MTB på Mallorca?

Lulle

Ny medlem
MTB på Mallorca?
Ska till Mallorca nästa vecka (Alcudia) och undrar om någon vet vart man kan hitta en okej hyrcykel?
Även turtips är av intresse!
Har sökt lite men det mesta handlar om racer...

MTB på Mallorca?
Nu vet inte jag vilken service Velosport erbjuder, men Felanitx ligger rätt långt bort från Alcudia där Lulle ska bo. 30 evrosar för leverans är då en kostnad att räkna med.
Wheelssport finns mitt i Alcudia och jag hyrt av dem ( racer iofs ). Deras service och tillmötesgående har det inte varit något att anmärka på.

MTB på Mallorca?
MTB'n wheelsport hade var väll kanske inget att hänga i granen, men duger nog för att stilla abstinensen :) någon som vet om det finns bra stigar i området?

MTB på Mallorca?
Men, hyr en racer o kör på dom underbara vägar som det finns i överflöd av istl
Annars finns det väl många vandringsleder ,men om dom passar mtb ?

MTB på Mallorca?
hm skrev:
-------------------------------------------------------
> Men, hyr en racer o kör på dom underbara vägar
> som det finns i överflöd av istl
> Annars finns det väl många vandringsleder ,men
> om dom passar mtb ?

Har funderat lite på det där med att hyra racer, men kör inte folk som tokar på mallis?

MTB på Mallorca?
Jag vet inte om Little Stereo's inlägg ovan var tänkt att vara ironiskt med tanke på smileyn, men de 4 gånger jag varit på Mallis och cyklat landsväg så har bilisterna bemött mig med en imponerande respekt. Långt ifrån den attityd svenska bilister har.
Konstigt vore det väl annars med tanke på hur många cyklister, med pengar i fickan, som rör sig på Mallis.

MTB på Mallorca?
Här är en seriös blogg med tips, GPS filer och svårighetsgraderingar på MTB tracks på Mallorca. Det ser ut att vara mer Freeride än XC. Vi sticker dit ikväll:)
Länken: http://holytrail.wordpress.com/

Bilagor

• mtb.jpg
    mtb.jpg
    59.2 KB · Besök: 63
MTB på Mallorca?
Kul! Det tipsades mycket om soller på bloggen. När vi var där hittade vi till och med kartor med mtb-leder i olika svårigheter utmarkerade. Vi hyrde cyklar 2 dagar från wheelspor, 2011'or i helt okej skick, framhjulethöll bara på att lossna två gånger... ;) fick lite tips om stigar när vi hyrde cyklarna, det går en vandrigsled från Lluc som skulle vara fin att cykla. Vi tog oss dock ut på "halvön" vid alcudia. Det fanns en del vandringsleder som var bra utmarkerade. Varierade svårighet, vi höll oss mest till de enklare med rätt tunga cyklar och en halvskadad feg farsa... Med en lite lättare trail/am-hoj skulle man kunna ha grymt kul på stigarna där.

Vi hittade även en cykeluthyrare som hyrde ut bla scott genius och ordnade guidade turer, men att betala 60€ för att hyra en cykel i en dag kändes inte väry pengarna...

MTB på Mallorca?
Jag kan rekommendera att hyra en fatbike i can picafort av ”Dietches world” (ligger på väg ner mot sista stranden längst bort mot naturreservatet. Cykla sedan längs kusten bort mot san pere. Det är en vandringsled med lite löst som passar utmärkt för fatbike. Finns en gammal RR här sen jag körde där.

Tillbaka
Topp