Mountainbike - i city?

Dundeyr

Ny medlem
Mountainbike - i city?
Hej!

Har läst lite gamla trådar här och sett folk som köpt mountainbikes och sedan bytt däck för att ha i stan. Min sambo har fått sin cykel stulen och funderar på detta koncept till henne.

Tyvärr är hon rätt kort och det är svårt att hitta begagnade cyklar. Jag funderar på denna:
Mtb

Vad skulle ni rekommendera för däck? samt vad kan man mer behöva göra för modifikationer? Eller är jag helt fel ute?

Tack på förhand!

Höjdskräck

Aktiv medlem
Mountainbike - i city?
Hej!

Har läst lite gamla trådar här och sett folk som köpt mountainbikes och sedan bytt däck för att ha i stan. Min sambo har fått sin cykel stulen och funderar på detta koncept till henne.

Tyvärr är hon rätt kort och det är svårt att hitta begagnade cyklar. Jag funderar på denna:
Mtb

Vad skulle ni rekommendera för däck? samt vad kan man mer behöva göra för modifikationer? Eller är jag helt fel ute?

Tack på förhand!
Tror inte du ska lägga ner några extra pengar på den hojen. Kör på med de däck som sitter på, om ngt så rullar de säkert helt ok.

Lejon

Aktiv medlem
Mountainbike - i city?
En begagnad standardcykel med skärmar gör samma jobb bättre för mindre pengar skulle jag säga. Det borde väl finnas barn/juniorcyklar som passar om hon är kort?
Men annars så funkar den där säkert. Men fast monterade skärmar är ett måste skulle jag säga. Det blir aldrig särskilt bra på en MTB med dämpad gaffel dock.

SIE

Aktiv medlem
Mountainbike - i city?
XXL har en 26 tums White XC26 (tror jag den heter) med stel gaffel som förvisso kostar lite mer, men den väger väldigt lite för sin klass vilket gör cyklingen roligare. Inte heller så stöldbegärlig.

Topp