Mtb-vättern, hur gick det?

bigmollo

Aktiv medlem
Min uppladdning med vin och mozarella var tydligen inte den bästa. Kramp efter tre mil. De sista två milen blev jag bara omkörd hela tiden. Jag hade tur som kunde muta mig förbi snöret. :(
3:27 blev tiden. Nu ska jag straffa mig själv med kött och vin.
Vädret kan man i alla fall inte klaga på, och banan är faktiskt bra.
/Johan

Hohoho... Det var jättekul att rulla förbi StorMollot med 2 km kvar (i den jobbiga grusbacken).

Köttbullen stog nästan still så jag hann inte kolla in den beryktade godbiten till rumpa. En lådvinsfyllo-pik hann jag med i alla fall innan jag trampade vidare för att hålla undan för kokodrill.

Jordfräs skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Köttbullen stog nästan still så jag hann inte
> kolla in den beryktade godbiten till rumpa. En
> lådvinsfyllo-pik hann jag med i alla fall innan
> jag trampade vidare för att hålla undan för
> kokodrill.

Grrrr... =)

Härligt väder, finfin bana och en förbättring med 50 minuter från förra året. Kan ju inte klaga! =)

/Micke

Psychos? That's what they looked like? They were vampires. Psychos don't explode when sunlight hits them - I don't give a fuck how crazy they are

Det var tungt på slutet, sista 15 km var jag helt slut. Körde i mål på 3.28.35 enligt resultatservicen men på 3.27 enligt de som lämnade ut diplomet, antar att det tog någon minut innan jag rullade över mattan i starten.

Många som körde på 3.27, jag oxå... enligt diplomet iaf :) Bigmollos gnisslande hoj fick mina ben att krampas sista milen, artigt. Jaja, skoj att vara nummer 1 iaf, det händer väl aldrig mer.

Mitt första långlopp, körde i mål på 4.50 med plattis-pedaler. Jättenöjd känner jag mig och både stämningen och banan var kanon. Dessutom kände jag mig inte så trött på slutet som jag trodde jag skulle vara, kanske inte är så bra men jag ville först o främst ta mig runt och visste inte hur mycket kroppen pallade.

Ses igen nästa år, då med clipless!

EDIT: Nya Marin East Peaken var underbar, inget gung alls på gruset och i skogen gick det riktigt smidigt. I motion körde dom dock rätt långsamt på stigarna tyvärr men det kanske var bra, vem vet om man tagit sig runt utan de andpausarna? =)

Senast redigerad av en moderator:
Körde MTB-Vättern för första gången, trevlig bana med bra avvägning mellan grus och stig. Krampade in på 3:09!
/E

Fick även jag äran att pika Bigmollo då han gjorde en Skogling, dvs gick med cykeln...

Tog mig trött i mål på 3:24, blev ordentligt trött efter 4 mil och fick slita rejält in i mål. Gissar på värmen och nattvak med barn är en del av förklaringen.

Körde runt på 3.52 nöjd & belåten. Ett riktigt bra arrangemang mkt bra bana, sen så
var det där med att varje gång du kom in på stig eller ut på grusväg så fanns det en avståndsangivelse på hur långt det partiet var. Riktigt bra!!

Banan var ju en positiv överraskning, helt ok bra.

Själva loppet var lite för mycket pina för egen del,fick ebola virus igår så det blev alvedon och ingen bula i brallan idag.
Verkar som om många körde in i någon vägg ,så även lilla mysiga jag,det blev lillklingan i princip i alla backarna sista 2 milen ..

3.09:27 blev det

EN 37:e plats med 3:25 i H30 är alla tiders. Nu blire mycket landsväg famöver så man kan "söra på tora klingan" med 50kmh på gruset på långa lugnet. =)

Jag körde mellanklingan ( har ingen minsting ) och lättaste bak i den där branta backen med typ 3 km kvar. Hade det inte varit för publiken i form av Mera Lera MTB stod där så hade jag fan gått upp där.

Jag var trött som kola. Eller nåt sånt.
2.57 tror jag.

Det var mycket varmt idag, pust. För mig blev det samma fenomen som för Mollo. Det känndes redan i starten iofs att jag var seg men efter 4,5 mil ungefär så blev det tyngre och tyngre och jag åkte bara och rullade. Kändes som att jag blev omåkt av halva startfältet. Sista kilometrarna blev jag lite piggare och kunde köra ifrån den lilla grupp jag åkte tillsammans med. Men tyvärr blev jag nog lite väl entusiastisk för i sista skogspartiet låg det en stor sten i vägen som jag inte hann väja för och jag stöp över styret. Tog mig i mål på 3:29 vilket borde kunnat vara bättre med lite mer hushållande av krafterna tidigare under loppet.

Senast redigerad av en moderator:
Jag fick bevisa att jag verkligen kan cykla fort, har bara haft massa missöden hela säsongen. Så att komma imål på tiden 2.45,10 och en 11plats var jätteskönt och verkligen en bekräftelse på det jag kännt hela säsongen, men inte fått bevisa.

Och iniativet av Mera Lera MTB att stå i den sista backen var det undebaraste av all publik på hela banan. Jag är inte den första och definitivt inte den sista att tacka er som stod där och hejade på alla slitna. Tack än en gång!

En annan fick kortat ner sin tid med ca: 25 min, till 4.20.
Jag e skit nöjd. Väldigt bra bana, som förra året.
Fast man kanske hoppar MTB vättern nästa år och satsar på
Finnmarksturen istället....... vi får väl se......

Körde banan för första gången (andra långlopp) och var ganska nöjd med mina 4.12 tills jag började läsa den här tråden ;)
Men riktigt rolig bana, även om man va lite seg efter alla småbackar... Fast lilla klingan användes aldrig :D

Tillbaka
Topp