Aah, utvilad och fräsch kan man nu reflektera över den nattliga rundan. Efter uppladdning
på LB och lite påfyllning på Söderport började så äventyret. Vi hade problem att hitta
till Södertälje, vilket tammefan är pinsamt. Fyra Stockholmare ska väl ändå kunna hitta dit?
Efter ett stopp i Södertälje flöt det på bra till Strängnäs och första (men långt ifrån
enda) fikat. Min vana trogen bitchade jag om att det gick väldigt fort, den här gången inte
helt obefogat. Vi slog av på takten något efter Enköping och lite till efter Bålsta så att
jag kunde ta min stålhäst över de sista backarna.
Vägde cykeln när jag kom hem, 16.5 kg utan mjölken och bullarna:-) Vilket inte var så farligt,
jag var nog inte riktigt i form. Frågan som infinner sig är naturligtvis vad snackjanne är
gjord av? Han föste sin 25-kilos best över backar utan synbar ansträngning... Cycling machine!
Vi hade tur med vädret men det var otroligt fuktigt, jag tror nästan vi blev blöta som om
det hade regnat.
En härlig runda som jag gärna gör om, nattkörning blev inte den läskiga upplevelse jag fasade
över, vurprädd som man är. Den hemgjorda trädgårdslampan fungerade ända in i mål. Jag var den
enda som inte hade DiNotte:)
Lite bilder från rundan som tyvärr inte blev så bra, men nattbilder är svårt. Nästa gång är
det förbjud mot reflexer. Bilderna blir ingen bra:)
Starten på LB:
Gruppfoto innan avfärd.
On the road.
Nattens första och enda punka
Night riders
Vampire riders
Fika
Mer fika
Målfoto