MTB-tävlingar

KIRE

Ny medlem
MTB-tävlingar
Finns det någon sammanställning över MTB-tävlingar någonstans?
Mest intressant med södra sverige. Kan man tävla med en enkel Kona Caldera från 03 eller är det helt kört om man sitter på en sådan hoj?

Ni som tävlat lite på nybörjartävlingarna kanske kan ge tips om vilka som är roligast, bäst arrangerade osv :)

/Erik

MTB-tävlingar
Första tävlingen går nu den 17 april i Varberg.. Den ingår väl i Sydsvenska cupen tror jag.. Sen drar hela Västgöta-cupen igång den 1 maj i Kvänum.. Vad räknar du som södra Sverige..? :)

Och din cykel, den duger alldeles utmärkt att tävla på.. :)

MTB-tävlingar
Tack.
Tänkte börja med Ränneslätt 1:a Maj. Är det kul blir det fler sedan.
Frågan är ju om man ska välja motions eller tävlingsklassen.
Man kan ju tydligen lösa licens tillfälligt. Jag har ju ingen klubb.

Någon som kört Ränneslätt tidigare år och kan uttala sig lite
om arrangemanget?

MTB-tävlingar
Nej! det kan aldrig bli fel att ha som ambition att tävla! Spelar ingen roll vilken cykel man har. Det som inte klarar behandlingen får man uppgradera enligt naturliga lagar...man kan även behöva uppgradera sin egen fysik en hel del, bland annat.

En ökande trend är långlopp, vilket jag aldrig har kört men verkar kul. Kommer att försöka pricka in en del i sommar.

Men den 15 maj är det Kringelloppet 42 km i Södertälje vilketen del i stockholmstrakten tänkte inleda med. Sedan rullar det på med Kolmårdstrampet och långloppscupen http://www.langloppscupen.com/home....enska Cykelförbundets hemsida [url]www.scf.se

MTB-tävlingar
Är happymtb en klubb? :)

Ja långdistans passar mig fint. Är inte hemskt tekniskt bra på att cykla dock är jag rätt tränad på att driva skiten framåt :)

Så jag kör på 67km tävlingsklass. Hoppas jag inte kommer sist bara. Men det borde ordna sig, någon måste ju få punka osv och då kan jag glida förbi.

MTB-tävlingar
KIRE skrev:

>
> Är happymtb en klubb? :)

Näe, men om du inte är med i en klubb, så kan det va happy å ange det.
som nybliven mtb.are ska jag försöka va med på nån tväling i år. klubblös är jag så det blir www.happymtb.org

MTB-tävlingar
Japp, vi "klubblösa" kör helt klart för www.happymtb.org, det är roligare och trevligare än att bara skriva orten där man kommer ifrån på "Klubb" raden vid anmälning.

Det blir nog en hel del Happyfolk på Ränneslätt också då, kul! Jag ska dit, om det inte är ren lervälling. Smutsig lervälling ska det vara... ;-)

/Leo

MTB-tävlingar
Leo skrev:

> Jag ska dit, om det inte är ren lervälling. Smutsig lervälling
> ska det vara... ;-)

Bwahahahaha så fyndigt!

Har du någonsin sett ren lervälling? Skulle vara snömoset vi försökte betvinga i Lunsen då...

MTB-tävlingar
Jag ska oxå till Ränneslätt med mina båda vapendragare. Jag har hört possitiva vitsord om den tävlingen för man ska naturligtvis vara med i tävlingsklassen. Har inte kört den själv tidigare dock.

Och JA! lera ska vara skitig!!! Ju skitigare desto bättre. =)

;~}

MTB-tävlingar
om Östergötland inte är allt för långt bort så kan du åka i Haga Cykel Cup som är lämplig för nya cyklister eller om du bara vill tävla i lite mindre sammanhang allt från mtb XC till racer tempo tävlingar
du hittar info här: http://www.ostgotacykel.org

Tillbaka
Topp