Mtb på TV: Tellus Sömnlös i Rudan 2004

Det vore bra om någon kan spela in programmet på datorn via tv-in eller nåt, och sedan lägga upp det för nedladdning åt oss, eller är det olagligt?

För jag kan nog inte se programmet.. :(

/Mattias

Snacka om turioturen jag snodde på som tusan och kom hem kl15.15 och så var programmet sörsenat så jag hann se nästan allt, ibland uppskattar man att starttiden inte håller ;-)

Det såg både kul men fruktansvärt jobbigt ut, och värre blev det när mörkret la sig kul med han som körde med hjälmkamera.

Bosse

Lonewolf: Kan avslöja att banan var riktigt kul i mörkret, nästan roligare då än i dagsljus. Ska bli kul att se DVD:n när den väl släpps!

/Leo

Om den inte blir för dyr så kan det vara värt att köpa den förutsatt att den går att kolla på i datorn för jag har fortfarande ingen DVD spelare. Kul med "vanligt" folk som deltar och inte bara elit känns lite närmare en själv då. Lergubbarna var ju inga ungdomar direkt och det gick ju bra för dem ändå så det visar att man kan hålla på även upp i åren.

Det såg lite tight ut vid staketet speciellt i mörkret, och maskstorleken var ju som gjord att trassla in styret i ;-) om man kom för nära.

Bosse

Lonewolf Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det såg lite tight ut vid staketet speciellt i
> mörkret, och maskstorleken var ju som gjord att
> trassla in styret i ;-) om man kom för nära.

Upplevde aldrig staketet som ett hinder, värre med alla buskarna till höger på samma stig. Man la sig lite till höger om mitten av stigen för att slippa det värsta vattnet.

Kul att se sig själv på TV om än bara två snabba glimtar och någon fiskfjällsaxel här och där :)

oxr fick mycket mediatäckning.

Snacka om tur här med.. Precis klockan 15.00 kom ett larm om en troligen brand i ett hus så vi for i rask takt dit men när vi kom dit så var det lungt och vi kunde åka tillbaka. Kom hem ca 15.10 och slog på tv,n... hmm nyheter... vad nu då.. sen sa gubben: "Nu blir det Mountainbike!" YES

Så jag hann se hela programmet. Grymt bra program måste jag säga, riktigt kul att se sånt på tv!!!

Så då fick man se det ändå. :)

/Mattias

Och ibland blir man ledsen när det är försenat, för det förstod inte min video som spelade in orientering...
Får hålla utkik efter reprisen.

Oj då, bäst jag ser programmet så jag vet om mina chanser att komma med i Idol 2005 och Robinson 2008 ökade.

Hur var programmet? Blev det någon 24h feeling?
Kan inte någon göra en digital version och lägga upp, eller blir svt sura då?

/Calvin

Lyfter upp denna tråden igen, är det inte snart dags att få sin DVD skiva om loppet i brevlådan, som man så ivrigt beställde i höstas??? Mattias L?

/Leo

Håller med! fast trådens titel gällde ju teveprogrammet som redan visats där jag endast figureade som åskådare! :-( Längtar efter deveden (där jag får se mig myself bli omcyklad, (fan va dålig jag var!)) :-D

Vilket tjat :)

Vi har granskat omslagstexterna och spikat layouten på konvolutet. Så med andra ord är det inte mycket kvar. Tryck och press borde inte ta så överdrivet lång tid, så utan att lova något så hoppas jag att ni har den i handen innan lucia.

Ändrade topicen med, nu när det inte handlar om TV sändningen längre.

Måste ha missat något, såg programmet och blev nyfiken på filmen men sedan har jag tappat tråden så att säga ;-)

Vad kostar den och hur beställer man och går den att köra i datorn för jag har ingen DVD spelare ännu?

Bosse

anderski Skrev:
> MattiasL: Kommer det någon repris på TV ?

