Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Cannondale jekyl 1000 sa:Har väl inte direkt med ämnet att göra men i Vörå norr om Vasa går det ett trevligt lopp som heter Botnia MTB.
cakenyo sa:Trailridersvaasa vägrar ju svara. Samt tog bort min kommentar på en Instagram post om att jag skickat ett meddelande till dom..
Hur ska man tolka det?
danky_xv sa:cakenyo sa:Trailridersvaasa vägrar ju svara. Samt tog bort min kommentar på en Instagram post om att jag skickat ett meddelande till dom..
Hur ska man tolka det?
De flesta är finskspråkiga men vi är nog endel svenskspråkiga i föreningen med.
Finns nog en hel del stigar runt Vasa, många är tekniska och steniga. Kolla i Strava så hittar du en hel del.
Stigar längre söder om Vasa har jag dålig koll på. Cyklar mest mellan Vasa och Jakobstad själv.
cakenyo sa:Kommer nog dra till öjberget och kolla oavsett.
Som backup tar jag med lvghoj samt ska kontakta närpes cykelklubb
StefanBe sa:Oj, helt missat denna tråd!
Har flyttat till Närpes i sommar, och vill också gärna veta vad det finns för stigar här omkring. Ska ge mig ut o leta så fort jag hinner.
Kan tipsa om Kvevlax-skogarna också, mina gamla jaktmarker. Inga långa stigar och ganska tekniskt ställvis, men här o där kan det bli lite flow i åkningen. Flera stigar finns uppmärkta på openstreetmap, men vet inte hur bra de stämmer längre, börjar va ett tag sen jag ritade ut dem.
Molnträsket lär också ha trevliga stigar, har bara varit där en gång för många år sen.
Öjberget och Gerby-backen/skogen är båda trevliga ställen att cykla på.
Lövis sa:Vi brukar bo några nätter per sommar i yttermark vid ett torp som sambons föräldrar har. Nu brukar jag främst cykla lvg när vi är där, men jag har kollat lite på grundkartorna, och det verkar finnas en hel del småstig i skogen öster om e8 vid yttermark.
Ska ta fatbiken nästa gång och utforska lite..