MTB Norge

MTB Norge
Ska åka till Norge om 1,5 vecka och vara där i 2 veckor. Första stoppet är Rondane National Park i 3 dagar men sen är jag inte så säker på vart jag ska åka. Så vill jättegärna ha tips på ställen som bjuder på bra cykling :)

Tacksam för alla tips!!

Ha en förträfflig happy kväll gott folk!

MTB Norge
Jag snackade med några killar från Terrengcykel för ett tag sedan och de menade att man får den bästa cyklingen kring de större städerna. (Dvs samma princip som i Sverige). I Norge finns det berg överallt, men kring städerna finns det största utbudet av stigar. I Oslo kan man tex ta spårvagnen upp på fjället och sedan stigbomba ned till stan.

Hafjell är populärt.

Kolla dessutom om du passerar någon av orterna som arrangerar den norska endurocupen, 80twenty.

MTB Norge
Det finns en annan skillnad mot sverige också och det är att vandringlederna i fjällen (som är många fler än i sverige) oftast går upp till toppen på ett berg och det gör att man kan få finfin utförsåkning nästan överallt där det finns berg.

MTB Norge
Vill tacka för alla bra tips, har en vecka på mig nu och bestämma lite ställen/turer jag vill ta mig an :) Om någon annan ska till närheten & cykla så hör gärna av er:henric1986@gmail.com
Alltid trevligt med sällskap!

Och fortsätt gärna att tipsa :D

Tillbaka
Topp