Mörksuggejakten 2015

TEAM AVANTI

Aktiv medlem
Mörksuggejakten 2015
2veckor kvar till tävlingen. Dom ska fixa på surhålet

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    127.4 KB · Besök: 53
Mörksuggejakten 2015
anmälde mig för andra året och frugan kör sitt första.. jag tog mig runt på 4:12 förra året med en djävulsk kramp på,, upploppet!! har blivit en ny cykel och en djävla massa mil sen dess.. ;) ska bli kul att cykla det igen och sen hur man utvecklats, ska dessutom simma vansbro dagen innan!

Mörksuggejakten 2015
Blir premiär på Mörksuggan för mig. Den där starten, från Rättvik upp till Vidablick, ser intressant ut. Ni som har lite sugg-rutin, hur är den eg? Hur lång tid tar backen?

Mörksuggejakten 2015
Nästan 2.5km lång backe med 7% lutning i snitt, jag tog det väldigt lugnt upp förra året för att spara mig och då tog den 12min. Eliten kör den på under 8min.

Kör tyvärr inte Mörksuggejakten i år, väldigt fin lopp och bra att de bygger bort surhålet då det ändå bara blev stopp där så man fick gå pga folk som strulade.

Mörksuggejakten 2015
Körde lite på banan förra helgen, det har ordentligt lerigt vid surhålet så det var ju toppen att de fixar till det.

Fanns tillräckligt med lera ändå på banan!

jag tänkte köra på strax under 4h i år, ni då?

Mörksuggejakten 2015
Startbacken är lite lätt ångestframkallande för mig. Den är jobbig men jag försöker tänka att det är över efter tio minuter, efter det bestämmer jag själv hur tungt det blir i fortsättningen :)

Jag brukar köra loppet på strax under tre timmar men funderar på att låta det ta några minuter extra i år och kanske njuta lite mer av cyklingen.

Mörksuggejakten 2015
Jag misstänker att spångarna (spängerna? En helt egen tråd) dessvärre inte löser problemet med köbildning efter vidablick. Har man broken ned leran är risken stor att man lider av spångest oxå. Tror att det börjar bli dax för LLC att titta på seedade startgrupper ala CV i motionsklass. För övrigt stämmer jag in i hyllningskören om att Suggan är ett av de vackraste loppen man kan köra. Siktar på 3:30 i år

Mörksuggejakten 2015
Körde första gången förra året på 3.04, planen i år är väl att förbättra den tiden. För mig var backen inga större problem, viktigt att värma upp ordentligt innan start bara.

Mörksuggejakten 2015
På fb-sidan stod det något för några dagar sen om ändrad bansträckning och ny längd, 74 km. Har inte sett någon ny karta på hemsidan.

Mörksuggejakten 2015
Hej!

Jag körde igenom banan idag. Snustorr och supersnabb. Dock så blir det lite löst här och där i och med det sandiga underlaget. Några bilder och Garmin-data i bloggen. Banan blir ungefär 71,5-72 km efter förändringarna som man gjort till i år. Dels är det på grund av en bro som gått sönder ungefär halvvägs in i loppet och sedan så har man ändrat avslutningen också.

Startbacken är 2.4 km lång och bjuder på ca: 180 höjdmeter. De snabbaste tar ca: 7 minuter på sig upp...

Mörksuggejakten 2015
Rompa skrev:
-------------------------------------------------------
> Det här blir varmt o svettigt på söndag. Kl
> 21.00 här vid siljan är d 29.5gr....

Ska bli ca 20gr vid 10 på söndag :)

Mörksuggejakten 2015
Årets mektabbe var att byta bromsbelägg fram igår kväll. Tyckte att det tog emot lite men klockan var så mycket så jag ville prioritera sömn och tänkte att det brukar lösa sig med att beläggen hamnar i position bara man har fått bromsa ordentligt några gånger. Fick problem direkt efter starten när jag märkte att jag över huvud taget inte rullade med klungan. Stannade och kände på hjulet som inte rullade fritt alls. Trampade på en stund till innan det började ryka från bromsen, då hade jag inte ens kommit till rondellen efter nån kilometer. Öste på vatten i ren panik och då funkade plötsligt bromsen skapligt. Övervägde att bryta redan där eftersom jag hade hamnat efter följebilen, men fortsatte trampa av nån anledning. Upp för vidablicksbacken med bromsat framhjul och ny dusch var 500:e meter. Efter nån mil hade beläggen slitits ner såpass att cykeln rullade på som vanligt. Tappade lätt en halvtimme på det hela + hamnade i monsterköer på stigsträckorna. Sjukt missnöjd med tiden men en fin dag på banan ändå. Får titta hur den stackars bromsen ser ut en annan dag...

