Mörksuggan

Mörksuggan
Bra tråd!

Jag som ska göra premiär i LL-cupen är väldigt intresserad av allt som rör Mörksuggejakten.

-Taktik? Ingen
-Däckval? Furiuos Fred 2,25"
-Förväntningar? Bra genomkörare inför CV
-Mål? sub 3h...

Mörksuggan
Jag började att cykla MTV idol och Suggan var den första tävlingen/motionsloppet jag körde. Skitkul!
Jag hade 3.15 då, siktar på sub 3h jag med. Har slarvat med träningen de sista veckorna tyvärr...
Men kul ska det bli!
Race king fram, furious fred bak.
Taktik: lagom hårt i första backen och sedan njuta och inte ramla.
Magnus

Mörksuggan
Ska göra premiär på Mörksuggan och är nöjd bara jag tar mig runt på en skaplig tid.
Kommer att köra på X-King 2.2 fram och bak eftersom att dom sitter på och jag har ingen lust att stansa om :)

Mörksuggan
Ska delta för min 3e gång. Tidigare har jag kommit bland de 10sista eller nått på typ 4h. Iår blir nog inget undantag, huvudsaken jag kommer runt: )

Förövrigt verkar hemsidan ha tagit bort tidigare resultat?

Mörksuggan
slippy skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska delta för min 3e gång. Tidigare har jag
> kommit bland de 10sista eller nått på typ 4h.
> Iår blir nog inget undantag, huvudsaken jag
> kommer runt: )
>
> Förövrigt verkar hemsidan ha tagit bort tidigare
> resultat?

Näee, klickar du på Mörksuggejakten, sen resultat så kan du se förra årets resultat :)

Länk: http://www.morksuggejakten.com/resultat/Resultat_morksuggejakten_2011.pdf

Mörksuggan
Taktik: Bli frisk från förkylning, inte gå helstumt upp till Vidablick. Se till att inte ligga längst bak i klungorna när man går in på stigpartierna. Byta bussningar till baksvingen så att cykeln slutar vara midjestyrd. Plocka fram arm- och benvärmare.
Däckval: X-King 2,4" fram, Racing Ralph 2,25" bak.
Mål: Sub 3h
Uppladdning: förkylning, goda vänner på besök de senaste fem dagarna = för mycket öl/vin och god mat, ingen träning sedan midsommar. Hoppas på ett intervallpass idag.

Mörksuggan
är det inte bara att åka upp och efteranmäla sig?. Dom kör väl efteranmälning på lördagen och även någon timme innan start på söndag? Ser ju dock inte ut att bli så underbart väder. 43mm regn och åska enligt som flesta vädersidor :(

Mörksuggan
Körde igenom banan i tisdags...

Var redan nu rejält blött där det brukar vara blött...Troligen inte ens cykelbart korta sträckor i början.
Kan bli rena geggamojjan i några kilometer..

I övrigt var banan i toppskick!

Hoppas på en miss i SMHI:s och andras prognoser...men de verkar ju vara rörande överens om att himlen kommer att öppna sig på lördag och söndag...hmmm...

Mörksuggan
Anders_SOL skrev:
> Körde igenom banan i tisdags...
>
> Var redan nu rejält blött där det brukar vara
> blött...Troligen inte ens cykelbart korta
> sträckor i början.
> Kan bli rena geggamojjan i några kilometer..
>
> I övrigt var banan i toppskick!
>
> Hoppas på en miss i SMHI:s och andras
> prognoser...men de verkar ju vara rörande
> överens om att himlen kommer att öppna sig på
> lördag och söndag...hmmm...

Jag tror att ditt Nick fixar vädret på sön.

Mörksuggan
> Jag tror att ditt Nick fixar vädret på sön.
Haha!
Man kan ju hoppas!
Hoppas att det kan fixa en trasig bakväxel också ;-) annars så blir det inget åka av i alla fall!

Mörksuggan
Prisad vare _SOL

Bilagor

• YR_Rättvik.jpg
    YR_Rättvik.jpg
    40.5 KB · Besök: 45
Mörksuggan
Är total novis på MTB, körde Lida Loop för 7 år sedan och det var väl ungf. då jag cyklade MTB sist.
Cyklar en hel del LVG och där är det ju inte så mycket krångel med däckval och såna saker.

Har lånat hoj av brorsan och fick lite olika däck till. Olika breda Nobby Nic (2,4 och 2,25) och Fat Albert (2,4) tror jag.

Vilka däck ska jag ta, och hur hårt bör jag pumpa däcken?

Tänkte bevaka fältet bakifrån så ni behöver inte oroa er.... :-)

Mörksuggan
Va fan var det för ny extraslinga i målområdet? Utan den hade jag fixat 2:59:59. :(

Men nu har jag något att jaga nästa år också! ;)

Senast ändrad:
Mörksuggan
Extraslingan vid målgång var exakt likadan förra året, helt klart bra och publikvänligt att ta en extra sväng där inne!

Jag är supernöjd, har ingen exakt tid än men vet att jag slog personbästa med ett par minuter! Har även ca 2h cykling på film från min klunga, kommer bli svinkul att komma hem och kunna kolla på filmen! :)

Mörksuggan
Grymt trevlig tävling! Jag är så imponerad av all publik ute i skogar och byar! Det hjälper dessutom bra mycket i backarna :) Synd med regnet bara men skön temperatur.

Mörksuggan
Ja, en helt fantastisk tävling. Publiken är en av de bästa, grymt kul att få hejarop längs med banan.
Tur att man hade hunnit gå i mål innan himlen öppnade sig på allvar.

Mörksuggan
STIZZE skrev:
> Jag körde på 2:50:xx men står som DNF på
> resultatlistan.....

Var det Mörksuggan du var på då? ;)

(Förklarar varför jag mötte så många bilar med MTB:s på taket!)

Mörksuggan
Nilsen skrev:
> Litar inte på min kallibrering av cykeldatorn,
> den visade 68,5km vad visade era?

Min GPS visade typ samma 68,5 - 69km.

Tillbaka
Topp