MTB PC-Spel?

Vinterbo

Ny medlem
MTB PC-Spel?
Hej,

Stort sätt alla möjliga spel finnes för PC, XBOX, PlayStation osv, jag har hittat stort sätt alla möjliga alternativa - strategi, action, snowbord, skidor, skatebord osv. Men inget MTB???

Någon som har tips till Carl (sonen?)

/Pål

MTB PC-Spel?
downhill domitaion (PS2) 4/5

jag ger de en 4/5 den e sjukt rolig i typ 4-5 veckor sen har man varvat de, men man hittar alltid små vagar som man inte har kört på tidigare

No Fear Downhill MTB (PSone) 4,76/5

taskig grafik, grymt kul, otroligt stort, tar tid innan man varvar hela, jag har haft min i snart 7 år jag varava den för 2 år sen=)gjort av svenskar, man kan köra i sälen på hundfjället (vinter)
men till PSone vilken ger en dålig grafik

sen finns de en hel del BMX spel med de e dom ända som har med MTB att göra, synd att de inte finns nån som haldar om XC men man kan inte ha allt

Thomas
varit skadad så länge så att han kan all musik (BRA musik) å alla cykel spel:P

Senast redigerad av en moderator:
MTB PC-Spel?
Singular Skrev:
-------------------------------------------------------
> No Fear Downhill Mountainbike finns, men det är
> väl i ärlighetens namn ingen höjdare. Realismen är
> väl högst sådär...
>
> /M

är det till pc ?

MTB PC-Spel?
Ett rätt skoj spel till PC som dock har några år på nacken är Dave Mirra Freestyle BMX. Är flera år sen jag spelade det. Sen finns det ju cykling manager, tror det är uppe på del 4 nu. Sen finns det ju dom små webbspelen som brukar dyka upp här nu och då, typ messmör och nått till.

Inget av dom kanske klassas som mtb spel... vad vet jag=)

MTB PC-Spel?
Fick ett PC-spel för kanske 5 år sedan som heter "Extreme Mountain Biking" då jag bodde i USA. Det var utgivet av Trek 1999 (producerat av headgames & activision). De skriver "the first PC mountain bike sim ever" i reklamen på lådan. 15 banor skall det finnas: trials, gate racing, downhill och singletrack.
Min laptop som jag hade då klarade inte grafiken så bra och faktum är att jag inte testat den på någon nyare dator..kanske inte ens går att installera på XP. Känslan jag har är dock att spelet inte är någon höjdare tyvärr.
Marknaden för denna sortens spel är kanske inte så gigantisk att någon spelutgivare satsar några större summor på utveckling av dem. Kanske kommer i framtiden, vem vet?

MTB PC-Spel?
GTA SA kan man cykla men jag vill inte säga att man kan köra DH, man kan lalla runt på BMX eller nån pling-pling hoj å en MTB men de blir snabbt trist när man kan flya plan eller helikopter

MTB PC-Spel?
madcat Skrev:
> GTA SA kan man cykla men jag vill inte säga att
> man kan köra DH, man kan lalla runt på BMX eller
> nån pling-pling hoj å en MTB men de blir snabbt
> trist när man kan flya plan eller helikopter

Finns 3 olika dh-race i GTA:SA.

MTB PC-Spel?
Har också letat efter MTB spel till pc...

Hittade inte heller ngt, men har kört en del Motorcross Madness 2, och i Enduro läget kan man faktiskt leka en del, kul att köra fritt i naturen osv.. Inte samma sak att gasa rint med motor som att trampa, men i brist på annat.

http://www.microsoft.com/games/motocross2/
screen26.jpg

MTB PC-Spel?
Boe Skrev:
> Har också letat efter MTB spel till pc...
>
> Hittade inte heller ngt, men har kört en del
> Motorcross Madness 2, och i Enduro läget kan man
> faktiskt leka en del, kul att köra fritt i naturen
> osv.. Inte samma sak att gasa rint med motor som
> att trampa, men i brist på annat.
>
>
>
>

Testa MTX Mototrax om du gillar/gillade Motocross Madness 2.
Bättre grafik, mindre frihet, fler banor, "freestyle" tävling med Xgames bla.
Fixar ett screenshot tills ikväll.

/ Joel

MTB PC-Spel?
Hittade på FREERIDERS Mountain Biking™: North Shore Spirit av en slump när jag letade recensioner på dubbdäck. Finns på http://www.mlisite.com/. Jag har inte själv hunnit testa det. Ser inte helt trist ut. 19.97 amerikanska dollars vill dom ha för det.
ss18_300.jpg

MTB PC-Spel?
Farligt när de lägger upp så att man kan tanka hem spelet direkt efter att man betalat! ;)

140:- är inte så farligt heller..

MTB PC-Spel?
Neeeeej. Inte elastomania igen... Hemska människa. Den som gjorde det spelet borde polisanmälas för allmänfarligt tidsslöseri, Spridande av extremt beroendeframkallande substanser eller liknande.

*must play* *muuust plaaay nooow*

MTB PC-Spel?
Mattias L Skrev:
> Neeeeej. Inte elastomania igen... Hemska människa.
> Den som gjorde det spelet borde polisanmälas för
> allmänfarligt tidsslöseri, Spridande av extremt
> beroendeframkallande substanser eller liknande.

Gå in och kolla spelstatistiken över total speltid, vet inte om man kan se det i spelet utan bara i
stats.txt. Det är lite mer än vad man hade väntat sig, iaf för mig.

MTB PC-Spel?
Nope. Vägrar. Tänker inte fastna i det träsket igen. Tar hellre upp ljudbyggeriet istället.

Arrgh. Jag har ju inte elastomania installerat på min bärbara... Katastrof!

*need to play* *neeed toooo plaaay nooow*

MTB PC-Spel?
Tog tag i livet och köpte ett "Freeriders Mountainbike NorthShore Style" igår. Ganska kass grafik och spelkänsla och lite lurigt i början, men ganska kul ändå. Man cyklar väldigt sakta och det är smala NS-banor mest hela tiden... Värt 150:- ändå tycker jag! Bara det faktum att man glider omkring på en Bullit är ju värt pengarna. Nu när jag provat båda måste jag säga att jag trivs bättre på min Heckler :-)

/Per

Tillbaka
Topp