Undrar förresten lite över sadeln + sadelstolpen som låg i spåret nån kilometer före mål. Nån som ville minska vikten inför spurten?

Mörksuggejakten 2015
Någon som vet hur det gick för killen som klotade, och vred sig i smärtor i vänster arm. Tror det var ca 1/2-3/4 in i racet.Kom som fjärde cykel, någon hade redan stannat så jag fortsatte och meddelade funktionärerna om skadad åkare.
Hoppas det gick så bra det kunde och krya på dig om du läser detta.
//Jocke

Mörksuggejakten 2015
Härligt race och galet snabb bana, kanske för snabb, gick i backen hårt efter typ 1.23,/35km från led 2, bytte spår och slog i pedalen i nått tror jag och flög som satan slog mig visst överallt , ont, skrapad men krigade på in i mål. Blå, öm, skrapad men cykeln höll. Körde i Gävle CA gult och om någon såg skiten så gick det bra ändå. klantigt, men sånt händer. I mål i alla fall på strax över 2.50. Tappade visst 50 placeringar på vurpan, grundregel!: Vurpa inte!

Senast ändrad:
Mörksuggejakten 2015
Så här mycket köer har jag aldrig varit med om tror jag, var i stort sett konstant kö till första vätskekontrollen.

Körde in på drygt 4h, känns ok, inga större missöden förutom att vattnet tog slut strax efter 2an och det var fördjävligt långt mellan 2an och 3ans vätskekontroll.

Annars kul, bra stämning i spåret och perfekt väder!

Mörksuggejakten 2015
Det blir köer när man har mycke stig speciellt dom första milen. Grusvägar/skogsvägar behövs för att sprida ut fältet. Jag startade i sista ledet men jag tyckte det var helt OK. Annars är det väldigt knöligt underlag väldigt mycke sten och rötter.

Det som är kul med Mörksuggan är annars glad och entusiastisk publik. Till och med dom som satt fast i bilkön hejade. Jag rullade in på 3.45 dammig och nöjd

Mörksuggejakten 2015
Bron över lerhålet funkade juh bra som fasen, där plockade man många om man åkte på sidan i skogen.

Har aldrig kört suggan förut, tyckte banan var riktigt rolig och snabb och kommer garanterat tillbaka.

Nästa år ska jag nog skaffa mig en licens.

Senast ändrad:
Mörksuggejakten 2015
Bron var bara glömma, det var kö för att komma upp den. Det gick mycket snabbare att springa med cykeln i skogen.

Varför släppet man på alla 1500 cyklister samtidigt????
Lär av CV!

Mörksuggejakten 2015
konstruktören skrev:
>
> Annars är
> det väldigt knöligt underlag väldigt mycke sten
> och rötter.
>
> Det som är kul med Mörksuggan är annars glad
> och entusiastisk publik. Till och med dom som satt
> fast i bilkön hejade. Jag rullade in på 3.45
> dammig och nöjd

Du vet att du kör mountainbike va? Det brukar inte vara något salsgolv direkt ;)

Mörksuggejakten 2015
Alltså antingen kör man motion och är nöjd eller så kör man tävling och seedar upp sig i lämplig startfålla.

I vasaloppet tar det ju stopp i backen i de bakre startleden. Jag har hört om väntetider på en timme.

Mörksuggejakten 2015
Det är ju tävling med gemensam start och så blir det givetvis köer längre bak, något som hör till loppet.

Jag filmade nästan hela loppet (batteriet dog med ca: 3 km kvar till målet):

Mörksuggejakten 2015
Trevlig arrangemang men för mycket bröt, stenar o rötter. Min entusiasm skakade sönder... Är inte säker på att jag tycker beskrivningen av loppet stämmer helt...

