MTB nu i helgen (Sthlm)?

multisport

Medlem
MTB nu i helgen (Sthlm)?
Efter en kul tur (!) på Fornstigen i söndags är jag sugen på att dra ut med Happy MTB-gänget igen.
Men, eftersom det tog OTROLIGT många inlägg hit och dit för att komma fram till dag, tid, rutt och uppsamlingsplats m.m. tänkte jag att det kan vara bra att börja i tid (suck!)
Järvafältet, Hellas och Fornstigen går bort -för mig i alla fall. Lördag och/eller söndag funkar lika bra!

MTB nu i helgen (Sthlm)?
Jag är också sugen på att cykla. Det spelar ingen roll för mig var vi kör. Ska bara försöka hålla mig nykter på lördag...
/Johan

MTB nu i helgen (Sthlm)?
<parentes>jag tänkte cykla ickestig på lördan, tänkte åka ut till TCM i Tyreös och kolla lite, å sen Saltsjöbadens centrum, godisbutiken där är de enda jag vet om som saluför Milkas goda Kuhflecken choklad i Sverige. har sökt överallt! Är man chokolist så är man. Så lördagen blir mycke grus å asfalt.</parentes>

Halvtidigt på NICK är helt ok. Så kanske vi klarar det före mörkrets utbrott.

MTB nu i helgen (Sthlm)?
BRA JOBBAT! Här och nu bestämmer vi NICK-rundan i Ursvik, samling söndag kl. 10.00 vid spårcentralen/parkeringen. Övriga förslag - skapa ny tråd! Dcok behöver jag/vi(?) någon som hittar och kan guida oss där. Varken jag eller Bruse hittar. Hur är det med er, Mattias L och Bigmollo? Det vore kul om fler kunde hänga på med. P.S. glöm inte extra slang D.S.

Senast redigerad av en moderator:
MTB nu i helgen (Sthlm)?
Jag bor söder om stan, så antingen cyklar jag hela vägen, eller cykalr till Södra station å tar pendeln till Ulriksdal. Kan vi säga 11 istället?

Men VEM kan gajda oss runt på den omarkerade stigen? Vem hittar som i sin egen ficka?

MTB nu i helgen (Sthlm)?
Oxr eller Zeb eller Pampero eller någon annan?
Jag har kört där en gång men jag hittar inte runt hela...

Bruse, jag tar tar pendeln, fast till Sumpan. Ulriksdal ligger på fel linje för mig.

MTB nu i helgen (Sthlm)?
mytomspunnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag hittar där som i egen ficka men däremot är jag
> förmodligen bortrest i helgen:(

Kan du inte skicka fickan då?

MTB nu i helgen (Sthlm)?
bruse Skrev:
> mytomspunnen Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag hittar där som i egen ficka men däremot
> är jag
> > förmodligen bortrest i helgen:(
>
> Kan du inte skicka fickan då?
>

Det finns en karta under turtips men det är inte så lätt att hitta med den heller. Guide är att rekomenderas. Fråga oxr t.ex!

MTB nu i helgen (Sthlm)?
oxr Skrev:
> Jag och Zeb har konsert på söndag
>
>
>
> *Man ska aldrig kasta saker - de kan vara bra att
> ha*

Kan inte du åka ut på lördag å sätta upp smålappar på träna här å där åt oss?

MTB nu i helgen (Sthlm)?
Jag hakar gärna på i Ursvik! Hittar hyfsat i skogarna där, men har aldrig kört det där NICK-spåret... och kartan förstod jag inte mycket av. Det finns ju mycket annat smått och gott, t.ex. skönt leriga motorcrosspår utmed Kista industriområde. Så här såg det ut efter en tur i lördags:

http://www.hurry.se/index.php?d=20041106

Fotograf: Joakim

/Kalle

MTB nu i helgen (Sthlm)?
Dr Spoke har inte fått min fälg än! Å den gamla äre inge å göra med sa Phil... den som jag cyklade hela vägen från Drottningholm å hem på i söndags.

