MTB Varberg

Fahlgren

Medlem
MTB Varberg
Hej!skall till Varberg i helgen och undrar över slingor.hörde talas om en slinga vid sjukhuset där väsgötacupen skall köras i april .någon som vet status på den banan?

MTB Varberg
Slingorna runt sjukhuset går fint att köra på trots läggningen av motionsslingan. Finns "två" banor. Kolla på strava efter vbg mtb.

Bilagor

• Screenshot_2017-01-27-16-47-30.png
    Screenshot_2017-01-27-16-47-30.png
    18.3 KB · Besök: 194
MTB Varberg
Hur är det nu för tiden runt sjukhuset?
När jag var där senast för ett par år sedan var det 3 slingor.
Är det två nu?
Hur är de märkta?
Bara att ge sig dit och trampa som tidigare?

MTB Varberg
Gör ett försök att väcka en gamal tråd, jag ska ner till Varberg i helgen och är sugen på att cykla i skogen. Finns det några bra leder? Fina stigar eller naturreservat? Inte allt för långt ifrån tröningsnäs.

MTB Varberg
Testa Bänareds bike park nära Morup söder om Varberg. Olika slingor med varierande svårighetsgrad. Annars finns ju Åkulla med mkt stigar. Där är dock inte uppmärkta mtb-slingor.

MTB Varberg
Lördag kl 12 .ska jag anordna en lite grupp cykling för teknisk stig i Varberg. Vi kommer mötas vid "mossen" i trönninge häng på om du vill så ska jag visa runt lite roliga "tekniska" stigar

MTB Varberg
liveforthis sa:
Lördag kl 12 .ska jag anordna en lite grupp cykling för teknisk stig i Varberg. Vi kommer mötas vid "mossen" i trönninge häng på om du vill så ska jag visa runt lite roliga "tekniska" stigar
Det kan nog passa bra. Vart ligger "mossen"? Vilken nivå är det på gruppen som ska cykla?

MTB Varberg
Räfen sa:
liveforthis sa:
Det kan nog passa bra. Vart ligger "mossen"? Vilken nivå är det på gruppen som ska cykla?

Mossvägen (trönninge) så ligger det en lite damm typ längst in på vägen. Det kommer va lätt cykling då jag tänkt visa runt lite olika stigar så vi kommer köra lungt säga typ blå/röd led.

Tillbaka
Topp