Motionsregler
grump skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilken tur eller otur beroende på hur man vill se
> det, men jag har också arrangerat en del
> tävlingar, gått utbildningar och förhandlar med
> kommissarier, myndigheter etc. Utan att vara
> bitter och utan att dra på mig skygglapparna.
> Klart att det finns problem, det är inget snack
> om saken. Men likväl som problemen ventileras kan
> det som fungerar ventileras också.
Ok, det kanske skulle varit med en blink-smiley i mitt senaste. Sen känner inte jag att "cynisk" med automatik innebär "bitter". Det är iofs semantik och ot.
Visst, det har inte utdelats mycket beröm i den här tråden men för min del kan det bero på en yrkesskada.
På min arbetsplats läggs stor möda vid att lösa problem som ännu inte lösts, att förbättra sånt som inte lever upp till befintliga önskemål och att få sånt som inte fungerar att börja fungera. Dvs att man radar upp alla problem som bör lösas och försöker hitta lösningar. Att lägga resurser på sånt som redan funkar på det sätt som kunden vill att det ska funka är en kostnad utan nytta.
Mina funderingar utifrån Garrys frågeställning har på det sättet trillat in i spåret "hitta problem -> hitta på en förbättring" snarare än "hitta nåt bra -> applådera". Hoppas du förstår min infallsvinkel.
grump skrev:
> Att få stänga av allmänna vägar eller
> enkelrikta vägavsnitt har absolut nada med
> förbundet att göra. Sådant fixar man som
> arrangör genon en bra dialog med länsstyrelsen
> m.fl tillståndsgivare. När jag har arrangerat
> tävlingar har det sällan varit några problem
> med den biten. Det gäller att föra en
> förhandling på rätt sätt.
Det är svinbra om du kan sköta en förhandling på rätt sätt, bra gjort! Att låta sån eftersträvad kompetens stanna i enstaka klubbar/lopp är slöseri, både ur SCF- och cyklistperspektiv. Därför har det absolut med förbundet att göra, förbundet kan göra nytta för medlemmarna genom att sprida din (och andras) kunskap om hur förhandlingar med tillståndsgivande myndighet blir framgångsrika.
> Vilken tur eller otur beroende på hur man vill se
> det, men jag har också arrangerat en del
> tävlingar, gått utbildningar och förhandlar med
> kommissarier, myndigheter etc. Utan att vara
> bitter och utan att dra på mig skygglapparna.
> Klart att det finns problem, det är inget snack
> om saken. Men likväl som problemen ventileras kan
> det som fungerar ventileras också.
Ok, det kanske skulle varit med en blink-smiley i mitt senaste. Sen känner inte jag att "cynisk" med automatik innebär "bitter". Det är iofs semantik och ot.
Visst, det har inte utdelats mycket beröm i den här tråden men för min del kan det bero på en yrkesskada.
På min arbetsplats läggs stor möda vid att lösa problem som ännu inte lösts, att förbättra sånt som inte lever upp till befintliga önskemål och att få sånt som inte fungerar att börja fungera. Dvs att man radar upp alla problem som bör lösas och försöker hitta lösningar. Att lägga resurser på sånt som redan funkar på det sätt som kunden vill att det ska funka är en kostnad utan nytta.
Mina funderingar utifrån Garrys frågeställning har på det sättet trillat in i spåret "hitta problem -> hitta på en förbättring" snarare än "hitta nåt bra -> applådera". Hoppas du förstår min infallsvinkel.
grump skrev:
> Att få stänga av allmänna vägar eller
> enkelrikta vägavsnitt har absolut nada med
> förbundet att göra. Sådant fixar man som
> arrangör genon en bra dialog med länsstyrelsen
> m.fl tillståndsgivare. När jag har arrangerat
> tävlingar har det sällan varit några problem
> med den biten. Det gäller att föra en
> förhandling på rätt sätt.
Det är svinbra om du kan sköta en förhandling på rätt sätt, bra gjort! Att låta sån eftersträvad kompetens stanna i enstaka klubbar/lopp är slöseri, både ur SCF- och cyklistperspektiv. Därför har det absolut med förbundet att göra, förbundet kan göra nytta för medlemmarna genom att sprida din (och andras) kunskap om hur förhandlingar med tillståndsgivande myndighet blir framgångsrika.