Mtb i Karlskrona?

Micke J

Medlem
Mtb i Karlskrona?
Hej på er!

Åker ner till Karlskrona på sportlovet och tänkte ta med mig cykeln dit.

Finns det några lagom svåra leder/stigar att ge sig på?

Mtb i Karlskrona?
Skulle nog rekomendera bastasjöområdet. Där finns vandringsled som ansluter på blekingeleden uppe vid mörtsjöåsen och en hel del motionsspår/stigar så man kan få ihop en fin runda på uppmärkta stigar.

Mtb i Karlskrona?
Prova Rosenholmsområdet, det finns en hel del fina stigar där. Blekingeleden från Bastasjö upp mot Mörtsjön är också bra. PM:a mig så kan jag skicka gpx filer, samt eventuellt följa med på nån form av guidad tur till helgen.
//anders

Mtb i Karlskrona?
asomianders skrev:
-------------------------------------------------------
> Prova Rosenholmsområdet, det finns en hel del
> fina stigar där. Blekingeleden från Bastasjö
> upp mot Mörtsjön är också bra. PM:a mig så
> kan jag skicka gpx filer, samt eventuellt följa
> med på nån form av guidad tur till helgen.
> //anders

Låter grymt! Verkar dock som att det bara blir andra halvan av lovet. Onsdag - söndag

Mtb i Karlskrona?
Rosenholm har ju ett eget MTB-spår bl.a., lite halvjobbigt att köra på.
Och lite andra leder också, i kuperad terräng.
Även Bastasjö/Rödeby är bitvis rätt kuperat.

Mtb i Karlskrona?
Att rosenholm skulle ha ett MTB-spår är ju en sanning med modifikation. Antar att det är grevaloppsbanan som det syftas på, men denna är inte uppmärkt och är inte helt lätt att hitta om man inte är bevandrad i området.

Mtb i Karlskrona?
Nu är jag nere i Karlskrona. Har cykeln typ redo... (fortfarande dubbdäcken på) men det får gå ändå. Vart är bästa stigen? (som är lätt att hitta för någon som inte bor här)

Mtb i Karlskrona?
Lyckåleden, börjar vid lyckåvallen (fotbollsplanen) och följer ån upp till lyckeåborg. Det är några trappor/övergångar där man får lyfta cykeln men det är en sjukt fin led, lite kort kanske.

Mtb i Karlskrona?
Hur är Grevaloppsbanan nuförtiden? Har det hänt något sedan denna tråden skapades? Bättre uppmärkt?

Tänkte ge mig på att testa i helgen.

Hur ser det annars ut i Karlskrona numera?

Tillbaka
Topp