MTB-butiker i New York

• Trådstartare Trådstartare _jp
  • Start datum Start datum

_jp

Ny medlem
MTB-butiker i New York
Hej!

Sticker till NY i nästa vecka o tänkte höra om det är någon som har tips på några bra MTB-butiker i New York. Gärna på Manhattan.

Jag ska inte köpa en hel cykel mest tillbehör o botanisera lite allmänt.

Gärna om ni har tips på andra bra affärer med; Elektronik, kläder (skate, streetwear) och sneakers.

MTB-butiker i New York
Paragon sports på Brodway runt 18th street, en del cyklar och mycket sportprylar, sa jag att det var billigt också.....

Här är några cykel affärer som jag har varit in i.

NYC Velo, 64 2nd Avenue (mellan 3rd and 4th)

Sid´s Bike Shop, 235 East 34th street (mellan 2th och 3th)

A Bicycle Shop 349 West 14th street

Bicyckle Habitat, 244 Lafayette St

Gillar du fixed gear så finns många fina ställen att besöka....
Runt Soho finns det gott om små butiker och seconhand.
Ha det så trevligt!

/STEFAN

Senast redigerad av en moderator:
MTB-butiker i New York
MTB-utbudet i NYC var sådär tycker jag. I allmänhet är butikerna ganska små.

Paragon sports cykelavdelning tycker jag inte var något att hänga i granen, däremot har dom en jäkla massa andra skoj sportprylar.

Sid's Bike Shop var rätt schysst, men särskilt stor är den inte.

Hade det varit racerprylar du var ute efter så är det R&A Cycles som gäller. Dom har allt i lager även det lyxigaste man kan hitta på hela planeten.

Elektronik är oxå lite sådär. Det är jättekedjorna typ Staples, Best Buy och liknande som är stora. Sen finns det även en del "skojarbutiker", småbutiker fullproppade med prylar, men det gäller att man vet vad man vill ha och vad sakerna ska kosta annars lurar dom en gärna.

Annars tycker jag i allmänhet märkenas (typ Nike, Quiksilver, Oakley mm) egna butiker var bäst i NYC pga deras utbud, men dom är å andra sidan inte särskilt billiga. Men grejen då är ju att dom har hela sortimenten med grejer som kan vara svårt att hitta tex i Sverige. Prova och klämma är inte fel ibland.

Måste säga att jag var lite besviken på NYC rent shoppingmässigt. Andra ställen i USA med Outletområden och Malls tycker jag i allmänhet är mycket bättre.

MTB-butiker i New York
Tyvärr så kan jag bara instämma med JT att (mtb)cykelutbudet inte är det bästa i den här stan. Efter att ha bott här sen i höstas så kan jag egentligen bara rekommendera NYC Velo (East Village) och SIDs (nyöppnad butik på 19e mellan 6:e o 7:e Av) Dock rekommenderar jag dem varmt eftersom de är oerhört hjälpsamma och lyhörda. Velo har lite snävare märken och är lite mer finsmakare, sid´s kör safeare med mest Specialized o SC. Ingen av dem har speciellt mycket i lager, men tar mer än gärna in prylar på beställning. Om du har mer tid på dig, en dator och en adress att skeppa till så kan du göra en del grymma dealar på greenfishsport och pricepoint. Dock är det knasigt nog billigare att beställa Shimano från Chainreaction och skeppa till USA än att köpa här i NY.
Om du är mer fixie eller racerinriktad finns det å andra sidan ett riktigt fett utbud då det verkar vara sjukt inne just nu, men det är jag inte speciellt intresserad av så där får du fråga nån annan om råd.

För elektronik kan jag såklart rekommendera B&H som många andra men ochkså värt att kolla är J%R (jr.com) nere i Financial district som är skapligt välsorterade och billiga.

Men nu är det äntligen dags att dra hem o piska hellas trails igen. Som jag har längtat! Heja Sverige!

MTB-butiker i New York
Hej Scand,

Har du några fixed gear butiker att föreslå?

/Urban
>
> Gillar du fixed gear så finns många fina
> ställen att besöka....
> Runt Soho finns det gott om små butiker och
> seconhand.
> Ha det så trevligt!
>
>
> /STEFAN

MTB-butiker i New York
Ett annat tips kan vara att regga dig på http://www.nycmtb.com/ och kolla om
någon vill sälja beggade grejjer till dig billigt...

Köpte en FOX 36 Van för tvåtusen, i princip ny och fick dessutom träffa lite sköna folks.

N.Y är fixed och racer stad så det är inte direkt gott om heta MTB prylar i butikerna.
T.ex är SID´s bike shop ungefär en åttondel så stor som cykloteket (eller ännu mindre)
vilket dock inte bör hindra dig från att shoppa där förstås.

MTB-butiker i New York
Länge sedan jag var där nu men om du har möjlighet att åka upstate så fanns det många små trevliga cykelbutiker med gott om mtb på ställen som catskills, poughkeepsie, New Paltz, Woodstock etc.. Det är ju närmare till trails där så mtb utbudet var gott på min tid.

MTB-butiker i New York
JT skrev:
-------------------------------------------------------
> MTB-utbudet i NYC var sådär tycker jag. I allmänhet är butikerna ganska små.

Och, kan jag tillägga, betalar sannolikt höga hyror med påföljd att priserna sällan är fantastiska.

Naturligtvis finns i ngn mening allt i NY eftersom folkmängden är enorm. Men det är inget Mecka för MTB-delar. De bästa cykelaffärerna i USA ligger på ställen där det hojas mycket MTB. Manhattan är inte ett sådant.

Vi kollade in SID´s ett år, och visst var de vänliga, men utbudet var mindre och priserna högre än de flesta cykelaffäer i Colorado eller Kalifornien. Nästa gång vi var i NY brydde vi oss inte ens om att titta in.

MTB-butiker i New York
Tänkte bara kolla om det e någon som vet nåt mer än det som står i tråden.
Tjejen drar dit i morgon och hoppas framför allt på att shoppa ett par 5/10 skor ...
Kan någon av ovan nämnda butiker tänkas ha dom ?

Tillbaka
Topp