mtb turer i skåne

Hjalle

Ny medlem
mtb turer i skåne
Hejsan , är lite av en nybörjare som upptäckt detta trevliga forum. har cyklat en del på söderåsen och klåveröds mtb bana med några kompisar. nu har en blivit förälder och andra har inte tid och det är inte väldigt kul att cykla ensam.. Så jag tänkte höra om det fanns andra som cyklar mer kontunerligt där man kan hänga på ? har läst nåt om idrottsplatsen i genarp onsdagar kl 18 ? andra förslag , hör av er ! mvh Hjalle.

mtb turer i skåne
I mogon kväll är det arbetsdag inför tävlingen den 8:e Augusti på Klåveröds banan.
Dyk gärna upp och snacka lite och cykla en runda eller två.
Vi tar tacksamt emot synpunkter på slingan, så vi kan göra den i bästa skick inför tävlingen.

Hjalle : Vet inte var du bor, men på Hallandsåsen finns massor med fina kuperade stigar att utforska. Då jag bor i Margertetorp cyklar jag där ofta och guidar gärna någon gång om du vill.

Mvh / Lars

mtb turer i skåne
Yes, skall utforska Hallandsåsen lite idag faktiskt. Skall snart käka sen lastar vi cyklar och hoppar in i bilen. Annars är Skåneleden bitvis riktigt skojig, blåsten blir liksom en extra utmaning och utsikten en belöning.
Var bor du, som sagt?

- John Filip

mtb turer i skåne
John Filip : Var på åsen ska ni cykla, och när ?
Ifall man skulle ta och sticka lite tidigare från jobb och försöka hitta er på kvällens träningspass.

/ Lars

mtb turer i skåne
Jag bor i Kävlinge, hade gärna följt med på kvällens tur i Genarp men jag hinner tyvärr ej, cyklas det även på helgerna där ? Jobbar 7-16 ca.. så kvällspass passar lite bättre på vardagarna och sen skulle man kunna sticka iväg till Hallandsåsen på helgen kanske. är det flera som brukar cykla i klåveröd/ Söderåsen ?
/ Hjalle.

mtb turer i skåne
är också intresserad av att känna till lite fler cykelställen här omkring. bor i torekov i ungefär en månad till, sen bosätter jag mig någon annanstans, uppåt då och letar där istället. nåväl.

lefty> sorry. såg inte ditt inlägg förrän nu. är tillbaka, vi var bara ute några timmar. blev inte så mycket åsen dessvärre. blev kyrkstigen mellan torekov - västra karup sen lite landsväg ner mot ramsjö och längs kusten ute på strandmalen (bitvis skåneleden) mot ängelholm. upp vid ranarp och lite landsväg tillbaks till vkarup och upp på stigen och så lite studs bland träden några minuter innan återgång via stigen mot bilen och sen hem. var inte så laddad som jag trodde.
var på åsen brukar du cykla?

- John F

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp