Motionslopp=tävling
Jag körde Kalmar Grand Prix open i helgen, vilket för övrigt (som avhandlas i en annan tråd) var en mycket trevlig tillställning/tävling.
Då jag inte har några referenser vad gäller motionslopp så finns inget att jämföra mot, men jävelberg vad mycket funktionärer och motorcyklar mm det går åt.
All heder åt dessa frivilliga.
Nu till min reflektion.
Efter att cyklat lvg i ett år nu, bestämde jag mig för att delta i ett motionslopp på hemmaplan.
Tyckte det kunde vara en kul grej, pussade min fru och äldsta dotter på kinden "vi ses om 2.20 timmar"
7mil, 1.49tim senare får man onda ögat av hustrun som undrar vad faan som hände.....
Du är inte 20 år längre (47) du väger inte 76kg längre (88)
Kan inte hjälpa det, hornen växer ut så fort jag företar mig någon sport.
Det var förbannat roligt, mer skoj på ett helt annat sätt än med mtb'n.
Samma runda kommer jag att köra i helgen för jag minns inte ett dugg av bansträckningen. Motionslopp är trevligt men nästa gång ska jag bara glida runt....kanske ;)
/Easton
Då jag inte har några referenser vad gäller motionslopp så finns inget att jämföra mot, men jävelberg vad mycket funktionärer och motorcyklar mm det går åt.
All heder åt dessa frivilliga.
Nu till min reflektion.
Efter att cyklat lvg i ett år nu, bestämde jag mig för att delta i ett motionslopp på hemmaplan.
Tyckte det kunde vara en kul grej, pussade min fru och äldsta dotter på kinden "vi ses om 2.20 timmar"
7mil, 1.49tim senare får man onda ögat av hustrun som undrar vad faan som hände.....
Du är inte 20 år längre (47) du väger inte 76kg längre (88)
Kan inte hjälpa det, hornen växer ut så fort jag företar mig någon sport.
Det var förbannat roligt, mer skoj på ett helt annat sätt än med mtb'n.
Samma runda kommer jag att köra i helgen för jag minns inte ett dugg av bansträckningen. Motionslopp är trevligt men nästa gång ska jag bara glida runt....kanske ;)
/Easton