Men han e snäll Phil, får han inte min fälg imorrn, får jag låna ett hjul! Det är kundservice det!

MTB nu i helgen (Sthlm)?
Hänger oxå på. Kl 10 eller 11 spelar ingen roll. Har vi någon som kan guida?? Har heller inte kört nickspåret..

David_v!! jag kommer köra inifrån stan och hittar om du vill ha sällskap ut.

//fredde

MTB nu i helgen (Sthlm)?
Hittar ut gör jag (uppväxt därute:) NICK-spåret hittar jag inte i, dock andra saker men som man inte får cykla längre. Sällskapet är lika välkommet för det.

MTB nu i helgen (Sthlm)?
Hoss Skrev:
> > Balla bilder det finns på din sida,riktigt bra
> med..

Tackar tackar. Dagboksprojektet är fortarande i sin linda. Ny layout på gång...

> Man kanske ska skaffa en leruppsamlare på
> framhjulet? ;-)
> //Max

Det är Kalles framhjul, och leruppsamlare hade nog inte funkat. Möjligen en högtrycksdäcktvätt fram, och en högtrycksdäcktvätt bakpå hade fungerat. Hojarna blev ju plötsligt 3 gånger så tunga att släpa ur skogen då leran armerat sig fast i däcken.

Jag jobbar på söndag... 15-> Vore sugen att hänga på , men kanske bara dumt då jag har en så obekväm tid att passa...

MTB nu i helgen (Sthlm)?
OK. Vi träffas vid spårcentralen, Ursvik, 11.00, söndag. Ingen akademisk kvart (eller ens ett par minuter -tid är pengar/träningstid). Rutt spelar mindre roll, men om det dyker upp någon som har koll på NICK-spåret så kör vi det. I annat fall improviserar vi. Jag kantänka mig att vara ute ett par timmar, så mat/powerbars/vätska kan vara lämpligt. Glöm inte reservslang...

MTB nu i helgen (Sthlm)?
multisport Skrev:
> OK. Vi träffas vid spårcentralen, Ursvik, 11.00,
> söndag. Ingen akademisk kvart (eller ens ett par
> minuter -tid är pengar/träningstid). Rutt spelar
> mindre roll, men om det dyker upp någon som har
> koll på NICK-spåret så kör vi det. I annat fall
> improviserar vi. Jag kantänka mig att vara ute ett
> par timmar, så mat/powerbars/vätska kan vara
> lämpligt. Glöm inte reservslang...
>
> "The Older I Get The Better I Was..."

TAGET! Spårcentralen, äre alltså tavlan som anger alla spår, vid hörnet av nån fotbollsplan? Jag har bara vart där en gång.

MTB nu i helgen (Sthlm)?
multisport Skrev:
> Spårcentralen ligger precis vid
> parkeringen/fotbollsplanen/stora fältet. Kolla på
> länken nedan. Vi träffas vid fotbollsplanens högra
> hörn coh vallaboden/byggbod (ganska precis i
> mitten av kartan)

Då är jag med!

Vem gajdar, eller ska vi våga på oss att cykla vilse? GPS:n är med, men min tanke var att tracka in NICk-spåret. Men det får väl bli som det blir med det. Bara vi har kul! Å det brukar vi ju ha.

MTB nu i helgen (Sthlm)?
Vilse är ingen risk iom att jag är med, men som sagt, NICK har jag inte koll på men hela området har vi haft orientering i några gånger per år hela låg, mellan och högstadiet (även om det är ett tag sedan).

Några timmar låter bra och 11.00 också.

MTB nu i helgen (Sthlm)?
Men det är NICK-spåret jag vill köra... kan förvarna er: kommer vi i närheten av Kymlinges oöppnade t-station, så msåte jag dräggla. Jag har aldrig varit utanför den stationen, bara gått omkring på plattformen - helt legalt!

Bruse - nu med nytt bakhjul - också!

MTB nu i helgen (Sthlm)?
Bruse: Jag fatter ingenting! För att gå omkring på Kymlinges station så borde du rimligen ha varit utanför den, eller hur?? Hur kom du annars dit ;-) Men, vad är det som är så speciellt med T-stationen?

