Mattias: Här kommer lite kommentarer om mitt lopp.
Jag förvaltade den av Mytomspunnen införskaffade starttiden dåligt. Drogs med i alltför högt tempo uppför backen efter start och detta parat med en konstigt agerande växel gjorde att jag slet av kedjan (kommer separat tråd om detta, jag tror att jag kommer kalla den "Därför kommer SRAM-produkter inte i närheten av min hoj, min pung mår bäst då")
Att en kedja går av precis 10 meter innan krönet ligger väl inom sannolikhetens ramar, men vad är oddset på att två kedjor pangar samtidigt? På samma plats? Det hände i alla fall, och det tog kanske 10 minuter att fixa bägge. Jag använde inte min powerlink, utan tog en shimanonit jag av en händelse hade liggande i camelryggan.
Efter lagningen så blev det full fart - vi låg nu sist i startfältet, och obönhörlig mjölksyra. Loppet blev en enda plåga, även om banan var kanonfin. Körde tillsammans med min olycksbroder (startnr 834) ända in i mål. Vi körde om en hel del, medan en del inte ville släppa förbi (vad har ni så bråttom för?). Minuterna efter att jag gått imål så öppnade sig himlens portar. På riktigt. Sheit vilken skur. Vill köra igen :(
Läskigt: Vi körde på en kraftledningsgata då blixten slog ner både till höger och vänster om oss. <2 sekunder från blixt till knall... Bästa stället att vara på vid åska :)
Lärdom: Hårdpumpade twister funkade kasst som tusan, det var mycket sand/morän som man körde på och det skar rakt igenom. Längtade efter mina Explorer.
/Jonas