MTB resor - tips och betyg

ipkis

Aktiv medlem
Tjo!
De flesta på forumet är väl intresserade av mtb resor. Så tänkte att man kunde lägga upp här i tråden tips och betyg på de resor man gjort.

La nyligen upp en länk på en resebyrå jag ville tipsa om men det sågs som smygreklam. Men jag tänkte att om man inte länkar utan bara nämner företaget eller platsen man åkt till måste det ju vara ok. Typ som att tipsa om nätbutiker eller LBS. Eller platser att cykla på?

Tänkte typ något sådant här:

Resemål: Trysil bike arena
Rese arrangör: sportspec gbg/ Softresor

Prisvärd resa från torsdag till söndag. Bodde fint på hotell och trevlig men enkel cykling.
Funkar för nybörjare både tekniskt och konditionsmässigt.

Jag klipper in reglerna som gäller reklam och koppling mellan användre och företag så kan ni själva avgöra om det ni skriver tenderar åt reklamhållet.

Smygreklam
Något som inte ses med blida ögon är smygreklam av olika slag, var tydlig med vem du är när du representerar en kommersiell verksamhet och posta inget som kan uppfattas som reklam. Är du tveksam för var gränsen går så kolla med någon av moderatorerna nedan. Annars riskerar du ett stim ytterst upprörda användare och motsatt effekt än den du önskade dig!

Är du kopplad till ett företag
Du som jobbar inom branschen, till exempel som säljare, representant eller som sponsrad cyklist får gärna delta i diskussioner och posta i forumet MEN när det kommer till frågor som rör de produkter eller tjänster som du representerar är det viktigt att du följer riktlinjerna nedan:
– Var tydlig vem du är och vilket företag du representerar. Skriv i inlägget vilket företag du har en koppling till.
– Starta inte nya trådar om dina produkter eller tjänster, men besvara gärna direkta frågor som dyker upp i befintliga trådar.
– Undvik att ge dig in i direkta rekommendationstrådar där trådskaparen till exempel frågar en öppen fråga i stil med ”Vilken cykel ska jag välja?”. Ställer någon en konkret fråga om just er produkt får du givetvis besvara den.
– Inga länkar eller information om att ”vår produkt/tjänst finns till specialpris på affär X”.
– Vänligen kontakta martin@happyride.se om du som företag önskar en kostnadsfri officiell forumtråd.

@jansson99 du är ju moderator här ser jag. Vad anser du om mitt inlägg? Är det ok? Annars tar jag bort det. Ska säga att jag har ingen anknytning till varken softresor eller sportspec gbg förutom att jag köp cykel hos dem då och pkt med på en resa. Men ej sponsrad eller jobbar för dem.

@kais01 har inte stött på trådar där man pratar om specifika företag eller paketresor och gör en kort recension om resemålet, teknisk nivå samt om man behöver vara i bra form eller om det funkar för ”alla”

Tillbaka
Topp