[OT] Vad hör du på för pop rock blues?

Stones kunde ju lira Blues själva också!
Det här är väl även den en Robert Johnson från början?

edit: Måste ju bara lägga till att detta Stonesalbum från 1972, Exile on Main ST, är det bästa rockalbum
någonsin i min bok.

Senast ändrad:
Är helt renons på den dessvärre, vilka är de bästa låtarna på den? Är det inte den som spelades in i källaren på det där franska kråkslottet nere på riviäran när de flydde hemlandet pga skatteskulder?
Japp! Den spelades in till stor del i frankrike.
Alla låtar är bra, går inte säga vilken jag tycker är bäst.

Jag kan tyvärr bara Beggars Banquet, det var den enda som fanns hemma i vårt hushåll. Insåg det aldrig då, men Beggars är nästan ett helt akustiskt album, lång innan Unplugged genren hade uppfunnits. Apropå slide så var ju Brian väldigt duktig på det. Gillade särskilt sliden på:

Men visste aldrig vem det var. Långt långt senare blev jag varse att det så klart var Brian och att hans slide på No expectations var det sista större bidraget i inspelningsstudion som Brian nånsin gjorde innan han för alltid försvann in i dimmorna. Det vackraste soundet på den här låten kommer vid 1:59 där Brians slide blandas med Nicky Hopkins grand piano. Det är ett fantastiskt snyggt akustiskt sound och en fantastiskt snygg mixning! Faktiskt ett av de snyggaste jag kan påminna mig. Suveränt att köra i hörlurar.

På den här rullen kan man se Brian livs levande köra sina slides till den här låten, det är lite sorgligt att se:

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp