MTB Däcksfråga.

peppito

Medlem
MTB Däcksfråga.
Är inne på att byta ut mina original däck på min Scale 50. Den har idag Ro Ro 2.1, tycker att dom är grymma när det är torrt men nu när det är lite blött i skogarna så far jag runt som en snorloska.

Har funderat på MK, Rubber queen eller Maxxis Crossmark.

Är nybörjare på detta med MTB, det kanske är så halt i skogen :)
har åkt cross/enduro i många år så det är den enda referesen jag har till skogsåka.

Tack på förhand.

MTB Däcksfråga.
Det betyder att det är det billigaste gummit. Leta efter de som har gummiblandingen trailstar då kommer du att få mkt bättre grepp. Det kan även vara en idé att gå upp lite i bredd på däcken för att kunna ha lite lägre tryck och därmed även bättre grepp.

MTB Däcksfråga.
Jag var själv ute efter nya däck nyligen och fick tips om Continental Race King med "Black Chili" som enligt utsago skall ge bra fäste på blött underlag.

Jag har inte köpt dessa själv så kan tyvärr inte säga mer än så!

Mvh

MTB Däcksfråga.
flykt skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag var själv ute efter nya däck nyligen och
> fick tips om Continental Race King med "Black
> Chili" som enligt utsago skall ge bra fäste på
> blött underlag.
>
> Jag har inte köpt dessa själv så kan tyvärr
> inte säga mer än så!
>
> Mvh

De är ruggigt bra däck på sommaren. Nu på hösten duger de inte alls.

MTB Däcksfråga.
Då blir det nog MK. Eftersom jag åkt rätt mycket cross och där kostar en uppsättning däck 1200-1300kr om man ska något vettigt och nya till varje tävling, så är det rena Rean att köpa MTB däck :)

MTB Däcksfråga.
Jag har testat både mountain king och rubber Queen. Helt OK, men...

Kenda Excavator DTC är bättre på allt. Bättre grepp än RQ och minst lika bra rull som MK. Otroligt bra däck, klättrar över allt och ändå hyffsat lättrullat. Blöta rötter, lera, stenhällar, allt blir lätt och kul med dessa.

Läs även http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/tire/kenda/excavator-dtc/prd_414830_151crx.aspx
Köpte mina på actionsports.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp