MTB styren med mer backsweep?

OlovL

Medlem
Hej!

Jag är sugen på att testa MTB styre med lite mer backsweep än de vanliga (upp till) 9 graderna.
Har letat en del online men inte hittat nåt klockrent ställe som säljer styren med säg 12-20 graders backsweep.
Har ni något tips på var man kan hitta såna?

Ritchey kyote
Screenshot_20221103-222250.png

Jag hade problem med mina handleder, läste runt och gjorde lite hemma tester och kom fram till att 12-16 grader backsweep skulle passa mig bra.
Beställde hem ett SQLab 16 graders alu styre och en lite längre stam, det gjorde susen för mina problem :)
Har inte märkt av något försämring av styrningen eller känslan i cykeln, bara att handlederna inte gör ont längre.

Tack för alla svar och bra tips. Ser väl ut som sqlabs ligger närmast det jag tror jag ska testa. Nånstans i 12-20 graders spannet. Verkar som att de styren med mer backsweep ofta sorterar in under trekking och inte mtb och kanske därför jag inte hitta dem. Lite konstigt också att det är så få shoppar som låter kund filtrera på den egenskapen. Är ju en viktig parameter liksom!

Tack för alla svar och bra tips. Ser väl ut som sqlabs ligger närmast det jag tror jag ska testa. Nånstans i 12-20 graders spannet. Verkar som att de styren med mer backsweep ofta sorterar in under trekking och inte mtb och kanske därför jag inte hitta dem. Lite konstigt också att det är så få shoppar som låter kund filtrera på den egenskapen. Är ju en viktig parameter liksom!
Det är absolut en viktig parameter, men jag tror att för många så fungerar det med styren med 7-9 graders backsweep. När mina vänner testar min cykel med 16 grader så säger de flesta att det inte alls fungerar för dom, det känns onaturligt och någon får tillochmed ont efter bara en liten stunds cyklande.

Jag hade problem med mina handleder, läste runt och gjorde lite hemma tester och kom fram till att 12-16 grader backsweep skulle passa mig bra.
Beställde hem ett SQLab 16 graders alu styre och en lite längre stam, det gjorde susen för mina problem :)
Har inte märkt av något försämring av styrningen eller känslan i cykeln, bara att handlederna inte gör ont längre.
Samma behov hos mig -samma lösning: SQLab 16 graders och lite längre stam.
Våga prova 16!

Tillbaka
Topp