MTB imorgon i Göteborg?

MTB imorgon i Göteborg?
Vilket tempo och vilken nivå hade du tänkt dig? Tänkte försöka få ut sambon imorgon och hon är hyfsat ny på det här om det känns ok för dig.

I Delsjön och efter 13 funkar fint isf.

Senast ändrad:
MTB imorgon i Göteborg?
Hade nog tänkt köra ett hårt och lite avancerat pass imorgon,blev rekommenderad denna sida utav bikeplace då jag vill utveckla min träning ihop med andra MTBare :)
Är själv hyfsat ny inom MTB så all träning är bra träning!
Klart att sambon ska med ju fler desto roligare.

MTB imorgon i Göteborg?
Millan skrev:
-------------------------------------------------------
> Hade nog tänkt köra ett hårt och lite avancerat
> pass imorgon,blev rekommenderad denna sida utav
> bikeplace då jag vill utveckla min träning ihop
> med andra MTBare :)
> Är själv hyfsat ny inom MTB så all träning är
> bra träning!
> Klart att sambon ska med ju fler desto roligare.

Avancerat blir det alltid. Stigarna anpassar sig inte så mycket efter deltagarna ;)

Jag ska bara få med mig sambon på tåget också.. Annars kör jag gärna utan henne också. Var på tok för länge sen sist. Kan du precis vid ett eller en stund senare, typ halv två-två?

MTB imorgon i Göteborg?
Jag har tänkt sticka ut efter tre någongång. Börjar med slingan längs stupet ovanför Skår och fortsätter med frisbeegolfbanan, sedan upp mot masten, sedan Blueberry och stigen över knipeflångsbergen. Fast det är sällan jag hinner så långt jag tänkt mig. Vill nån hänga på kan vi bestämma en tid vid tex Burger King Delsjömotet.

/Mats

MTB imorgon i Göteborg?
Hade gärna hängt på bara man haft hojen redo. Ingen gaffel... Skickad till Danmark för service. Lock outen funkar dåligt.. Inte cyklar på en vecka nu så abstinensen börjar krypa i kroppen nu..,
Hänger gärna på längre fram.
// Jocke//

MTB imorgon i Göteborg?
Efter 13.00 imorgon kan jag vilken tid som helst....
Dock har jag ingen större koll på alla ställen/stigar än sålänge så en bra mötesplats är väl Skatås motionscenter?
Där har jag oftast utgått ifrån :)

MTB imorgon i Göteborg?
Millan skrev:
> Efter 13.00 imorgon kan jag vilken tid som
> helst....
> Dock har jag ingen större koll på alla
> ställen/stigar än sålänge så en bra
> mötesplats är väl Skatås motionscenter?
> Där har jag oftast utgått ifrån :)

Motionscentralen 13:00 då? Sen får vi se om jag får med mig något sällskap.

MTB imorgon i Göteborg?
Millan skrev:
> Nu krånglar jag till det lite men kan vi säga
> 14.00 vid motionscentralen?
> Mats? Hänger du på våran tur :)?

Det hade varit roligt att hänga på er tur men kan tyvärr inte åka hemifrån förrän vid halv fyra. Passerar Burger King Delsjön ca 15:45 där jag 'kör in i skogen' och ploppar ut vid Skatås kanske 20 min senare.

Blir något åt det här hållet http://www.strava.com/activities/77454077, men den här gången har jag inte tänkt köra sönder min sko:)

/Mats

MTB imorgon i Göteborg?
Skatås är min hemmaskog så jag hittar en hel del i terrängen. Ska bara få i hop hojen så är jag med igen!!! Ni får ha de då gott i skogen imorgon. Lär ju bli toppen väder!!! Suck suck suck vad jag INTE är avundsjuk..... :-(
Vi hörs!
// Jocke//

MTB imorgon i Göteborg?
Funderar på att eventuellt haka på med. Ska bara kolla med min stackars hals imorgon så den lever ytterligare lite till. I värsta fall får man väll ge upp.
pifo74 jag har en X-fusion Vengeance gaffel med 170 slag liggande här hemma som du kan få för en billig peng så kan du haka på imorgon.

