MTB-Vättern Eftersnack

MTB-Vättern Eftersnack
Alla som körde, hur gick det och vad tyckte ni ?

Själv kom jag in på 4:39:14 och var duktigt trött, hade väl inga direkta förväntningar så jag vet inte om jag skall vara nöjd eller inte.
Banan tyckte jag var riktigt rolig men tyvär drabbades jag av mycket köer på stigpartierna. Detta trots att jag inte är speciellt snabb i teknisk terräng. Tyckte också att den sista sträckningen efter varvningen i Borensberg var grymt jobbig. En tanke som slog mig var att man borde åka tillbaka och köra stigpartierna utan en massa folk att köa bakom.

Som helhet ett proffsigt och roligt arrangemang. Jag kommer säkert att köra loppet fler gånger.

/Johan

MTB-Vättern Eftersnack
aha, är det här ni är:)

Flyttar över inlägget hit istället.

Banan var skitfin tycker jag med, allt gick bra med mina mått mätt fram tills vändan in i borensberg igen, fick punka efter rodeoturen på stenarna direkt efter borensberg. Satt och försökte mecka med den men det gick åt helvete. Jävla skit helt enkelt. Hoppas det gick bra för er andra. Jag gjorde även en snygg vurpa där jag tog emot mig med ansiktet men klarade mig helt oskadd turligt nog.

MTB-Vättern Eftersnack
Det var en kanonbana och mycket bra arrangerat tycker jag. Lite tråkit med köerna i skogen i början bara. Tävlade för första gången, så nu har man lärt sig lite vad man ska göra och inte göra.

Går det att kolla resultatlistorna på nätet nu? Jag försökte, men fick inte fram nåt

MTB-Vättern Eftersnack
Man får fram tiderna om man klickar på startnumret. Jag körde på 4.01, ganska nöjd eftersom jag slapp åka med kramp halva loppet som jag brukar få göra.

Senast redigerad av en moderator:
MTB-Vättern Eftersnack
Rent spontant kändes det som ett bra arrangemang med massor av grusvägskörning.
Kom i mål på 3.56.14, inte vad jag hade velat, men det känns ok eftersom jag gjorde en trippelvolt över styret efter 20 minuter och landade hårt på axeln. Efter kom cykeln farande! Ett under att ramen inte sprack och att Siden inte sprängdes! Hörde ett knak och har inte inspekterat cykeln ordentligt så jag ska väl inte säga nåt ännu.

MTB-Vättern Eftersnack
Vilket klipp jag gjorde igår förresten, en ny XT-bakväxel för 99kr! Tidans cykel hade tio stycken till salu och jag har tänkt köpa en ny eftersom min är ganska racklig, vilket flyt!

MTB-Vättern Eftersnack
bigmollo: undrar om vi åkte ihop nått min tid var oxå 3.38
(svart Specialized och "råsa" Kolmården MTB tröja!)
Resultat finns på <http://admin.cyklavaettern.com/results/ResultList/ResultList_12_2_60.html>
Gick i mål med reeeeeeejäla krampkänningar.........pust!

MTB-Vättern Eftersnack
Jaha synd. Det hade varit skoj annars, för jag sprintade som en dåre in i mål och körde om två kollar fem meter innan mål. Pressade upp min lilla Giant i 50 blås på målrakan, sen fick jag kramp och hängde på en funktionär..
/J

MTB-Vättern Eftersnack
Körde mitt första långlopp och startade i grupp 9, då jag anmälde mig sent. Körde i rask takt och fick tiden 3:55. Nästa år blir det tävlingsfållan för att slippa sölisarna i skogen.

Kul tävling med bra arrangemang kan sägas till er som inte var där.

MTB-Vättern Eftersnack
Nån måste ju ha den längsta tiden jag klockade in på 5:26 och duktigt trött, men med tanke på mina 92kg och min taskiga försäsong med 5 förkylningar och två penicilinkurer så kändes det bra. Fin bana med mycket mer singeltrack än förra året, körde 1 timme snabbare förra året men då var banan bara 67 km och mycket mer grusväg. Jag kommer tillbaka nästa år.

Tack till Kalle Svensson för go draghjälp och glada tillrop.

Jonas

MTB-Vättern Eftersnack
Skitkul!
Men fy f-n vad trött jag var. Sista tre milen var pannben och konstgjorda kolhydrater...
Proffsigt arrangemang och bra bana, men mycket tuffare än väntat.
Det var min första runda och jag ramlade in på 5.06.
Kasslern efter målgång var väl ingen höjdare precis, men ölen var desto godare. :-)

MTB-Vättern Eftersnack
Kalasfin bana och grymt bra arrangerat (ett extra plus för brandslangarna för cykeltvätt)! 4.43.52 blev det till sist för min del. Stigen över beghällarna efter 30 var i pricip hur skön som helst!

/Micke

MTB-Vättern Eftersnack
min första MTB-vättern fick ett snöpligt slut efter drygt fyra mil på grunda av stora smärtor och en rejäl svullnad i mitt vänstra knä, vilket var synd då jag hade pinnat på bra fram tills dess...

av det jag hann med att köra tycker jag dock att det var en rolig bana, torr och snabb. jag hoppas på bättre lycka nästa år!

