MTB å drönare

MTB å drönare
Inte så mycket MTB kanske men schysst som test av konceptet.
Kul med hussen/matten som höll på att bli omkullsprungen vid 2:19 :)

/Johan

MTB å drönare
Fick nyss veta jag blivit utsatt för paparazzi ?. Filmat början av januari?
Alltså jag som cyklar i början, helt ovetande om drönaren, hörs inte alls

MTB å drönare
PatrikHA sa:
Du hade nog fokus på annat håll bara, jag har varit med och flugit en sån där och den hördes ganska tydligt tyckte jag :)

MTB å drönare
Rattnalle sa:
PatrikHA sa:
Du hade nog fokus på annat håll bara, jag har varit med och flugit en sån där och den hördes ganska tydligt tyckte jag :)

Jo kanske så, vill minnas det var rätt halt, om det nu är från januari

MTB å drönare
PatrikHA sa:
Rattnalle sa:
PatrikHA sa:

Jo kanske så, vill minnas det var rätt halt, om det nu är från januari

På den höjden med den vinden hörs den inte alls. Ser ut att ha varit på ca 50 meters höjd enligt flygloggen

Senast ändrad:
MTB å drönare
PatrikHA sa:
Har du filmat (mtb)cyklist längre sträcka?
Tänker det kräver öppen terräng dock, men borde ju gå att få till riktigt bra med den kvalitén

Nej egentligen inte, dessa är mer sånna som råkat komma i siktet.
Planerar att göra en mer uppstyrd cykelfilm vid tillfälle, kräver bara att man rekar ordentligt innan.
Helst ska man flyga bakåt för att slippa få propellrarna i bild och då blir man "blind" och hamnar lätt in i träd.
Just nu har det varit för kallt ett tag. Under nollan gillar inte batterierna. De som sitter i drönaren blir varma men iPaden slocknar snabbt.
Letar just nu efter ett skal som värmer plattan, fast den marknaden verkar inte finnas riktigt så blir väl att bygga något själv som vanligt :)

MTB å drönare
Coolt!
Hur gick det med det där Kickstarterprojektet (eller liknande) där drönaren automatiskt skulle följa och filma en MTB-åkare?
Om nån minns? Den var uppe här på Happy minns jag...

MTB å drönare
Såg den tråden. Den funktionen finns redan sedan ett halvår i den drönaren jag har. Man får då lägga den över högsta trädtopp längs tänkt spår, eller chansa om man är nere mellan träden men då riskerar man krasch.

Se här

MTB å drönare
Dom borde ha någon automatisk - tcb-(ut)lösare.. Eller bara sabba LQ-skiten. Det är så stabilt att kamera rotationen gör det att se ut som en C-film från Indien.

PM:a mig om du vill ha nån autosmoothade TCB/catmull-rom/yaddayadda spline magic-shit som gör att din kamerman är full men mjuk osv, tror jag har kvar koden till vår gamla 3deditor ;-)

MTB å drönare
Dom? Antar att du menar den på bilden ovan? Den är inte alls till för att filma med utan för tävling där kameran sänder till Goggles.
Om man spelar in tycker många det blir häftigt med Star Wars inspirerad film när man flyger mellan träden. Den andra jag har är fullstabiliserad med gimbal. Vad man föredrar är en smaksak.

Tillbaka
Topp