Mountainbike VM 2021

C-dale

Aktiv medlem
Mountainbike VM 2021
Någon som vet var man kan strömma dagens staffett? Redbull och GCN+ är geo restricted trots att det inte sänds något idag.

ginnfilt

Aktiv medlem
Mountainbike VM 2021
Svar från SVT:
"Jag har pratat med redaktionen och vi kommer inte visa något från VM i mountainbike i år, tråkigt nog.

SVT gör ständigt prioriteringar av vad vi ska satsa på och vad vi väljer att inte sända. Vi har inte möjlighet att köpa alla rättigheter och ibland tvingas vi prioritera även bland sporter och tävlingar som ingår i de rättigheter vi har. I det här fallet har vi helt enkelt valt att prioritera annat. Just nu visar vi bland annat Paralympics, Volleyboll, Friidrott och CHL.

Jag har full förståelse att man blir besviken över detta. Jag håller tummarna för att vi kommer visa mer mountainbike vid ett annat tillfälle.

Hälsningar,

Xxxxx
Redaktör"

Köper rättigheterna, prioriterar annat... Intressant.

D

Deleted member 74442

Guest
Mountainbike VM 2021
Ja, det har blivit en jävla soppa med alla tv rättigheter, OS var ju omöjligt att följa med alla kanaler och bristande tablåer.

ooms

Aktiv medlem
Mountainbike VM 2021
Svar från SVT:
"Jag har pratat med redaktionen och vi kommer inte visa något från VM i mountainbike i år, tråkigt nog.

SVT gör ständigt prioriteringar av vad vi ska satsa på och vad vi väljer att inte sända. Vi har inte möjlighet att köpa alla rättigheter och ibland tvingas vi prioritera även bland sporter och tävlingar som ingår i de rättigheter vi har. I det här fallet har vi helt enkelt valt att prioritera annat. Just nu visar vi bland annat Paralympics, Volleyboll, Friidrott och CHL.

Jag har full förståelse att man blir besviken över detta. Jag håller tummarna för att vi kommer visa mer mountainbike vid ett annat tillfälle.

Hälsningar,

Xxxxx
Redaktör"

Misstänkte det då man inte sett ett jota från dem om det. Samtidigt kan man ju undra hur stor effort det är att sätta en gubbe på att kommentera och lägga ut sändningen på SVT play. För jag gissar att sändningen får de väl klar och behöver bara lägga på ett eget kommentatorsljud. Det är väl typ det Vacchi gör i eurosport.

JTF

Aktiv medlem
Mountainbike VM 2021
Det är väl typ det Vacchi gör i eurosport.
Han harklar sig alldeles för ofta, han "skrikpratar" när "DOM VURPAR OJ OJ OJ!" och han snackar en massa ovidkommande om brungråa slott och kyrkor, men till hans fördel så ska väl i rättvisans namn nämnas att Anders Adamson är ÄNNU värre med sitt jävla: "Ah, ah, ah, ah!" eller jah, jah, jah, jah!" och liknande mästrande, avbrytande och jakande stoppsignaler mot Vacchi som betyder typ: Jaja, jag Adamsson är en gammal besservisser som bara vill höra min egen röst. Vacchi hinner ju för fan knappt påbörja en mening förrän Adamson kommer med sitt jävla "Ah, ah, ah, ah" eller "Jah, jah, jah, jah..."

freddag

Aktiv medlem
Mountainbike VM 2021
volleyboll och ishockey!? ska svt sända världscupen i hacky sack och quebekisk iskanot också?

om de ska prioritera vore det väl roligare om de tog sig an att göra en bra sändning av sm istället för att kasta pengar på vm.

Masjevel

Aktiv medlem
Mountainbike VM 2021
Svar från SVT:

Hälsningar,

Xxxxx
Redaktör"

Tur att Redbull TV finns!

ooms

Aktiv medlem
Mountainbike VM 2021
Han harklar sig alldeles för ofta, han "skrikpratar" när "DOM VURPAR OJ OJ OJ!" och han snackar en massa ovidkommande om brungråa slott och kyrkor, men till hans fördel så ska väl i rättvisans namn nämnas att Anders Adamson är ÄNNU värre med sitt jävla: "Ah, ah, ah, ah!" eller jah, jah, jah, jah!" och liknande mästrande, avbrytande och jakande stoppsignaler mot Vacchi som betyder typ: Jaja, jag Adamsson är en gammal besservisser som bara vill höra min egen röst. Vacchi hinner ju för fan knappt påbörja en mening förrän Adamson kommer med sitt jävla "Ah, ah, ah, ah" eller "Jah, jah, jah, jah..."
Och ändå är de otroligt populära, har nog fått fler att intressera sig för LVG-cykling än vad SCF och klubbarna lyckats med ackumulerat genom åren.

jonte987

Aktiv medlem
Mountainbike VM 2021
Nu har de nog som sagt köpt ett paket. Det minsta man kunde begära av public service är väl att de löste det så att rättigheterna släpps tillbaka istället för att redbull måste geo blocka. Om det nu var geo blockat, var det nån som kunde kolla?

D

Deleted member 74442

Guest
Mountainbike VM 2021
Nu har de nog som sagt köpt ett paket. Det minsta man kunde begära av public service är väl att de löste det så att rättigheterna släpps tillbaka istället för att redbull måste geo blocka. Om det nu var geo blockat, var det nån som kunde kolla?
Det gick ju att klicka på en streaminglänk långt nere i texten, hittade dock den alldeles för sent🧐

ooms

Aktiv medlem
Mountainbike VM 2021
Det gick ju att klicka på en streaminglänk långt nere i texten, hittade dock den alldeles för sent🧐
Jag gissar att det är just därför dessa ”special-länkar” finns/tillåts, dvs för länder där nån annan har rättigheterna men inte använder dem. Annars verkar det jättekonstigt, nån köper rättigheterna men sedan går det ändå att se hos en annan aktör om än inte på deras ”officiella” ström.

jonte987

Aktiv medlem
Mountainbike VM 2021
Jag gissar att det är just därför dessa ”special-länkar” finns/tillåts, dvs för länder där nån annan har rättigheterna men inte använder dem. Annars verkar det jättekonstigt, nån köper rättigheterna men sedan går det ändå att se hos en annan aktör om än inte på deras ”officiella” ström.
Ja, måste vara så. Bra, då ska bara någon informera redaktionen.

ginnfilt

Aktiv medlem
Mountainbike VM 2021
Det var inga problem att kolla, redbull har ju olika sändningar (geoblockad och icke sådan) som man (jag) nådde enkelt via deras plattformar. Jag hade webben som backup men båda varianterna låg ute på den app (Redbull) jag vanligtvis kör via Mibox... :)

D

Deleted member 74442

Guest
Mountainbike VM 2021
Ja, det gick ju bra att se, men teoretiskt borde det inte gå att se geoblockade innehållet med en VPN tjänst från "rätt" land?
(vill påpeka att jag knappt vet vad jag pratar om i det sammanhanget 😊)

jonte987

Aktiv medlem
Mountainbike VM 2021
Om man inte har en vpn tjänst som är blockad så går det.
För svenskt innehåll utomlands använder man lämpligen sin egen router.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer