Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gustav Svenson sa:Finns det något märke som har skor som liknar ex vivobarefoot fast för cykel.
Gick in på hemsidan för Lake och följde deras storleksguide. Med mina mått (fotbredd) rekommenderade de stl 45. Problemet är att jag normalt har 41-42.
Gustav Svenson sa:Det var i kolumnen wide jag kollade och fick stl 45. ?
Jensen sa:Gustav Svenson sa:Det var i kolumnen wide jag kollade och fick stl 45. ?
Vad har du för bredd på fötterna egentligen? Jag som tyckte jag hade breda. Jag brukar ju få ta 1,5-2 Storlekar större av wide modellerna för att få det att funka och på lake kunde jag ta min riktiga storlek, alltså 41.
pwrdesign sa:Bont är grymma!
Kör både deras Vaypor för landsväg och MTB. Formas efter bakning i ugn och det finns även wide-modeller även där!
Sjyst, ska kontakta dem och fråga om utbud.Lake finns på cycling på frejgatan.
Fick hem ett par 44 vilket enligt storleksguiden skulle passa, upp till 280mm inkl 5mm extra spel. Min större högra fot är ~275-276mm lång, men nu när jag prova den då är de gränsfall på små. Har aldrig kört med Klick-i skor tidigare men förstått att foten glider bakåt när man kör. Skulle det vara värt att chansa? Finns inte att köpa 44,5 någonstans vad jag hittar.Blev en beställning via nätat på ett par MX176 W. Hoppas de funkar
Han menar att du trampar ut foten pga att du inte får stöd i hålfoten?Var förbi cykloteket idag och fick lite hjälp. Enligt säljaren så behöver jag en iläggssulor med hålfotsstöd vilket även göra att foten blir lika bred.
Jo som jag fattar det.Han menar att du trampar ut foten pga att du inte får stöd i hålfoten?
Jo som jag fattar det.
Ska såklart testa med sula hur det känns inomhus föst. Är de för smala får jag kolla på breda modellen istället. Men jag håller tummarna att 44,5 kommer passa.ok. Visst kan det ligga en del i det. Samtidigt, en fot trycks ju ut när man trampar ner. Även med stöd. I alla fall gör ju min fot det då vid första belastning så är det ju framfoten som tar första trycket. Eller tänker jag fel?
Har oxå hög hålfot. Men visst, ligger säkert lite i det. Men vetefan om jag tror det är hela sanningen.
Kör för övrigt Shimanos wide och de funkar för mig. Även om den inte är lika bred som lake eller Bont och att själva sulan isig inte är bredare.
Är det vanlig eller wide modellen du har?Jag har lyckats få plats med mina breda och knöliga fötter i ett par Northwave Outcross Plus. Brukade finnas billigt på XXL, men det tycks ha gått över...