Mtb klubb i hbg. Tips önskas !

Gandalfini

Ny medlem
Hejsan !

Jag är en snart 18 årig kille som vill börja cykla mtb. Jag bor i Helsingborg och undrar således vart och i vilken klubb det finns möjlighet att cykla ?

Mvh / Daniel

Hej Daniel!
Det bedrivs ingen klubbsaktionerad MTB-träning i Helsingborg. Vi i Åstorps CK har träningar vid Tingvalla i Åstorp på tisdagar kl 18 där vi kör på söderåsen. På torsdagar samlas vi vid Rååbocka camping i Ängelholm kl 18 och kör på de snabba roliga stigarna i Rååbockaskogen.

Du är mycket välkommen att dyka upp!

Själv kommer jag hem från jobb för sent om kvällarna nu för att hinna med dessa träningar tyvärr. Vill du ut någon kväll och cykla här i Helsingborg skogar så kan du skicka ett PM.

Back in the days fanns det faktiskt en klubb, mountain riders!

nån kanske borde ta iniativet, det är ju rätt långt o åka till åstorp varenda gång!

Problemet är att det inte finns möjlighet att bedriva verken någon seriös träning eller gruppträning i Helsingborgs närskogar. Det finns alldeles för lite skog och alldeles för mkt folk som klagar på att man cyklar där. Skyltar med cykelförbud har dykt upp mer och mer på skogsstigarna.

Jo, det var bra gnäll redan i början av 90 talet, men det är ju inget som hindrar att dra ihop ett gäng o köra!

Sen att man får ett gäng pensionärer efter sig i pålsjö, som hytter med näven får man ta med en klackspark...

Tack för infon Olsson och alla andra:)

Det får nog bli Åstorps CK när jag får min cykel :)
Låter också trevligt med lite HBG cykling någon kväll, pm:ar dig när jag får cykeln ! :)

Lite ot , men vet någon hur länge bike-discount.de brukar ta med att skicka ut cyklar ?

Tack igen / Daniel

Tillbaka
Topp