MTB-guide i Halmstad...

• Trådstartare Trådstartare Noxter
  • Start datum Start datum
N

Noxter

Guest
MTB-guide i Halmstad...
Flyttade ner i förra veckan och nu börjar lyan komma i ordning vilket innebär att mtb-nerven börjar skrika. Någon som har lust att visa mig runt lite? Cirka 2 timmar någon gång i veckan?

MTB-guide i Halmstad...
http://www.halmstadmtb.se/ finns en del aktivt folk, bara kolla i forumet så brukar där dyka upp turer lite då och då eller posta en själv.

Runt Skedala och Ön så finns det rätt nice stigar att ge sig på och man kan cykla stigar nästan hela vägen dit så man slipper asfalten.

Vad för dig till Halmstad? Student?

MTB-guide i Halmstad...
det finns oxå simlångsgården med olika längsd på leder där eller nyårsåsen där det fins gott om stigar och ridstigar,bla och i kvibille och slättåkra fins drt oxå gott om vandringsleder med olika längd

MTB-guide i Halmstad...
Jag är antagen på en kurs i Halmstad under hösten och vet inte än om jag ska hoppa på den, och i så fall om jag ska flytta dit eller inte. Vi får väl se, kanske sluter jag upp om 2-3 veckor :)

MTB-guide i Halmstad...
Låter fint, ska fixa lite kartor så man ser exakt vart det börjar och slutar. Jag ska plugga här i tre år (minst) så det vore fint att ha någon/några att hojja med ibland åtminstone.

MTB-guide i Halmstad...
Hej Noxter, jag bor i Halmstad och kan guida dig. Känner till det mesta i stigväg här. Halmstadmtb.se är också ett bra alternativ, vi är några stycken som kör hyfsat regelbundet.

MTB-guide i Halmstad...
Låter fint, finns det möjlighet att få en tur ikväll? runt 17:00 ikväll? vore kalas, maila en mötesplats och tid bara!

MTB-guide i Halmstad...
Jag står vid slottet klockan fem, en och en halv timme låter kalas, har inte haft mycket tid till övers för hojjen sista två veckorna pga flytt osv...

MTB-guide i Halmstad...
Nemen... vad folk det var i halmstad plötsligt??? :-)
Bor också där och kör gärna en tur någon dag... när jag hinner!

Kanske skall köra lite Happyride här nån dag???

MTB-guide i Halmstad...
rejser skrev:
-------------------------------------------------------
> Oh, happyride i halmstad, vad skulle ingå för
> spår?

Hmm... ja du! Är nog fel person att planera en runda så... Skulle bara köra vilse själv!
Men det är väll egentligen bara att bestämma en tid träffas och köra en runda... Börja ut mot skedala/Ön t.ex. sen är det ju ganska mycket att välja på??
Vore kul å träffa lite fler folk från halmstad som hänger här...

MTB-guide i Halmstad...
Tjo!
Någon som känner till Bjärerunt rundan som brukar vara på hösten?
Jag och Johan W har lurat på att fixa något liknade här i Halmstad på sen sommaren. Rundan skulle bli ungefär Halmstad-Skedala-Danska Fallen-Simlångsdalen-Gyltige. Lunch/fika på Simlångsgården i Gyltige och sedan tillbaka till Halmstad. Distansen blir ca 80km. I ett lungt tempo tar det ca 5tim + 1tim lunch. Detta skulle väl kunna bli en Happyride?

/Peo http://www.halmstadmtb.se

MTB-guide i Halmstad...
peoman skrev:
> Tjo!
> Någon som känner till Bjärerunt rundan som
> brukar vara på hösten?
> Jag och Johan W har lurat på att fixa något
> liknade här i Halmstad på sen sommaren. Rundan
> skulle bli ungefär Halmstad-Skedala-Danska
> Fallen-Simlångsdalen-Gyltige. Lunch/fika på
> Simlångsgården i Gyltige och sedan tillbaka till
> Halmstad. Distansen blir ca 80km. I ett lungt
> tempo tar det ca 5tim + 1tim lunch. Detta skulle
> väl kunna bli en Happyride?
>
> /Peo http://www.halmstadmtb.se

Det låter jävligt kul. Jag är med om det bara stämmer med datumet!

