MTB i Cinque Terre (Riomaggiore) ?

HiLo

Aktiv medlem
Hej, ska hänga i Cinque Terre (Ligurien, Italien) ca en vecka på vanlig semester (utan cykel).
Läst att det skall gå att hyra en mtb i Riomaggiore.
Ngn som cyklat/hyrt mtb i regionen? Ärt det värt att packa med cykelprylar (spd-skor, byxor)?

Bara vandrat där, såg inga cyklar och heller inga cykeluthyrningsställen men det finns säkert fin cykling där.

Det fanns en butik i Levanto (tror att det var Sensafreni) som hade koll på var man skulle cykla men dom hyrde inte ut några vettiga hojar. Dom sålde fina cyklar från Norco och Santa Cruz. Får du bara tag på en cykel tror jag det finns bra cykling i området.

Jag vandrade där med joggingskor, det är säkert satans varmt där nu, så du får se till att ha sommarvandringskängor annars.
Beror väl mest på om du ska bära packning eller bara strosa runt och bo på fast plats?

mkallstrom sa:
Det fanns en butik i Levanto (tror att det var Sensafreni) som hade koll på var man skulle cykla men dom hyrde inte ut några vettiga hojar. Dom sålde fina cyklar från Norco och Santa Cruz. Får du bara tag på en cykel tror jag det finns bra cykling i området.

Tack för tips!
Kollade in butikens hemsida, verkar vara ungefär samma prylar som i Sverige men annan personal :-) https://www.facebook.com/1398009071...39800907142/10150109872562143/?type=1&theater

nesvop sa:
Jag vandrade där med joggingskor, det är säkert satans varmt där nu, så du får se till att ha sommarvandringskängor annars.
Beror väl mest på om du ska bära packning eller bara strosa runt och bo på fast plats?[/quote
Det blir dagsturer så kanske onödigt med kängor, Varmt lär det bli :-)

Vi körde bara dagsturer med camelbak som packning och hade annat för oss på resan så vi gick i gympadojor. Funkade för det mesta riktigt bra.

Konkret sa:
glitch sa:
Vi körde bara dagsturer med camelbak som packning och hade annat för oss på resan så vi gick i gympadojor. Funkade för det mesta riktigt bra.

+1.
Ta med mat och peroni så blir färden lättare!

Som nämndes tidigare, varmt lär det bli.
Ta med mycket vatten och badkläder så ni kan hoppa i plurret emellanåt om ni går mellan byarna.

Tillbaka
Topp