Beskrivning från deras hemsida:
"Tävlingsbanan som är 70 km har genom åren fått översvallande positiv kritik, både från elitcyklister och motionärer. Många anser den vara en av de bättre och vackraste bland landets långloppsbanor. Efter starten går den genom Rättviks by och upp på höjderna kring Vidablick och Hedsåsens fäbodar där utsikten över Siljan gör en hänförd. Vidare åker man längs grusvägar och stigar till höladorna på Gärdsjöängarna. Sedan bär det av in längs Enåns slingrande dalgång, där banan ömsom följer den porlande ån, ömsom söker sig över den på smala hängbroar. Dalhalla, Springkällan och Kungshol, är andra spännande och exotiska platser utefter banan. Terrängen är lätt men den innehåller även några ordentliga stigningar.
"

70km, nej 72, pga en helt onödig o retfull extraslinga på slutet.
Utsikter.. nja, vette fan, någon sekund här o där kanske..
Smala hängbroar?
Dalhalla? Exotiska platser? Såg någon detta?
Terrängen är lätt? Det tyckte ingen jag pratade med.
Några ordentliga stigningar.. ett helt gäng skulle jag vilja säga.

Sedan, masstart - kul men fungerar dåligt. Gick väldigt långsamt uppför och chokade igen sig fullständigt på flera ställen.

Mörksuggejakten 2015
jocke_tuffing skrev:
> Alltså antingen kör man motion och är nöjd
> eller så kör man tävling och seedar upp sig i
> lämplig startfålla.
>
> I vasaloppet tar det ju stopp i backen i de bakre
> startleden. Jag har hört om väntetider på en
> timme.

Blandat ihop loppen lite nu va? Skidvasan har köer i startbacken, cykelvasan har det inte. Men så har cv en start som är utdragen över flera timmar också.

Mörksuggejakten 2015
KungJulian skrev:
> jocke_tuffing skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Alltså antingen kör man motion och är nöjd
> > eller så kör man tävling och seedar upp sig
> i
> > lämplig startfålla.
> >
> > I vasaloppet tar det ju stopp i backen i de
> bakre
> > startleden. Jag har hört om väntetider på en
> > timme.
>
>
> Blandat ihop loppen lite nu va? Skidvasan har
> köer i startbacken, cykelvasan har det inte. Men
> så har cv en start som är utdragen över flera
> timmar också.

Nej jag menade att köer förekommer i andra lopp också.

Mörksuggejakten 2015
Körde 70km motion och lyckades få en startplats i 3:e led vilket är en stor fördel då man slipper de värsta köerna längre fram vilket bidrog till att jag slaktade min tid jämfört med förra året.

Några fler som såg älgen som rusade över stigen ungefär halvvägs in i loppet? :D Vi låg i en klunga på 7-8 cyklister och 8-10 meter framför oss dundrade en stor älg rakt över stigen och in i skogen igen. Mäktigt måste jag säga.

Den där sadeln med sadelstolpe som låg nära målet undrar jag också över. Den såg inte ut att ha gått av utan bara lossnat? Eller någon som bara ville spara vikt inför upploppet.

Mörksuggejakten 2015
julgus skrev:
> Trevlig arrangemang men för mycket bröt, stenar
> o rötter. Min entusiasm skakade sönder... Är
> inte säker på att jag tycker beskrivningen av
> loppet stämmer helt...
>
> Beskrivning från deras hemsida:
> "Tävlingsbanan som är 70 km har genom åren
> fått översvallande positiv kritik, både från
> elitcyklister och motionärer. Många anser den
> vara en av de bättre och vackraste bland landets
> långloppsbanor. Efter starten går den genom
> Rättviks by och upp på höjderna kring Vidablick
> och Hedsåsens fäbodar där utsikten över Siljan
> gör en hänförd. Vidare åker man längs
> grusvägar och stigar till höladorna på
> Gärdsjöängarna. Sedan bär det av in längs
> Enåns slingrande dalgång, där banan ömsom
> följer den porlande ån, ömsom söker sig över
> den på smala hängbroar. Dalhalla, Springkällan
> och Kungshol, är andra spännande och exotiska
> platser utefter banan. Terrängen är lätt men
> den innehåller även några ordentliga
> stigningar.
> "
>
> 70km, nej 72, pga en helt onödig o retfull
> extraslinga på slutet.
> Utsikter.. nja, vette fan, någon sekund här o
> där kanske..
> Smala hängbroar?
> Dalhalla? Exotiska platser? Såg någon detta?
> Terrängen är lätt? Det tyckte ingen jag pratade
> med.
> Några ordentliga stigningar.. ett helt gäng
> skulle jag vilja säga.
>
> Sedan, masstart - kul men fungerar dåligt. Gick
> väldigt långsamt uppför och chokade igen sig
> fullständigt på flera ställen.

