inte kunde identifiera) susa förbi...

Mörksuggan, bilder
Ted_B skrev:
> Var det inte några fler från Happy som åkte?

Jag åkte, bensinpriser skulle dock vart www.bensinpriser.se , men de tog bort www och se :(

tiden kanske inte är så mkt att komma med, men ett steg framåt jämfört med lida loop...

4:00:42,6 vart tiden...
Min nya hoj duger till att åka både XC och Freeride...

Läs mer här: http://happymtb.org/forum/read.php/1/27432/229781#msg-229781

Senast ändrad:
Mörksuggan, bilder
Bakväxelreglaget la ju av kvällen innan.Försökte mecka men gav upp och bestämde att jag skulle köra triplespeed ist.
Gick rätt bra ändå.Putsade tiden från 03 med över halvtimmen.Då hade jag sadelbrott på exakt samma ställe som Jonas kedja gick av.

Förra året blev polaren påkörd på travbanan av nån idit så han kom bara 200 m.
Kul bana annars.

Och Ville har gnäller på banan som vanligt=).
Jag gillar banan även fast den inte är så jätteteknisk.Men den är snabb.
Ville älskar ju Gula i Hellas som jag hatar .Smaken är ju som baken.
7 mil i Hellasterräng skulle nog inte jag palla=)

Mörksuggan, bilder
Den mulligaste biten var stigen i tallskogen efter ca 3 mil. Som en bergochdalbana typ. Den skulle jag gärna köra igen, men jag får vänta till nästa år..
/J

Mörksuggan, bilder
Nyss hemkommen efter 4 toppendagar Rättvik. Jag var totalt slut när jag kom i mål på 3.24. Massagen efteråt var värt varenda krona!

//Lotta

Mörksuggan, bilder
Här är ytterligare en som var med. Hade varit sjuk i veckan men bestämde mig sent för att köra ändå, kanske dumt men när man ändå hade boende bokat och kompisar som skulle köra så var det lika bra att följa med. Körde försiktigt uppför Vidablick för att känna hur kroppen kändes och den kändes inte bra så jag tog det lugnt resten och rullade in på 3:30. Var i och för sig helt slut ändå.

Kul och lättkörd bana samt helt ok arrangemang tycker jag.

/Johan

Mörksuggan, bilder
MattiasE skrev:
> Killen som blev diskad enligt resultatlistan på
> mörksuggejakten.Har någon hört något om varför han
> blev det?
>
> ____________________
>
> ~One Of The Lost Once~

kolla vad bugge skrev 00:24 på förgående sida. killen är för övrigt sveriges mest lovande U23.

Mörksuggan, bilder
Jag tyckte att banan var kanon!!
Tyvärr var jag mycket dålig på att fylla på energi, viket jag fick sota för ca 5km innan 3:e kontrollen. Det tog stopp, alla körde om mig och jag tyckte att jag trampade på, men kom inte framåt. Efter lite vila vid kontrollen och lite påfyllnad av energi så kvicknade jag till igen. Förbättrade min tid med 16min från 2004 så jag ska inte klaga!

Tillbaka
Topp