/elling

MTB-guide i Halmstad...
nemen singular... det var ett tag sen!
Kanske helt enkelt är dags att kolla efter ett datum när det kan passa....???
Peo... du som kan alla stigar i halland... :-)

MTB-guide i Halmstad...
Jag röstar dessutom för att alla Strawtown Biker Badboys trillar in hos mig för en kvällsfika någon gång - frisk och elling går nog i god för mitt kaffe... ;)

/M

MTB-guide i Halmstad...
Singular skrev:
> Jag röstar dessutom för att alla Strawtown Biker
> Badboys trillar in hos mig för en kvällsfika
> någon gång - frisk och elling går nog i god
> för mitt kaffe... ;)
>
> /M

Hehe... Till och med jag skall nog kunna trycka ner en kopp kaffe!
Sugen på ett par mil landsväg någon dag??? Har offrat SS:en och byggt något hybrid-liknande skrälle av GT:n....

MTB-guide i Halmstad...
Får väl joina ansamlingen av happyiter i Halmstad, skulle vara skoj att haka på en tur nån gång men får nog bli nån happy easy variant har då jag e med i konkurensen om happys tyngsta cyklist.

MTB-guide i Halmstad...
Ush jag har gått och handikappat mig själv nu med en bruten arm så min cykelsäsong är över... Har grym cykelabstinens nu men jobbet uppskatar nog inte att jag dyker upp med två brrutna armar, jag får hänga på till våren istället.

MTB-guide i Halmstad...
Ingen i halmstad som är sugen på en runda idag?????
Har lusta att sticka ut en runda på ett par tre mil någon gång under eftermiddagen....

MTB-guide i Halmstad...
Blir en tur nu i helgen om någon är intresserad, kanske 3-4 timmar mårtenbajk. Än är vi 2 som ska köra, men fler blir ju kul. Är någon intresserad av lite åkning på torsdag så är det bara att "hänga" på (jag hittar inte så bra själv än så jag kanske blir den som leker rygggsäck mest...) Jag ska ut och harva lite hur som helst..

MTB-guide i Halmstad...
I helgen hänger ja på lätt! Om det passar tiden hehe... ska på litet kalas på dan på lördan men säg tid?

MTB-guide i Halmstad...
Lycka till om ni lyckas få ut peo i helgen. Tidig punka och pååkt har gjort honnom lite grinig efter Bockstensturen. Själv fick jag veta att det räcker med två tre kadeler i en växelvajer. De andra 18, eller hur många där är, slet sig. Fick inte kedjan kvar på storan utan att hålla reglaget i spänn. Tur att storan var lite överföldig i geggan och motvinden.
Till helgen kommer jag inte ut.
/Johan W.

MTB-guide i Halmstad...
enduromannen skrev:
> Körning på torsdag: Kl 17.00 fr slottet, ca 2
> timmar. Häng på! Frisk: häng med nu, har inte
> sett till dig sen i våras...

ne men... va f-n! jag kom precis hem... har jobbat till halv sju!
Får se om jag kan följa med till söndag... Har blivit alldeles för lite cyklat på sista tiden!

MTB-guide i Halmstad...
Det pågår en diskussion på halmstadmtb.se som Peo nämner ovan. Jag hänvisar dit angående morgondagen för att vi ska slippa uppdatera två ställen och rent av komma med fel uppgifter.

MTB-guide i Halmstad...
Jag ger mig på en kort vägbeskrivning till slottet.

Kommer du från Växjö, eller?

Kört 25:an över E6 och in på Växjövägen (se kartan nedan). Genom rondellen och in på Enslövsvägen. Vid trafikljusen, tag höger mot mot Centrum. Då går vägen under järnvägen och sen över Nissan på Slottsbron och vips, slottet är på vänster sida. Kör bort i rondellen (ca 200m) och ta ett varv för att komma åt parkeringarna som kommer direkt på höger (söder) sida.

http://www.118100.se/nemo/map.gif?H...71291,12.857702782116306,56.67161230275407,&&

Hoppas det funkar.

Tillbaka
Topp