Du har väl inte glömt morgonkaffet?

Nä men det är klart att det inte är hur lätt terräng som helst, det ska det inte vara med mtb. Men relativt t.ex. Lida loop går det snabbare och har färre knepiga partier.

Sen undrar jag vad du har för cykel? Är det en hardtail med en inte jättebra framgaffel? Då blir det ganska tröttsamt efter några mil.

Men det är bra att vara kritiskt. Det är så tråkigt att läsa om hur fantastiskt det var.

Mörksuggejakten 2015
Stämmer, hardtail med rutten framgaffel o för mycket luft i däcken (eftersom jag trodde det skulle vara en annan typ av lopp...) (Ny framgaffel står nu överst på önskelistan)

Jag tror att vi var ganska många som trodde det skulle vara en annan typ av lopp.

Det känns bättre nu, har precis druckit kaffe. Det var väl inte heller helt optimalt att simma Vansbro dagen innan.

jocke_tuffing skrev:
> julgus skrev:
> -----
> > Trevlig arrangemang men för mycket bröt,
> stenar
> > o rötter. Min entusiasm skakade sönder... Är
> > inte säker på att jag tycker beskrivningen av
> > loppet stämmer helt...
> >
> > Beskrivning från deras hemsida:
> > "Tävlingsbanan som är 70 km har genom åren
> > fått översvallande positiv kritik, både
> från
> > elitcyklister och motionärer. Många anser den
> > vara en av de bättre och vackraste bland
> landets
> > långloppsbanor. Efter starten går den genom
> > Rättviks by och upp på höjderna kring
> Vidablick
> > och Hedsåsens fäbodar där utsikten över
> Siljan
> > gör en hänförd. Vidare åker man längs
> > grusvägar och stigar till höladorna på
> > Gärdsjöängarna. Sedan bär det av in längs
> > Enåns slingrande dalgång, där banan ömsom
> > följer den porlande ån, ömsom söker sig
> över
> > den på smala hängbroar. Dalhalla,
> Springkällan
> > och Kungshol, är andra spännande och exotiska
> > platser utefter banan. Terrängen är lätt men
> > den innehåller även några ordentliga
> > stigningar.
> > "
> >
> > 70km, nej 72, pga en helt onödig o retfull
> > extraslinga på slutet.
> > Utsikter.. nja, vette fan, någon sekund här o
> > där kanske..
> > Smala hängbroar?
> > Dalhalla? Exotiska platser? Såg någon detta?
> > Terrängen är lätt? Det tyckte ingen jag
> pratade
> > med.
> > Några ordentliga stigningar.. ett helt gäng
> > skulle jag vilja säga.
> >
> > Sedan, masstart - kul men fungerar dåligt.
> Gick
> > väldigt långsamt uppför och chokade igen sig
> > fullständigt på flera ställen.
>
> Du har väl inte glömt morgonkaffet?
>
> Nä men det är klart att det inte är hur lätt
> terräng som helst, det ska det inte vara med mtb.
> Men relativt t.ex. Lida loop går det snabbare och
> har färre knepiga partier.
>
> Sen undrar jag vad du har för cykel? Är det en
> hardtail med en inte jättebra framgaffel? Då
> blir det ganska tröttsamt efter några mil.
>
> Men det är bra att vara kritiskt. Det är så
> tråkigt att läsa om hur fantastiskt det var.

Mörksuggejakten 2015
Min sambo körde och hon tyckte det var kul o snabb bana men lite för enkel terräng.
Mörksuggan är väl förutom Västgötaloppet det minst tekniskt krävande loppet i LLC?

Om en tycker att det är för jobbigt bör en nog träna upp sina MTB-skills... Alla långlopp räknas som enkla rent tekniskt.
Klaga på rötter...

Antal höjdmeter är väl även de relativt få, knappa 800.

Jaja, CV tycks ändra vad folk definierar som som MTB...

Senast ändrad:
Mörksuggejakten 2015
julgus skrev:
> Trevlig arrangemang men för mycket bröt, stenar
> o rötter. Min entusiasm skakade sönder... Är
> inte säker på att jag tycker beskrivningen av
> loppet stämmer helt...
>
> .......
>
> Sedan, masstart - kul men fungerar dåligt. Gick
> väldigt långsamt uppför och chokade igen sig
> fullständigt på flera ställen.
Då skulle du inte ha kört Ränneslättsturen helgen innan. Dubbelt så stökig :)

Mörksuggejakten 2015
*inlägget raderat - orkar inte hamna i en diskussion (MRobson) hur brötigt ett MTB-lopp ska vara för att det ska anses vara på riktigt.*

Senast ändrad:
Mörksuggejakten 2015
julgus skrev:
>
> Det var väl inte heller helt optimalt att simma
> Vansbro dagen innan.
>

Där har du det. Simning liksom löpning bara förstör.. ;-)

Mörksuggejakten 2015
julgus skrev:
> *inlägget raderat - orkar inte hamna i en
> diskussion (MRobson) hur brötigt ett MTB-lopp ska
> vara för att det ska anses vara på riktigt.*

På riktigt är det alldeles säkert, men faktum är att med relativa MTB-mått mätt är Mörksuggan enkel.
Har aldrig hört någon påstå att den är svår och blev genuint förvånad.

Tänkte att det kan vara bra att veta så slipper du m.fl. bli besvikna över att övriga lopp i långloppscupen är för trixiga eller för backiga.

Känns lite märkligt med kritik om att det är svårt när banan anses vara en av de enklare i Sverige.

Påminner om artikeln om Rörbäcksnäs MTB-leder som var heltokig då skribenterna knappt cyklat och körde leder åt fel håll. Det ger en märklig bild för dem som aldrig varit där men som hojat lite.

Lite självreflektion kan vara bra ibland, något absolut mått på svårighetsgrad är svårt att definiera då kan andras erfarenheter vara värda att lyssna på och relatera det till sin egen nivå.

Om jag skulle köra ett DH-lopp (något jag aldrig provat) som av DH-cyklister anses vara enkelt så skulle jag med all säkerhet tycka det var svårare än de som kört flera lopp. Då skulle jag inte komma med kritik om att banan var svår, då skulle jag förstå att det är jag som behöver träna mer, inte att banan ska anpassas efter mig.

Hoppas du hittar din nisch och har kul på hojen, skit samma om det är på asfalt, grus, stig, uppför eller utförs -huvudsaken är att ha kul!

Finns som tur är massor av olika sorters lopp, Västgötaloppet, Cykelrallarn, Cykelvasan och Birkenbeinrittet är MTB-lopp som är lättrullade, finns säkert fler.

Mörksuggejakten 2015
MRobson skrev:
> julgus skrev:
> -----
> > *inlägget raderat - orkar inte hamna i en
> > diskussion (MRobson) hur brötigt ett MTB-lopp
> ska
> > vara för att det ska anses vara på riktigt.*
>
> På riktigt är det alldeles säkert, men faktum
> är att med relativa MTB-mått mätt är
> Mörksuggan enkel.
> Har aldrig hört någon påstå att den är svår
> och blev genuint förvånad.
>
> Tänkte att det kan vara bra att veta så slipper
> du m.fl. bli besvikna över att övriga lopp i
> långloppscupen är för trixiga eller för
> backiga.
>
> Känns lite märkligt med kritik om att det är
> svårt när banan anses vara en av de enklare i
> Sverige.
>
> Påminner om artikeln om Rörbäcksnäs MTB-leder
> som var heltokig då skribenterna knappt cyklat
> och körde leder åt fel håll. Det ger en
> märklig bild för dem som aldrig varit där men
> som hojat lite.
>
> Lite självreflektion kan vara bra ibland, något
> absolut mått på svårighetsgrad är svårt att
> definiera då kan andras erfarenheter vara värda
> att lyssna på och relatera det till sin egen
> nivå.
>
> Om jag skulle köra ett DH-lopp (något jag aldrig
> provat) som av DH-cyklister anses vara enkelt så
> skulle jag med all säkerhet tycka det var
> svårare än de som kört flera lopp. Då skulle
> jag inte komma med kritik om att banan var svår,
> då skulle jag förstå att det är jag som
> behöver träna mer, inte att banan ska anpassas
> efter mig.
>
> Hoppas du hittar din nisch och har kul på hojen,
> skit samma om det är på asfalt, grus, stig,
> uppför eller utförs -huvudsaken är att ha kul!
>
> Finns som tur är massor av olika sorters lopp,
> Västgötaloppet, Cykelrallarn, Cykelvasan och
> Birkenbeinrittet är MTB-lopp som är
> lättrullade, finns säkert fler.

