Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
S generellt, menar du, eller just på Radons cyklar?S funkar utanvidare. Canyon har både xs och xxs men ofta med konstig geo.
Hur som helst. Min dotter är 160 och har haft MB31 Roscue sen hon var 150. Kort stam och smalare styre så passar det bra.
Passar även budget
Haha. Ber om ursäkt för clickbait-rubriken.
Jag har föreslagit en MB31 eftersom den föreslås i var och varannan tråd här, och har bra komponenter precis som kvinnan i fråga, men hon går inte igång på den av någon anledning.
Mb31 tänkte jag men jag kollade just cragger och den är lite kortare men sadelrör är 1 cm högre än MB31.S generellt, menar du, eller just på Radons cyklar?
Mm. Det är ståöverhöjden som oroar på Craggern. Reachen borde inte vara något problem.Mb31 tänkte jag men jag kollade just cragger och den är lite kortare men sadelrör är 1 cm högre än MB31.
Jag kan inte tänka mig annat än att det funkar men en cm är en cm så det beror väl på.
Full discloser, min flicka har 155mm vevar också så kommer upp 15mm på det och 10mm kortare ST så med 125mm dropper kan det bli på håret på cragger
Smaken är som baken. EDIT när bilden togs så var hon 150cm. Sadeln är väl 20mm högre nu i alla fall.
Visa bilaga 766570Visa bilaga 766569
Ska kolla in dem!Spec fuse och big trial 200 har liknande geo. Sen har du mängder med andra mer obskyra HT men ofta finns inte S i 29'' versionen. Vill hon ha 27.5 så finns det lite mer att välja på
I alla 50% uppger inte standover.Mm. Det är ståöverhöjden som oroar på Craggern. Reachen borde inte vara något problem.
Konstigt att Allebike inte uppger ståöverhöjden på MB31 förresten. Enda uppgiften som saknas i geometrin.
Jo, men troligen inte aktuell spec. Eccentric Lite är en budget version. Länge sen jag kollade men troligen 135mm qr.Fantastiskt att få sådan här hjälp! Stort tack!
Håller ni med 99 spokes bedömning om komponenterna?
https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=specialized-fuse-comp-29-2021,radon-cragger-6.0-2024,ns-eccentric-lite-1-2023
Ska hon köra utför är den en fördel. Sämre utbud på moderna lättare fälgar och däck om man vill ha det.Säljare på stor cykelbutik tyckte 27,5-hjul till personer under 170 cm. Vad tänker ni om det?
Varenda liten xc-elit-tjej kör ju på heldämpade 29".Säljare på stor cykelbutik tyckte 27,5-hjul till personer under 170 cm. Vad tänker ni om det?
Japp, bland annat.Sålde han Trek? På roscoe säger trek 27.5 upp till 155cm (xs)
Tyvärr är hon inte ens i närheten av S enligt Radon själva, så hon vågade inte chansa.Ja, hoppas hon gillar den! Synd hon inte kunde provsitta en cragger om hon nu gillade den.
(Själv är jag blind för den estetiska
Sant. 750 kan kännas brett. Jag har själv 800 och tycker att det känns på gränsen.Då är det att känna efter hur brett styre man vill ha och hur lång stam innan man blir bekymrad över hur det känns.
Inte alls omöjligt att hon vill ha 720 eller tom mindre.
Dottern började på 700 och har 720 nu med 35mm stam.
Min syster har också extremt smalt. Rätt eller fel. Hon kanske borde testat kortare stam först.
Edit. Och om man ska på överkurs, fundera på kortare vevar men det ska väl funka med 170
Kortare vevar är knappast överkurs.Då är det att känna efter hur brett styre man vill ha och hur lång stam innan man blir bekymrad över hur det känns.
Inte alls omöjligt att hon vill ha 720 eller tom mindre.
Dottern började på 700 och har 720 nu med 35mm stam.
Min syster har också extremt smalt. Rätt eller fel. Hon kanske borde testat kortare stam först.
Edit. Och om man ska på överkurs, fundera på kortare vevar men det ska väl funka med 170
Min sambo är ännu kortare. Är det stor fördel med kortare vevar? Nu har hon 170.Kortare vevar är knappast överkurs.
165 el t o m 160 lär bli ett lyft för en 162a.
Om TS inte tänkt på det redan så om ni inte redan har smalare styren att testa med på hyllan flytta in reglage och handtag utan att kapa styret först. Det går att kapa igen, men inte förlänga...
Edit: kollade bike24, 160 kan vara rätt esoteriskt, men det finns flera 165 mm-alternativ utan att spränga banken.
Min sambo som är 167 tyckte det blev klart bättre när vi bytte från en 175 till en 165 på hennes första mtb.Min sambo är ännu kortare. Är det stor fördel med kortare vevar? Nu har hon 170.
Jag märker stor skillnad från 170 till 165. Färre pedalislag. Skönare rundtramp.Min sambo är ännu kortare. Är det stor fördel med kortare vevar? Nu har hon 170.