Mtb trend 2025

Mtb trend 2025
Kommer säkert en massa jäkla appar o sensorer man kan klistra på hojen lite överallt. En massa onödigt tjafs alltså.

Tror även jag på växellådor till eMTB, väntar med spänning på Shimanos variant men hoppas att det inte blir en heffaklump.

2025 är förhoppningsvis ett normalår så vi kanske får se normalpriser o tillgång igen. Det betyder nog mest för mig faktiskt. Att kunna välja det man vill ha utan att det kostar skjortan.

Mtb trend 2025
Jag skulle gärna se ett mindre fokus på park/utförscykling och mer på typisk (svensk) brötstig. Fast det är tyvärr snarare en förhoppning än ett särskilt troligt scenario.

Mtb trend 2025
Den så populära Blocket-looken med tå-överlapp blir standard på dyrare cyklar, direkt från tillverkare.
Främre drev tas bort helt, då materialet behövs till skärmsurfarnas allt större bakdrev! Samma skärmavatarer slipper även styre, då händerna ändå håller om telefån och energidryck..

Mtb trend 2025
The thing about electronics is that SRAM is completely phasing out OEM supply at and above GX (other than DH drivetrains), so by 2026 it will be Shimano, SRAM SX or NX OR wireless electronic shifting.
And since they are the dominant supplier to European and North American brands in the MTB segment.... mechanical shifting options on a new MTB with a half-decent kit are likely to be rare.

Tillbaka
Topp