MTB i Norrköping med omnejd

Junis

Ny medlem
Hallo!

Jag har precis börjat plugga i metropolen Norrköping och tänkte nu höra mig för om hur läget är när det gäller MTB, finns det något schysst ställe att köra på?
Är det rent av någon som bor i Norrköping här på happy?

Hälsningar

Johan från Partille

Hej Johan

När jag kör i skogen brukar jag köra i ett område norr om stan. Om man ritar en triangel mellan Svärtinge-Jursla-Sörsjön så finns det ganska gott om stigar och grusvägar. Kolmårdsbiken går till större delen i detta området, kolla hemsidan efter banskisser.

Välkommen till Norrköping!

I Kolmården finns nästan hur mycket stigar som helst. Bra början är området som ason redan tipsat om. Vill du inte cykla så långt finns det även en del trevliga stigar i skogspartierna strax söder om stan. Min favorit är Borgsholmsområdet, söder om Kättsätter.
Vill du hänga på andra så kör Friskis och Svettis mountainbikepass varje vecka. Jag tror det är på torsdagar. Kolla http://nrk.friskissvettis.se/default.aspx?m=413369 för lite mer information.

/Leif...

Tack för svaren!

Jag har endast kört racer här i Norrköping, men med detta underlaget kan det ju vara värt att hämta hit MTBn från Göteborg.

Jag pluggar också på liu i nkpg :) Har just köpt en Commencal meta. Vi får väl försöka fara ut och cykla nån gång. :) Fast jag bor i finspång, så jag vet inte hur man ska transportera cykel mellan finspång och nkpg...

/Erik

Hej!

Jag får min nybeställda hardtail från Canyon nu i sommar, vecka 30. Det är långt tills dess, men lite sällskap på turer vore inte fel! :) Jag har bara testat att cykla med min gamla cykel i MTB-spåren i Vrinneviskogen vid sjukhuset och det var riktigt roligt!

Jag bor för övrigt i Norrköping.

Pär

Tillbaka
Topp