Jag såg inspelningen för fjärde gången idag :)

Synd på vinklingen, man kan lurastt tro det är en tävling och inte ett evenemang ;)

Bosse: Den kostar 169 SEK ink moms, ex frakt. Beställa gör du genom att gå in på http://www.ettannatlopp.nu/somnlos/trailer.php

Den går att köra i datorn, förutsatt att du har en dvdläsare i datorn och programvara för att spela upp den.

Anders: Den kommer i repris, men jag vet inte när :(

TnT: Jo, vi gjorde det så. TV inslaget var "roligare" att ha som en berättelse om tävlingen, medans DVDn kommer vara en dokumentär över evenemanget.

Mattias L skrev:
Den går att köra i datorn, förutsatt att du har en dvdläsare i datorn och programvara för att spela upp den.

Jodå läsare har jag, men frågan är om det räcker med Win mediaplayer för att spela upp, Någon som vet?

Bosse

greendevil Skrev:
> Ja, windows mediaplayer kan spela DVD.

Bara med rätt codec! Med WMP alena funkar det inte.

greendevil:
Tack för svaret då kan jag nog beställa en sån film och lätta upp vintermörkret med ;-)

Vet du möjligen om samma sak gäller för alla köpfilmer är nämligen lite sugen på The Collective (stavning) den har ju fått kanon beröm både här och även i Kadens såg jag, men även andra cykelfilmer.

Bruse skrev:
Bara med rätt codec! Med WMP alena funkar det inte.

Jaha ja och vad är det, och hur vet jag om jag har rätt codec?!

Har hört att vissa tillverkare lägger in någon sorts spärr så man inte kan visa dem i datorn, som piratkopieringsskydd, slår det bara till om man försöker just kopiera men tillåter att man bara tittar på filmen?

Dåligt formulerat men jag hoppas ni förstår vad jag menar ;-)

Bosse

Senast redigerad av en moderator:
Det finns annars gratisprogram som grejjar DVD-uppspelningen om nu inte Win Mediaplayer skulle funka. Några av dem är VLC, MPlayer mfl. Sen finns det mer dedikerade DVD-uppspelningsprogram också, dock dålig koll på vad de heter på PC-sidan.

Däremot kan man ju fråga sig om det är lönt att pröjsa för en DVD-film om du bara skall se den på datorn. Koppla isf. datorn till TVn bosse (om du har nån sån!?) så blir det iaf. lite mer njutning över det hela. :)

Senast ändrad:
Lonewolf Skrev:
> greendevil:
> Tack för svaret då kan jag nog beställa en sån
> film och lätta upp vintermörkret med ;-)
>
> Vet du möjligen om samma sak gäller för alla
> köpfilmer är nämligen lite sugen på The Collective
> (stavning) den har ju fått kanon beröm både här
> och även i Kadens såg jag, men även andra
> cykelfilmer.
>
> Bruse skrev:
> Bara med rätt codec! Med WMP alena funkar det
> inte.
>
> Jaha ja och vad är det, och hur vet jag om jag har
> rätt codec?!

Typ rätt drivrutin/program/plugin för WMP att kunna spela film å ljud av ett visst format. Men till din dvd-spelare bruakr det följa med ett dvd-program. Antingen tittar man via det, eller så kan du då köra WMP som då yttnyttjar det andra dvd-programmets codec.

> Har hört att vissa tillverkare lägger in någon
> sorts spärr så man inte kan visa dem i datorn, som
> piratkopieringsskydd, slår det bara till om man
> försöker just kopiera men tillåter att man bara
> tittar på filmen?

Det gäller musikskivor. Jag kunde inte lyssna på min senaste Kraftwerk (TdF). Så jag "pirat"kopierade via diverse program. Ringde då det svenska skivbolaget å sa vad jag gjort, å han höll med! Han tyckte åxå det var för jäkligt att de internattionella bolagen ommöjligör lyssnade på dator. Å grattulerade mig till mit hackande.

Tillbaka
Topp