MTB-Vättern Eftersnack
Bara för att man kör i tävlingsklassen slipper man inte köer...det är många motionärer som inte är så hemma i skogen som startar i sista tävlingsgruppen också

MTB-Vättern Eftersnack
Tobias ej inloggad skrev:
-------------------------------------------------------
> Bara för att man kör i tävlingsklassen slipper man
> inte köer...det är många motionärer som inte är så
> hemma i skogen som startar i sista tävlingsgruppen
> också

Jo tack, man inser det när man startar i startgrupp 8 och kör om en massa folk ur tävlingsgruppen de sista milen, tror de första från tävlingsgruppen dök upp efter 4-5 mils körning.
Dock kan det ju inte vara lika många som man måste köra om om man startar i tävlingsgruppen.

MTB-Vättern Eftersnack
Hörde många positiva reaktioner på att det var mycket mer stig i år (välbyggd, torr stig). Skoj är det också att det här är en permanent bana (som kanske modifieras lite) så man kan träna på den när man vill. Kunde tyvärr inte cykla eftersom jag ska med flyget till england om bara några timmar, men ni såg ut att ha jätteskoj och stämningen verkade vara underbar.

Tänker speciellt på en grej som hände i en lång brant uppförsbacke på sista skogssträckan innan sista passagen genom bäckhem. 7-8 pers ledde cykeln och så plötligt kommer någon från borensberg idrottsklubb nerifrån, som uppenbarligen cyklat denna backen förr. Han skriker och gormar "Kommer höger kommer vänster kommer kanske mitten!" och gör en grym stigning i backen när han kör om alla, det såg nästan ut som han rullade nerför :) Han klättrade mycket snabbare än täten t.ex. Och så skriker han vidare "inga problem, bara att cykla, den här tar vi, hej hopp" medans han cyklar uppför.

Cykelglädje! Nästa är står jag i startleden.

MTB-Vättern Eftersnack
Jag torskade i spurten.
Fanns inte med på resultalistan vid målplatsen,heller.Pulsklockan visade 3:11 och jag todde jag hade kört in på ca 38:plats.Nu är jag med på resultatlistan och där står 3.29 -93plats.Tråkigt.
Sen att man kan servera öl till deltagarna på ett sportarregemang e ju lite märkligt.Sen ska man väl inte nämna något om kassler och potatisallad...
vad är det för något fel på pasta?
men vädret var iallafall klockrent!

MTB-Vättern Eftersnack
4,14 krampkänningar sista 15km 1 punka
startade i 4-an
bra fart på vägarna , men i skogen irriterande långsamt.
konstaterar att många har bra kondis men usel teknik.
vädret var bra o jag tycker det var s-k kul.
påt i gen nästa år..

MTB-Vättern Eftersnack
Märkligt vad långa och jobbiga skogssträckorna var de sista 25 kilometrarna... Det kom jag inte ihåg från provkörningen av banan. Kanske hade lite piggare ben då :)=

Jag tycker den nya banan var väldigt trevlig, med successivt mer och mer singletrack ju närmre mål man kom. Fast jag är väldigt glad att det inte hade regnat så mycket, för då hade det kunnat bli rena gyttjebadet... En väldigt trevlig detalj var skyltarna som angav de olika grus-/stigsektionernas längd.

Kom in på 3:22 till slut, helt OK :)

/Dag

MTB-Vättern Eftersnack
Halloj

Jag håller på att ta ut data ur sajten vad gäller placering per klass men det är lite strul. Reusltat kommer om ett tag (dag)...

MTB-Vättern Eftersnack
Nu har ju jag inte kört MTB-V på två år, men det har varit LÄTTöl vid målgång. Blanda inte ihop den drycken med Öl. Det är nämligen helt olika produkter.

MTB-Vättern Eftersnack
fasiken lite ågren att man inte åkte...någon som orkar jämföra med lidaloop?Jag söp till istället hamna mitt i en gayfest( jävligt kul)Ingen som har några fina läckra bilder på den där Bigmollo?

MTB-Vättern Eftersnack
Johan räcker det här?

1895 JOHAN STENBERG, FARSTA
MTB Vättern 2005
Depå Resultat
Start 10:25:00
Bäckhem1 11:09:52
Bäckhem2 12:23:46
Bäckhem3 14:31:59
Mål 15:24:47

MTB-Vättern Eftersnack
Johan S:
Det borde du få, När du tryckt "Sök" får du en rad med ditt namn, Ort, Startnr osv. Klickar du på ditt startnr (blå text) så får du fram åtminstone dina passertider vid Bäckhem samt tiden du gick i mål.

/Johan

MTB-Vättern Eftersnack
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Det skulle vara kul att se placering också. I
> motionsklassen och "overall".
> /J
>
> ------------------------------------
> Åh kolla, Peter Harryson! Wohoo!

Kör tävlingsklassen "Snikmollo"!=)

MTB-Vättern Eftersnack
Jag märker att jag har problem med min uppkoppling hemifrån. Vet ej vad det beror på, bland annat kan jag inte skicka långa inlägg här. Tack för resultatet!

MTB-Vättern Eftersnack
Mitt MTB-vättern deltagande blev ett träningspass på 1:25, när jag kört så länge gav vevlagret upp och bestämde sig för att det inte ville vara med längre. Med ett litet kreeek ljud tog det stopp, tog tydligen i ganska mycket för kedjan gick av och lagret släppte igen. Lite dumt att starta på cykeln när jag redan innan visste att lagret började bli dåligt, men jag trodde att det skulle kunna hålla, tji fick jag. Nu bär det snart iväg på en lång träningsrunda för att kompensera för de få milen igår.

Tillbaka
Topp