Mtb i Australien????

kjfdh

Ny medlem
Mtb i Australien????
min fru kommer från Australien och vi har bott i Svea i nästan 2 år nu, men nu är det slut på hennes tålamod... vi kommer att flytta till Brissy om ca 3-5 månader.
är det någon som känner till någon liknade sida som denna "down under"????

ska bli jävligt gött å slippa elendet här hemma å flytta ner till varmare breddgrader ;-)

Mtb i Australien????
Om du behover en cykelaffar nar du flyttat dit ska du besoka Gap Cycles, Queensland best bike shop tre ar i rad. Jobbade sjalv dar for 2 ar sen. De brukar ocksa ha en hel del organiserade turer.

Mtb i Australien????
Hejsan. Jag kommer själv därifrån så känner väl till området förstås! Du har tur....Mt Cootha är berget bakom staden där man ser alla tv torn upplyste på natten. Börjar man i vörorten 'Chapel Hill' eller 'Kenmore' kan man cykla uppförsbackar till toppen och sedan hitta med en bra nätverk med stigar mellan Brisbane Forest Park, the Gap, osv. Vi brukade börjar i Chapel Hill och sedan cykla stig ut till the Gap och sedan hem igen på landsväg. Ta kontakt med en cykel butik eller klubb för att det finns en del stigar man inte får cyklar och i några område krävs det någon slags 'licens'.

Och här kommer länken till bris-vegas cyklisterna's version av happy... mtbdirt.com.au

Skicka gärna rapport och bilder när du kommer fram!

Mtb i Australien????
jag är inte det minsta avundsjuk .. jag gillar att cykla när det är blött, halt, kallt och mörkt.

Eller gör jag? Håller med C'shell, RR är ett måste!

Mtb i Australien????
fan va bra info... grymt. Tack!!

Whyte... tack som fan... en bra affär behöver man ju alltid å om dom har nått gäng som brukar träffas så e ju de svin bra....

C_Shell... så du kommer från Brissy? va f-n gör du här i Svea????? jag låvar att updatera er hur de går å infoga lite bilder å berettelser... ;-)
ska spana in mtbdirt!!!

tack....

Mtb i Australien????
Jag faktiskt tycker om det här, fast, sånt här November väder kommer kanske att knäcka mig... Brisbane kan vara så satans varmt att det är svårt att röra sig ifrån soffan. Du får skaffa dig en 10L camelback eller något om du tänka cykla mitt på sommaren!

(Jag kom hit för att plugga/jobba ett år, träffade en svensk kille ute på cykeln i skogen...och nu är jag kvar som doktorand och love refugee!)

Mtb i Australien????
Hall oss uppdaterade om vad som hander, jag har planer pa att aka tillbaka till Brisbane, ar mitt uppe i att fa sponsorship. Men processen att emigrera till oz ar inte den snabbaste... Ursakta avsaknaden av prickar, jag bor och jobbar i England for tillfallet.

Mtb i Australien????
Åhhhhh ta med oss lämmna inte kylan och all piss regn och leran å skiten å snö gloppet,

Ehh lycka till å hoppas att du för det bra, är avis som f.....

Mtb i Australien????
c_shell... jag tror att de e en ganska vanlig förekommande sak.... love refugee..... :-)

lycka till me pluggandet å med att överleva den här jä-la vintern.....

whyte.... ´lycka till me att få sponsorship... jobbar på det själv... eller volvo jobbar åt mig ;-)

ska låte er få reda på hur min flytt går.....

Tillbaka
Topp