MTB imorgon i Göteborg?
erik_h skrev:
> Funderar på att eventuellt haka på med. Ska bara
> kolla med min stackars hals imorgon så den lever
> ytterligare lite till. I värsta fall får man
> väll ge upp.
> pifo74 jag har en X-fusion Vengeance gaffel med
> 170 slag liggande här hemma som du kan få för
> en billig peng så kan du haka på imorgon.

Jockes cykel har väl 130 i slag original så jag tror att det blir lite overkill :)

MTB imorgon i Göteborg?
erik_h skrev:
> Jo d e väll sant. Någon idé om stigar imorgon?
> sugen på mycket utför.

Vi får se var vi hamnar. För att komma utför måste man upp :)

MTB imorgon i Göteborg?
Stämmer rattnalle. Min gaffel är på 130. Tack ändå Erik- h för tipset. Nej man får surt bara vänta vidare.. Risk för investering av en cykel till under vintern... Hmm :-/
// Jocke//

MTB imorgon i Göteborg?
Rattnalle skrev:
> Jag förstår fortfarande inte varför du gjorde
> dig av med Scotten ;)

Inte jag heller... ;-)
Inte den mest genomtänkta affär man gjort.. :-/
Lite sugen på en mera ren xc cykel och köra lite mera tävlingar nästa år, men samtidigt vill man ha en enduro cykel, typ trek slash eller liknande. Eller varför inte köpa en av varje.. He he
// Jocke//

MTB imorgon i Göteborg?
Då är skatås terrängen en toppen miljö för träning Millan!! Finns bara uppför eller nerför. Gäller bara att övervinna den mentala biten. Är själv bättre uppför än nerför... Men de är jävligt skönt när man har rätt flow och de går utför!!
:-)
// Jocke//

MTB imorgon i Göteborg?
Ja! Har nästan bara tränat i Skatås så älskar stigarna där.
Änggården har jag kört en gång förut men bor nära Skatås så det blir mest där jag kör :)

Kul! Vi verkar bli ett gäng imorgon iallfall! Grymt kul MTBare:D

Ses imorgon 14.00

Godnatt
/Emilia

MTB imorgon i Göteborg?
Får se hur mycket kladdkaka det blir till lunch imorgon, cykling kan man aldrig få för mycket av i vilket fall :)

Kanske hänger på om det finns tid imorgon

MTB imorgon i Göteborg?
Appropå det här så gör jag en fuling och efterlyser en 30,9mm sadelstolpe här också. Reverben är på lagning så AM cykeln saknar sadel. Kan ju ta XCn men om någon har en stolpe jag kan låna på turen imorgon så blir det lite roligare :)

MTB imorgon i Göteborg?
erik_h skrev:
> Jo d e väll sant. Någon idé om stigar imorgon?
> sugen på mycket utför.

Några skall köra Ale på söndag. Bara nedför. Hänger kanske på själv.

MTB imorgon i Göteborg?
Sista desperat fråga om någon har en 30,9 mm sadelstolpe att låna ut :)

Står i valet och kvalet mellan XC-cykel med 100mm i slag som kommer att få hela kroppen att skrika av smärta eller AM-cykeln utan sadel vilket kommer att bli överjävligt jobbigt.

MTB imorgon i Göteborg?
Jäklar vad sliten jag känner mig nu efter en dusch. Märks att det var en månad sen sist.

Någon som orkade kolla hur långt det blev? :)

Och tack för lånet av stolpen Per! Hade blivit lite lätt jobbigt annars :)

Senast ändrad:
MTB imorgon i Göteborg?
Ratten. 13km visade klockan ca 2:10 cykeltid.. Samma här, inte tränat på 2 mån så var hög tid att chocka kroppen.
Ett stort tack till Millan som drog igång turen..

Vi ses alla, trevlig helg.

MTB imorgon i Göteborg?
Blev en lite längre tur än planerat för min del, var på väg hemåt när jag mötte er i Skatås.
Hade inte nått jätte klipp i benen i motvinden på väg hem mot djävulsön.

Tack för en bra tur och trevligt sällskap, alltid kul att träffa nytt folk :)

Nu skall jag se om jag orkar släpa mig bort till pizzerian utan att få krampkänningar i låren...

Tillbaka
Topp