MTB i Karlstad

MTB i Karlstad
Hej

Jag kommer spendera nästa måndag i Karlstad och tänker att vad skulle passa bättre än att upptäcka lite nya stigar.
Någon som har några bra tips på vart Karlstads små pärlor finns och eventuellt har tid att visa mig runt lite så vore det ännu bättre!?
Söker fina små stigar framför stort och snabbrullat.

/Patrik

MTB i Karlstad
i2 skogen är väl standard finnt mycket kul stigar där men även sörmon och lederna mot alster går att trampa runt på. finns en happyride karlstad tråd du kan testa och skriva i också lycka till

MTB i Karlstad
Kapar tråden lite. Har själv en resa till Karlstad planerad. Tråden Jansson99 refererar till är ju inte direkt kort... :)
Är det någon som har några fina turer kring Karlstad loggade med gps och vill dela med sig?

MTB i Karlstad
Bonäsleden på hammarö är en lång ganska teknisk stig som jag gillar att cykla lätt att hitta då den är markerad med orangearingar på träden samt skyltar vid några stigkirsningar. Starta ute vid mörudden så har man närmare 1,5-2 mil teknisk stigcykling.

Hade kunnat visa den om jag varit hemma på måndag.

MTB i Karlstad
21Grams skrev:
-------------------------------------------------------
> 1.5-2 mil stigåka låter verkligen inte fel! Får
> kolla upp den närmare! Tack!

Ett ställe som kan vara lite svårt att hitta. Efter ca 1km från mörudden så kommer man till en hästgård. Bara cykla till höger längst mes ena hagen sen vänster mellam två hagar och uppför en liten backe. Sen kör du bara rakt över grusplan förbi bygget så sitter en gammal träskylt vid en av stigarna du kommer till.

Tänkte försöka köra leden senare ikväll om jag hunnit packa klart för resan ikväll. Ifall någon är sugen på att hänga med?

Tillbaka
Topp