MTB i Nora

MTBear

Medlem
MTB i Nora
Ska upp till Nora under 2 veckor med start nästa vecka v13.

Läst lite om att det skall finnas fina leder för cykling i området och tänkte ta med en cykel.
Ni som bor där, hur är status på lederna? Snö/isfritt, dyblött eller annan info?

Någon dag man kan haka på en tur kanske?

Skicka gärna info på PM
//Björn

MTB i Nora
Ska upp till svärföräldrarnas sommarkåk i Nyhyttan över helgen och borde hinna med en runda eller två.

Vilken runda får man inte missa?
Då har du ju nära till Hjulsjö också. Hjulsjö=snabbt och sandigt. Pershyttan=mer rötter och sten, lite mer tekniskt. Bergslagencykling har bra info och karta över lederna.

MTB i Nora
Snackar vi om Hjulsta då eller? Cyklade sist med utgång från Pershyttan och det var fint tyckte jag. Minns inte vilken runda men det var nån av de längre!

MTB i Nora
Snackar vi om Hjulsta då eller? Cyklade sist med utgång från Pershyttan och det var fint tyckte jag. Minns inte vilken runda men det var nån av de längre!
Nej Nyhyttan. Lite närmara Hjulsö än Pershyttan. Finns en förbindelseled mellan pershyttan och hjulsjö som följer banvallen från den gamla järnvägen. Den passarerar inte så långt från Nyhyttan.

MTB i Nora
Så har avverkat några mil nu.
Nyhyttan var rätt bra tuffa stigningar på grus sen kul utför. Havtjärsrundans svarta del var väldigt kul. Kombinerade med paradisrundan som tillsammans blev lagom lång.
Var inne i Hjulsjö igår och idag körde 1,5, 9 och 12 och alla var skitfina. Men skulle inte avslutat med 5an idag var rätt mör i gubbenen efter fyra dagar på raken med cykling!

Summa summarum är jag skitnöjd med spåren, tog med cykeln utan att ha kollat upp nåt direkt men det blev ju skitbra! Får nog åka hit med polarna och utan familjen med!

Tillbaka
Topp