Mtb på lofoten

• Trådstartare Trådstartare Lisa Andersson
  • Start datum Start datum
L

Lisa Andersson

Guest
Mtb på lofoten
hej
Jag ska åka till Lofoten i sommar och undrar om det är någon som cyklat där och kan ge lite tips. helst i närheten av Kabelvåg. har bil så jag kan åka en bit...

Ska även till Narvik en vecka. Har du varit där och vill tipsa mig något om omgivningarna så blir jag superglad.

MVH Lisa

Mtb på lofoten
Var där, inte på MTB men touring förra året. Finns massa fina vägar, förmodligen stigar också. Vid Risdalen finns jättefin naturlägerplats gratis (3 km från stora vägen, cykel tillåtet). Undvik E10 om det går, vägen norrut via färjor är mysigare. Väster om Bjerkvik finns "gamla" E10 kvar asfalterad men överbommad och något överväxt - men inget problem för en cyklist.

DSC07919.JPG

DSC07995.JPG

Mtb på lofoten
Grusove sa:
Jag ska också med. Det vore ju kul att svänga förbi er också när vi ändå är ute på och få lite favoritstigar visade :)

Fett! Kan bli bra det här!
Om det inte har hänt en del sen 2012 eller när jag var där så skulle jag säga att både Narvik och Tromsö är mer tillgängliga för en stigcyklist, mycket på Lofoten är rent tramsigt brant. Men det som går är såklart sjukt fint, det finns säkert nå gamla bloggposter ni kan gräva fram om det.

Mtb på lofoten
Hoj!
Var där och snurrade lite på kullarna runt Leknes 2010.
http://happyride.se/forum/read.php/1/1442050/1442407
Åkte upp med familj så jag hade inte så mycket tid för cykel, cyklade bara runt Leknes tyvärr, men det lilla jag hittade var roligt. Finns säkert många pärlor uppe på bergen. Men som någon skrev tidigare, många berg är branta och höga så det gäller att hitta stigarna upp, jag tyckte inte att det var helt jättelätt alla gånger. Nästa gång jag bilar upp så ska både mtb:n samt lvg:n med upp, många fina landsvägar också.

Tillbaka
Topp