MTB nu i helgen (Sthlm)?
Den börjades bygga för länge sen,det var tänkt att det skulle byggas bostäder där.Men det blev aldrig något,och nu har den stationen stått tom ett LÅNGT tag. "Sägs att silverpilen stannar där med vart 4de år,hehe..passa er"

Och nu ska dom börja bygga där igen efter alla dessa år,varför dom slutade bygga vet jag inte.Det kanske inte fanns tillräcklig med pengar,men Ursvik kommer byggas ut och delar av Järvafältet.

//Max

MTB nu i helgen (Sthlm)?
Nja, än så länge finns det inga konkreta byggplaner för Kymlingeområdet. De byggplaner som ligger nu gäller gamla skjutbanan norr om Enköpingsbanan. Det kommer troligen inte avverkas någon skog i de planer som ligger nu, möjligen ett litet skogsområde mellan stenkrossen och Överskottsbolaget.

Däremot finns det en risk att Kymlinge bebyggs i framtiden, eftersom det är undantaget från naturreservatet som bildats därute.

Bruse: jag lovar att ta dig till stationen någon gång.

MTB nu i helgen (Sthlm)?
multisport Skrev:
> Bruse: Jag fatter ingenting! För att gå omkring på
> Kymlinges station så borde du rimligen ha varit
> utanför den, eller hur?? Hur kom du annars dit ;-)
> Men, vad är det som är så speciellt med
> T-stationen?
>
> "The Older I Get The Better I Was..."

Nej, jag åkte tåg dit med ett C20-tåg, som stannade och släppte av oss så vi kunde gå omkring å kolla, sen åkte vi vidare. Vi hade ett abonerat hjubord på tåget. Åkte runt överallt å hade bord mellan sätena å satt å käka å drack öl. Gissa om folk glodde!

Specciellt med den är att allt är färdigt, plattform, trappor osv, men den har aldrig öppnats på 20-30 år!

Hoss: det är ju som bekant en skröna. För "Silverpilen" även kallad C5, gick bara på bana 2, även gement kalald röda linjen. För att de 8 vagnarna var i rostfritt och olackerade. http://web.ss.se/vagnhallen/typ.asp?id=299

2003-11-29_5856.jpg

2003-11-29_5833.jpg

MTB nu i helgen (Sthlm)?
Svartvit bangar. Blir ingen njutning om jag skall äta, duscha och hinna till jobbet i tid... Hoppas det blir flera tillfällen, så jag kan komma med en annan gång. Ha så bra, och dokumentera (läs: fota) flitigt! Tack och hej, teflon-sprej!

MTB nu i helgen (Sthlm)?
Vill bara bumpa upp tråden lite. Vilka är på fortfarande?

11.00 imorgon vid Ursviks motionsgård. Antagligen inte NICK-spåret om inte någon spårkunnig dyker upp, men ändå mycket roligt där.

MTB nu i helgen (Sthlm)?
Hoss Skrev:
> > Snacka om att vara stressad,äter julbord på
> tunnelbanan.Men ser riktigt trevligt ut med ;)
>
> //Max

Stressad? Vi åkte runt å käka sådär 4-6 timmar... då hinner man i lugn å ro!

MTB nu i helgen (Sthlm)?
david_v Skrev:
> Bra, tre säkra i alla fall.
>
> multisport (i och med trådstarten!)
> silfver76
> david_v

+ Bruse

MTB nu i helgen (Sthlm)?
david_v Skrev:
> Tar du pendeln Bruse? Eller rullar du genom stan?
> Jag och silfver76 ska mötas vid Stadion och köra
> ut. Ska vi möta dig någonstans?

Tar pendeln från Södra till Ulriksdal. Antingen ankommer jag Ulriksdal 10.30 eller 10.45.
15 min cykling borde väl räcka?

MTB nu i helgen (Sthlm)?
bruse Skrev:

> 15 min cykling borde väl räcka?

Bara om du cyklar rätt =)

/rikard

Tillbaka
Topp