Mörkt lvg: Ronde DiNotte 29-30 september

Vill på minna er om att Staoil i Enköping, vid Mc Donalds, E18 korsning med Rv 70 har öppet dyngnet runt oxå om fikar tarmen suger.
Sen är det Oktoberfest i stan, öppet till kl 3 om öl tarmen suger:)

Lycka till.

jag orkar inte backa till första inlägget, men när är tänkta starttider etc?

Jag tycker hela projektet verkar helt galet nu i nyktert tillstånd. Kallt å jävligt, kanske blött och dessutom mitt i natten. Min tidiga happy står sig. Men vem vet, jag kanske skippar LB/PB, står vid Shellmacken i Norsborg och väntar på ett gäng galningar i lycra och HID-lampor. Vänta nu, det är ju Keps i täby imorgon, man kanske ska det istället.

iaf, ni kan dra ett sms när ni börjar närma er de södra förorterna.

Den där cykelklubben "Fredriksof" verkar inte riktigt seriös.

Bara en massa supande,-för lite proteinpulver.

FY !

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Min fru hatar mig efter den här sommaren. Jag
> måste tyvärr hålla mig hemma. Plus att jag fick
> min dos av mörkercykling i frankrike. Ha så
> skoj.
> /J

Vafan e du gift nu oxo?

thomaz skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Min fru hatar mig efter den här sommaren. Jag
> > måste tyvärr hålla mig hemma. Plus att jag
> fick
> > min dos av mörkercykling i frankrike. Ha så
> > skoj.
> > /J
>
>
> Vafan e du gift nu oxo?

Nä, förlovningen har jag kvar som ett rockärmserbjudande. :)

senomar skrev:
> jag orkar inte backa till första inlägget, men
> när är tänkta starttider etc?

Start LB kl 22. Södertälje lite innan midnatt? När vi passerar Norsborg kan kanske våran GPS, Snackjanne svara på. Det vore kul om du hängde med - det blir ett skrattfest utan något som helst jävligt inslag! Jag lovar.

Jag kan sms'ar om vi INTE kommer iväg kl 22 - det räcker väl?

jansson99 skrev:
> När tänkte ni börja ladda på LB?

20.30. Vi behöver laddningshjälp! Vad gör du om 24 timmar bigmollo?

Men nu leder Tonga 8:3 mot England i rugby VM och det måste man titta på...

Norsborg...Hmm kanske 23:20 - 23:30 om inte Hanna har några nya brygg vi måste testa först.

Är nog på LB strax efter 20:00. Jag vill ha en head start för dem andra kommer

Låter schysst. Jag fick kompensera med 2timmar i närområdet på MTB nu på förmiddagen. Regnigt och blåsigt men inte speciellt kallt (körde i kortbyxor och kortärmat). Rätt så lerigt, såg ut som jag legat i en dynghög när jag kom hem :)

Det hade varit ruggigt skoj att träffa er igen men jag kan tyvärr inte sticka allt för långt hemifrån för närvarande. Hoppas ni får en fin runda.

//R

Det verkar ju ska bli hyfsat väder till sist, men jag måste kasta in handduken i allafall.
Det funkar inte att vara uppe och cykla hela den här natten för mig, så jag får ta en egen kvällsrunda på några timmar istället. Hoppas ni får det trevligt.

kitzblitz skrev:
> Vädret blir kanon! Om två timmar är jag på
> väg till några Belpils på LB, Snackjanne sitter
> väl redan där.

Nix, han lämnade precis mig, med en Hoegaarden witbier innanför västen :-o

10.54 satt jag, nyduschad och pigg, framför datorn med en underbar kall öl. Runden var kallas! Tack Snackjanne, evosmos och Johan_ för fantastisk trevlig sällskap! Efter Belpilsladdningen på LB bestämde vi att Söderporten ligger alldeles för nära vägen för att bara cykla förbi... Sen hittade vi även massor med nya fikaställe längs vägen. En mysig, lung runda blev det.

Antagligen mera sen. Hjärnan funkar kanske ändå inte riktig som den skall!

/Toni

kitzblitz skrev:
> Antagligen mera sen. Hjärnan funkar kanske ändå
> inte riktig som den skall!
>
> /Toni

Hjärnan funkar aldrig riktigt som den ska när man är ute och cyklar. Nu väntar jag med spänning på bilderna (men sortera gärna bort de sämsta på mig jag blir så dålig på bild eller visar hur jag egentligen ser ut.)

Nu har man hunnit med att duscha, bada och sova. Efter turen visade min cykeldator på snittfarten 25,8 km/h och en sträcka på 206 km.

/Johan
PS. Hoppas du inte tar illa upp Laser men kramen var inte till dig DS.

Aah, utvilad och fräsch kan man nu reflektera över den nattliga rundan. Efter uppladdning
på LB och lite påfyllning på Söderport började så äventyret. Vi hade problem att hitta
till Södertälje, vilket tammefan är pinsamt. Fyra Stockholmare ska väl ändå kunna hitta dit?

Efter ett stopp i Södertälje flöt det på bra till Strängnäs och första (men långt ifrån
enda) fikat. Min vana trogen bitchade jag om att det gick väldigt fort, den här gången inte
helt obefogat. Vi slog av på takten något efter Enköping och lite till efter Bålsta så att
jag kunde ta min stålhäst över de sista backarna.

Vägde cykeln när jag kom hem, 16.5 kg utan mjölken och bullarna:-) Vilket inte var så farligt,
jag var nog inte riktigt i form. Frågan som infinner sig är naturligtvis vad snackjanne är
gjord av? Han föste sin 25-kilos best över backar utan synbar ansträngning... Cycling machine!

Vi hade tur med vädret men det var otroligt fuktigt, jag tror nästan vi blev blöta som om
det hade regnat.

En härlig runda som jag gärna gör om, nattkörning blev inte den läskiga upplevelse jag fasade
över, vurprädd som man är. Den hemgjorda trädgårdslampan fungerade ända in i mål. Jag var den
enda som inte hade DiNotte:)

Lite bilder från rundan som tyvärr inte blev så bra, men nattbilder är svårt. Nästa gång är
det förbjud mot reflexer. Bilderna blir ingen bra:)

Starten på LB:
CIMG2136.jpg ht=480

Gruppfoto innan avfärd.
CIMG2140.jpg ht=480

On the road.
CIMG2141.jpg ht=480

Nattens första och enda punka
CIMG2143.jpg ht=480

Night riders
CIMG2147.jpg ht=480

Vampire riders
CIMG2149.jpg ht=480

Fika
CIMG2151.jpg ht=480

Mer fika
CIMG2152.jpg ht=480

Målfoto
CIMG2154.jpg ht=480

Tack för bilderna Stelios! Man borde förbjuda reflexer.

Glömde tackar Snackjanne för hans wonderdrug som inte bara krossade min halsbränna men hade bieffekten att man inte alls blev så trött som förväntad till slut. Undrar vad mera han egentligen gömde i sina paniers? Men han kan nog inte svara - är förmodligen ut och cyklar mera!

Johan_ skrev:
> PS. Hoppas du inte tar illa upp Laser men kramen
> var inte till dig DS.

Nu förstod jag inte riktigt vilken kram som inte var till mej, men jag är inte så orolig ändå, jag får säkert en ny snart.
/laser

Hehe. Nu hittade jag kramen, gissar att den skulle till A.. En natts cyklande kanske gör sitt till precisionen i SMSandet. :)
/laser

kitzblitz skrev:
> Glömde tackar Snackjanne för hans wonderdrug som
> inte bara krossade min halsbränna men hade
> bieffekten att man inte alls blev så trött som
> förväntad till slut.

Jäger är klart underskattat.

Tackar för trevligt sälskåp i natt :)

Starkt av rookierna Johan_ och evosmos att hänga med på en natt runda på denna årstid. Kitzblitz var stark som vanligt. I bland verkar det som att han blir piggera ju längre man cyklar.

Konstigt väder i övrigt. Inte kalt, det var 12 grader. Faktisk kändes det riktigt svettigt p.g.a. mycket fukt i luften. Vägarna var så blöta av fukten att det så ut som man körde på regniga väger.

Lite pinsamt att köra fel precis innan Asspuden. Jag skyller på det undermåliga ölet på Söderport

Jag är definitivt på någon annan sån här långtur när målet är mer att komma runt än att cykla snabbt. Det är ganska skönt att bara "glida" fram och inte stressa så mycket som det blir när man ska köra ett lopp.

Dyker troligen upp nästa helg men då för en dagstur här på happy.

/Johan

Fast vi cyklade ju tydligen inte snabbt (om man kan kalla 25 knyck snabbt).

Jag cyklade uppför Liljeholmsbacken efter att ha varit i stan idag. Jag tänkte tillbaka
på den här turen. Tänkte att, vafan det här måste ju vi göra om!

Nattcykling är skönt. Glömmer aldrig den första Nosferato rundan, då vi blev hela 10 pers. Själv hade jag tyvärr förhinder den här gången.

kitzblitz skrev:
> Maskiner behöver ingen hjälm.
:-)

Stewe, jag tror snackejanne lånade ut/glömde (kommer inte ihåg) sin hjälm hos någon,
mig veterligen så brukar han ha hjälm.

Evosmos skrev: något om punktering...

Jag köpte en ny 20mm slang till dig igår! Tack för lånet i ett knepigt läge Stelios.

Senast redigerad av en moderator:
Du menar väl innerslang? Jag hoppas verkligen det är Biltema. Jag använder inte
vad som helst;-)

Fö tycker jag du ska behålla den. Dina gp400s lär nog dröja och du kan behöva en
extra slang.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp