MTB-träning med Fredrikshof 2007

fredrikw

Aktiv medlem
Startar en ny tråd även om informationen är identisk :)

Fredrikshof kör även i år MTB-träningar.

Onsdagar 18:15 Spårcentralen Ursvik
På onsdagar kommer vi till en början att hålla till i NICK-spåret i Ursvik, men vi kanske kommer att flytta runt lite. Tills vidare ses vi klockan 18:15 vis spårcentralen i Ursvik. http://kartor.eniro.se/query?what=map&ax=&asearch=1&imgmode=&streetname=Ursviksv%E4gen+99

Söndagar 10:10 Farsta simhall
På söndagar är det distansträning på MTB som gäller. Grusvägar blandat med lätta tekniska partier, typisk långloppsterräng med andra ord. 60-90km beroende på deltagarnas önskemål. Avgång från Farsta Simhall klockan 10:10. http://kartor.eniro.se/query?what=m...917;0;0;0;0;0;&ax=&click_id=GulaSidorna_ToMap

Som vanligt anpassar vi oss till alla i gruppen, men det är träning det handlar om och inte happyrides, även om det förstås ingår en fika på söndagsträningen (som brukligt vid distansträning)

Som alltid är Fredrikshofs träningar öppna för alla, oavsett om man är medlem eller inte. Ju fler vi blir desto roligare blir det.

Mer information kommer att postas här och på Hofvets hemsida http://www.fredrikshof.se

För frågor PMa mig.

Det finns nog risk för ett par lerstänk idag, himlen ser rätt grå ut i Solna just nu.

Senast redigerad av en moderator:
Räkna med att jag dyker upp på träningen Fredrik, men inte idag

Ursäkt #1
Min fru fyller år idag och vi ska ha middagsgäster

Ursäkt #2
Mitt Hollowtech vevlager har skurit

/Mikael

Hur var det igår? Synd att missa första onsdagscyklingen, men nästa onsdag ska jag försöka komma. Är det nån som vill hojja i morgon (fredag)? Samma tid samma plats...

Varken teknik eller kondition räckte till för att hänga med, så jag hoppade av halvvägs.
Får vara bättre förberedd inför nästa gång jag hänger med.

Jorå, vi blev fyra till slut som dök upp. Lite smålerigt vid de vanliga ställena, annars torrt och snabbt som tidigare.

Lars och Even Steven var pigga igår :)

Härnäst: långloppsträning på söndag.

Fredrik, hur snabbt kör ni ett varv ungefär, dvs. vilket tempo bör man klara av för att inte bli alltför mycket bojsänke med lungorna över styret?

vi anpassar oss till sällskapet, det blir alltid ganska utdraget på grund av spårets karaktär och att folk är olika tränade. man tränar ju för att bli snabbare :) man bör dock ha cyklat i teknisk terräng förut, och det har du ju.

Ni körde ifatt och förbi mig utan problem i alla fall, men det säger inte så mycket :-)

Torrt och fint på 99% av spåret nu. Den lilla sjön på slutet är kvar dock, fegade ur och bar cykel runt igår istället för att sikta i mitten och köra, skyller på att jag skulle in och handla mat på vägen hem.

//j

Såg det vid dagens tur. Det har torkat upp ordentligt. Nu kan man nästan ta sig över torrhjulad.
Jag hade årets tidigare turer i minne, då man var tvungen att doppa fötterna ordentligt för att trampa igenom det partiet. Så igår vek jag av genom skogen innan jag ens kom i närheten.
ex_sjÃ.jpg ht=544

//j

Hehe, kom runt gjorde jag, men fy fan va jobbigt det va att ens försöka hålla eran takt...
Jag kommer att försöka åka med er nästa onsdag igen, om jag hinner med ;)
Det var kul så länge det varade!!!

Tack för idag! /Kim

Blev klar ungefär samtidigt som vi skulle träffas, blev lite tight att komma ut till Ursvik. Hoppas ni hade kul iallafall. Har haft lite problem med mage etc senaste veckan, och tänkte fokusera på att bli av med det. Hoppas nu bara att jag hinner bli ok till Billinge på söndag.

Jag kommer dit ifall min sista vapenbrodet bangar. Jag tänkte dra till hellas annars med vill inte åka själv.
Kör i Cannondaletröja och 70 tals desginade adidas byxor:)

csh skrev:
-------------------------------------------------------
> Har långloppsträningarna kommit igång? Kommer
> det några imorgon till Farsta för att köra MTB?

Jodå, vi är igång....

http://www.fredrikshof.se

/Wille

Fem dök till slut upp. Det blev en helt fantastisk dag, otroligt cykelväder.

På onsdag kommer inte jag, men om folk ändå vill dyka upp är det ju alldeles utmärkt :)

Tillbaka
Topp