Linus Harald
Aktiv medlem
Mtb med mönsterfria däck rullar uselt, vad för däck ska jag köpa?
Jag har en MTB från 2005 med 47-559 hjul Shimano Deore, mitt problem är att däcken rullar så satans dåligt. Får kämpa för att hålla samma takt som kompisen nerför när han bara rullar. Har tagit isär ett av naven och rengjort och smörjt men vettefan om det blev något bättre av det. (Testade med cykel uppochner så det är inte däcken som påverkar) Använde White Grease som har några år på nacken (10+) för detta men var inte stelnat på något sätt. Kan detta vara ett problem att använda gammalt fett?
Kan jag byta ut hjulen mot några som rullar bättre? Vad för några däck borde man välja då?
Jag har även problem med att bakhjulet vobblar som blivit värre, antar också detta påverkar farten. Detta beror på att däcket har blivit skevt, antar pga att cykeln stått länge. Vad för några däck är vettiga för träning som även funkar på asfalt? Sen nedan vad för mönster jag har idag. Detta med däck är rena djungeln!
Tack!
Kan jag byta ut hjulen mot några som rullar bättre? Vad för några däck borde man välja då?
Jag har även problem med att bakhjulet vobblar som blivit värre, antar också detta påverkar farten. Detta beror på att däcket har blivit skevt, antar pga att cykeln stått länge. Vad för några däck är vettiga för träning som även funkar på asfalt? Sen nedan vad för mönster jag har idag. Detta med däck är rena djungeln!
Tack!
Bilagor
Senast ändrad: