Motionsserie i Stockholm?

Kvisten

Ny medlem
Hörni Stockhomsmtb:are

Sitter här och funderar lite. Tävling är skitkul även om jag absolut inte tillhör eliten. Jag är en glad motionär och trivs med det. Hitills har jag åkt långlopp mest på grund av att det är det som står till buds vad gäller motionslopp. Vad jag saknar är kortare motionslopp typ Kringelloppet i Södertälje.

Skulle vi inte kunna arra en Happy motionsserie nästa år?
Jag tänkte mig mer som en träningsserie fast med tidtagning så att tävlingsmomentet kommer fram. Med deltävlingar vid olika tillfällen på en fyra, fem platser runt omkring stockholm, tex i Nacka, Huddinge, Ursvik, Täby, Vaxholm m.fl.. Banorna skulle kunna vara våra ordinarie träningsrundor som märks ut på nått sätt alternativt markeras på kartor. Respektive "hemmaåkare" skulle kunna hjälpa till med förberedelserna för sin hemmatävling.
En tävlingsform utan pretantioner att bli allt för seriöst, bara att det ska vara kul och enkelt att deltaga.

Vad sägs finns det intresse för nått sånt här?
Och är det möjligt att genomföra utan alltför mycket byråkrati?

Låter som en kul ide.

Fast vad är skillnaden mellan det och Keps kup?

Känns lite "same same" om du förstår vad jag menar.

Ett Annat Lopp skulle säkert kunna hjälpa till att arrangera... Då hamnar det ju "by default" utanför SCF reglementet *skratt*

/Mattias

Tyvär så har jag nog missat Keps kup helt och hållet. Om uppläget redan finns så ge mig en hint om när tävlingarna går så kommer jag.

Angående vara utanför SCF reglerverk så finns det inget självändamål i det tycker jag. En sån här aktivitet bör göras så enkel som möjligt och kan det göras inom ramen för en eller flera SCF-klubbar så är väl det det bästa. Det viktigaste är att alla som vill kan delta på ett enklet och smidigt sätt.

Jag har funderingar på att köra keps cup i vår, och jag vet att det finns fler här som funderat i de banorna. Vi får väl slå oss ihop och hitta någon trevlig klubb som tar emot oss.

Nu blev du väl glad, Anki:)?

Att ingå i de redan organiserade formerna verkar enklare än att uppfinna nya. Men är vi sedan några stycken som kör med kaffe och tårta i stället för energidryck i vattenflaskorna blir det ju bara bättre.

(Citerar mytomspunnen som på fråga om vad han skulle ha i flaskorna på Mörksuggejakten sa att han skulle ha kaffe i den ena och whisky och tårta i den andra.)

*ler jättestort*
Hoppas verkligen ni hittar nån kul klubb oxr!! Blir ni fler Happyiter som hamnar där har klubben inget annat väl än att bli en kanonklubb!!! Vem kan låta bli att påverkas av så härliga cyklister??

kram
/anki

Tillbaka
Topp