Mycket bra skrivet!

Mörksuggejakten 2015
+1, tack!

Fulkinesen skrev:
> MRobson skrev:
> -----
> > julgus skrev:
> >
>
> > -----
> > > *inlägget raderat - orkar inte hamna i en
> > > diskussion (MRobson) hur brötigt ett
> MTB-lopp
> > ska
> > > vara för att det ska anses vara på
> riktigt.*
> >
> > På riktigt är det alldeles säkert, men
> faktum
> > är att med relativa MTB-mått mätt är
> > Mörksuggan enkel.
> > Har aldrig hört någon påstå att den är
> svår
> > och blev genuint förvånad.
> >
> > Tänkte att det kan vara bra att veta så
> slipper
> > du m.fl. bli besvikna över att övriga lopp i
> > långloppscupen är för trixiga eller för
> > backiga.
> >
> > Känns lite märkligt med kritik om att det är
> > svårt när banan anses vara en av de enklare i
> > Sverige.
> >
> > Påminner om artikeln om Rörbäcksnäs
> MTB-leder
> > som var heltokig då skribenterna knappt cyklat
> > och körde leder åt fel håll. Det ger en
> > märklig bild för dem som aldrig varit där
> men
> > som hojat lite.
> >
> > Lite självreflektion kan vara bra ibland,
> något
> > absolut mått på svårighetsgrad är svårt
> att
> > definiera då kan andras erfarenheter vara
> värda
> > att lyssna på och relatera det till sin egen
> > nivå.
> >
> > Om jag skulle köra ett DH-lopp (något jag
> aldrig
> > provat) som av DH-cyklister anses vara enkelt
> så
> > skulle jag med all säkerhet tycka det var
> > svårare än de som kört flera lopp. Då
> skulle
> > jag inte komma med kritik om att banan var
> svår,
> > då skulle jag förstå att det är jag som
> > behöver träna mer, inte att banan ska
> anpassas
> > efter mig.
> >
> > Hoppas du hittar din nisch och har kul på
> hojen,
> > skit samma om det är på asfalt, grus, stig,
> > uppför eller utförs -huvudsaken är att ha
> kul!
> >
> > Finns som tur är massor av olika sorters lopp,
> > Västgötaloppet, Cykelrallarn, Cykelvasan och
> > Birkenbeinrittet är MTB-lopp som är
> > lättrullade, finns säkert fler.
>
> Mycket bra skrivet!

Mörksuggejakten 2015
Grymt bra lopp med mycket mer stigar än vad jag förväntade mig. Kommer absolut tillbaka nästa år igen. Och som nämnts tidigare så var det riktigt kul att det var så mycket publik runt hela banan.

Dock gick mitt Strava bananas då det hade registrerat 1550 höjdmeter. Någon som vet varför det blir så då de andra siffrorna stämde ?

Mörksuggejakten 2015
scuda skrev:
>
> Undrar förresten lite över sadeln + sadelstolpen
> som låg i spåret nån kilometer före mål. Nån
> som ville minska vikten inför spurten?

De noterade jag också! Kanske bra att även sadelstolpen hade rykt och inte bara sadeln?

Mörksuggejakten 2015
Min vanliga ångest för backen upp till Vidablick anser jag härmed vara borta!
I vanliga fall brukar jag sitta och trampa upp på lätta växlar men ändå ha det riktigt jobbigt uppför den backen. I år tänkte jag att jag måste prova något annat och körde hela backen (och resten av loppet) på stora klingan, till stor del stående, och det var inga problem alls med backen. :)
Jag körde in på 3.05
Sträckan fick jag till 74,5 km, hur långt fick ni andra?

Mörksuggejakten 2015
72.8 km. Stigningar har jag inga problem alls med.. tyvärr var det typ 700 framför som hade det. Det gick ju olidligt långsamt uppför.... liksom det gjorde i många uppförsbackar... folk hoppar av tidigt o hindrar de som kommer bakom. Bidrog väl till mitt lite sura inlägg tidigare idag, det o kaffebrist...

Den sjuka korta backen med folk som satt till vänster klarades av i rasande tempo o tanten som satt bredvid skrek

"Va söt du är, du ser ju glad ut!"

;-)

Om man bara fick lite bättre ordning på kroppen/tekniken då det brötar till sig så kan det bli kul/snabbt.

Tillbaka
Topp