MTB-hjälp

Knivis

Ny medlem
MTB-hjälp
Jag har fått i uppdrag att hjälpa en kompis att hitta en fin cykel åt honom.

Personbeskrivning som kan vara av relevans för att förstå vad han är ute efter:
37-årig kille, journalist, technoproducent. Han gillar stilrena grejer. Han är ca 185 cm lång.

Vad det gäller cykeln så har han sagt följande:
Han vill ha en mountainbike med lagom antal växlar och ganska feta däck. Den ska dock gå att cykla i stan med också (vilket jag tror han mest kommer att göra och vet inte varför han promt vill ha feta däck..). Han har ett pristak på 15 000 kr vilket han lär kunna få nåt riktigt bra för.

Jag vore mycket tacksam för er experthjälp.

Jag har bett om hjälp tidigare och då blivit mycket nöjd med köpta cyklar.

/Hanna

Senast redigerad av en moderator:
MTB-hjälp
Cannondale BB har 28" hjul och max 26mm breda. Så det passar inte alls även om hojjen är toppen.

Borde man inte kunna få en ti-arrow för det priset idag? 9alt. 10 växlar och titangaffel. typ xt nav och 3 el 7 -17 fälgar. xt skivbromsar och slx alt 105 bak. Det skulle vara en sjukt snygg setup för skog och stad.

MTB-hjälp
Jag ventilerade era tips med kompisen, och nu kom han med nya bud. Det är inte lätt alltså. Han säger att han funderat och kommit på nya kriterier:

"jag vill ha en snygg, cityanpassad cykel som ändå har växlar som går upp till åtminstone fem. som helst kostar under 10 000? då blir jag glad"

Med andra ord har han strykit både orden "mtb" och "feta däck" och även sänkt sitt pristak.
Nån som har nåt tips utifrån det?

Tillbaka
Topp