MTB-ing i Thailand?

MTB-ing i Thailand?
Den är rätt fin, faktiskt. iaf XC-delen. Bodde i Thailand, drygt 25 mil norr om Bangkok typ, ett tag och hade ett par bekanta som åkte på cykeltävlingar runt om i regionen titt som tätt. XC-tävlingar fanns på ett eller annat ställe nästan varje helg så det verkar vara en ganska utbredd sport. I det närmaste området fanns det ett par tre ställen de åkte till och cyklade. Sandig jord, ganska kuperat och skogigt var väl det jag fick uppfattningen om. Det här var tre år sen.

MTB-ing i Thailand?
Tjena!
Ska till Thailand om några dagar, först till Bankok och där kanske det mest blir aktuellt att kika i cykelbutiker. http://www.probike.co.th/index.php verkar ha rätt okej priser på delar och tycks ha väldigt många återförsäljare runt om i både huvudstaden och övriga landet, även i Rayong, där vi ska tillbringa största delen av vistelsen. Om ni har någon aning om ifall det finns möjlighet till terrängcykling och uthyrning i Rayong eller på Koh Samet är jag väldigt tacksam. Tycker att jag har letat rätt mycket på nätet men har inte hittat nåt.

MTB-ing i Thailand?
är i bangkok nu!

å kom hem från koh samet häromdagen, det finns såvitt jag såg ingen möjlighet att hyra cykel på ön, bara moppar å fyrhjulingar. däremot bilvägarna på ön, där kan man få grym cykling! vi hyrde moppe en dag å en del av backarna var tamejfan omöjliga att köra upp för, inte så grisigt branta, men en väg gjord av lera blir rätt spårig när det regnat, å sen torkar den å hård som betong.

Jag ska nog ta å kolla in den där butiken innan jag drar härifrån!

MTB-ing i Thailand?
Åh, det verkar ju ändå bra. Fyrhjuling låter underbart! Såg inte att du hade skrivit i tråden innan jag skickade PM'et ;) Ja, återkom gärna med info om Probike. Skulle vara skoj om det är typ en riktigt fet butik med massa prylar på väggarna :P

MTB-ing i Thailand?
ja va där föra månaden o i chaing mai kunde man åka på downhill äventyr..av olika klass..
cyklarna va inte så bra men när man druckit o ätit sej mätt ett tag så hoppar man gladeligen på vad som helst för att få lite adrenalin pumpandes..tyckte iaf att de va värt pengarna o hade de inte vatt så jävla varmt hade ja nog tatt två rundor till..men sleten o dålig i magen va väl orden för vistelsen..
http://www.mountainbikingchiangmai.com/
tog dock inga bra bilder..o v-bromsar va ett faktum..

Tillbaka
Topp