[ MTB-tur Falun 9/7 ]

Öijer

Aktiv medlem
[ MTB-tur Falun 9/7 ]
Tjena!

Jag har kollat lite i kalendern och tänkte höra om intresse finns för att cykla lite mårtenbajk tillsammans i Sågmyra norr om Falun. Turen blir ingen vända på enbart mördande stigar, utan mer en blandning av fina grusvägar och underbara stigar.

Jag kommer utveckla detta lite mer i detta första inlägg när mer finns att säga om det.
Rubriken kommer nog att få tillägg också.

Men till att börja med:

Samling: Det Stora Tegelhuset (Gamla fabriken) i Sågmyra. Tidstrandsvägen..
Datum: 2006 07 09
Tid: 11.00
Distans: 6-8 mil
Ta med: Slang(ar), solsken, glatt humör och ev. en liten peng att fika för.

[ MTB-tur Falun 9/7 ]
Låter jätte kul, vi får väl se när vi närmar oss hur det passar. Jag har hittat en hel del roligt mellan Sundborn och Svärdsjö vid Liljan, jag ska utforska mer men det ser lovande ut.

/Mats

[ MTB-tur Falun 9/7 ]
Skogling: Sågmyra är det nya Gotland? Lura familjen.

MatsS: Det här är ju en bit från dina hemmatrakter, bara det är ju anledning nog att hänga på. :-)

Viper: Klart att du ska hälsa på päronen det första du gör på semestern, tänk hur mycket dom har längtat efter dig.

Fisherbike: Stigarna är snyggare denna gång. :-) Så snart jag är helt helt kurant så ska jag leta på några fler stigar att bjuda på.

[ MTB-tur Falun 9/7 ]
Dan_dryer skrev:
-------------------------------------------------------
> Och så har jag snyggat till mig och bantat lite
> från förra gången så ni kommer få något mer
> vackert än naturen och titta på också =)

Ja, just det.
Jag är ju guide. ;-)

[ MTB-tur Falun 9/7 ]
Låter trevligt kommer vara i borlänge hela sommaren å jobba så det är troligt att jag hänger på! Det kanske kan bli fler turer innan dess i Borlänge/Falun/Ludvika-trakten :-) Skulle vara roligt å cykla lite mera innan dess.

MVH
Johan

[ MTB-tur Falun 9/7 ]
Johan_: Att få några mil i benen är ju aldrig fel.

Dan_Dryer: Du kan få guida mig om du vill.. :)
Jag har denna som bakgrundsbild i mobilen:
Den stigen ska givetvis med på turen..

Bilagor

• turmedoscar1.JPG
    turmedoscar1.JPG
    79.7 KB · Besök: 11
[ MTB-tur Falun 9/7 ]
70km, det låter som en bra uppvärmning inför MSJ.

Har du tips på stigar kring Sundborn-Svärdsjö-Hosjö?
Grusvägarna däromkring har jag ganska bra koll på men det skulle vara kul att hitta ett mer sammanhängande nät med stigar.

[ MTB-tur Falun 9/7 ]
Ahhh... gött att veta att det finns folk som cyklar i sundborn... då jag troligen kommer upp och hälsar på föräldrarna vecka 32 i sommar, så får jag kontakta er så kanske man får hänga med på en tur eller två, ska bli kul att få cykla lite "hemma" igen.

MVH / Joakim

[ MTB-tur Falun 9/7 ]
Låter som om vi blir ett gäng. Kul!

Jag är ganska dålig på stigar vid Sundborn och Svärdsjö faktiskt.

Nu ska jag ut och kolla lite i området där vi ska hoja.
Have a nice day!

[ MTB-tur Falun 9/7 ]
Vi väntar in sista man. Men man ska orka 7 mil också.
:) efter 2.5 mil är man tillbaka vid startområdet igen, om det blir för svettigt.
Hittade ett par nya stigar idag.

[ MTB-tur Falun 9/7 ]
Det låter väldigt lockande, med tanke på att jag är ute och leta lite nya backar att åka på.. lite synd det blir på en söndag, behöver jobba dagen efter (får väl bli en trött bilfärd hem till Sthlm efteråt).

/Mike

[ MTB-tur Falun 9/7 ]
Ooops, det kommer att bli jobbigt den nionde...
9 dagar i Tuskland med en kost bestående av 95% Bier och 5% Würst, så är kroppen inte i bästa form just nu, men jag har ju några veckor på mig att hitta lite flås ute i skogen;o)

Tillbaka
Topp