MTB vättern

Jess

Ny medlem
MTB vättern
Tänkte kolla hur många härifrån som skulle köra. Är det någon som kan beskriva loppet från tidigare år? Såg att det var 1465 st anmälda, låter som det kommer att bli riktigt kul.

MTB vättern
Körde förra året. Helt ok stigar, snabba, bitvis smala och lagom tekniska eftersom man skall cykla ett tag... Stora breda grusvägar ganska ofta också så man kan komma förbi sölpottorna (såna som jag) och släppa förbi de som har bråttom i mål (jag njuter hellre, BARA därför jag cyklar sakta ;-) ). Depåerna ligger tillräckligt tätt för att endast behöva ta med sig några snickers och två vattenflaskor. En för vatten och en för sportdryck. I de "tekniska" partierna blir det förvånandsvärt mycket stopp så var beredd att knö lite. Oftast är det stopp utan märkbar anledning. Det räcker ju med att en person har otur och får stopp så packas det ihop till en go gröt.

MTB vättern
Jag ska köra är dock i sista startgruppen =/ och efter vad som hände på lida så gäller det att komma iväg bra så att man kan ta många på gruset bla gänget som drog iväg 10 minuter tidigare

ses vell där nere

//Peter

MTB vättern
Jag har kört de två senaste MTB vättern - ska dock inte köra i år - men de tidigare har varit ganska snabba, med några tekniska partier. Det första året jag körde var det ganska lerigt, och eftersom jag är en ganska osnabb cyklist så hamnade jag långt ner i gyttjan... Förra året var det torrt och snabbt, de tekniska partierna är såpass korta så att de flesta klarar dom. Som tidigare sagts kan det bli köer längre ner i leden.

MTB vättern
Ahh, nu kan jag inte hålla mig längre. Det känns som om jag måste anmäla mig till MTB Vättern. Min långloppstarm har vaknat ordentligt nu. Det är synd att det är så jädra dyrt med dessa lopp. Vojne, vojne, vad göra??

MTB vättern
Nån som har koll på om det regnat mycket. Jag kommer inte köra om det blir att promenera i gyttja igen. Börjar tröttna rätt bra på de.

MTB vättern
Ska köra mitt första lopp på Mtb-vättern i år, ska bli grymt sköj!!!
Lite orolig för de rykten jag hört om att de sista 1,5-2 milen ska vara riktigt kämpiga i år, återstår att se om det bara är rykten.

MTB vättern
Skulle kört, men nu blir det begravning i Skåne istället. Skulle kört Bockstensturen, men den blåste bort. Så jag får vänta tills nästa år. Det positiva är ju att jag kommer att vara grymt bra förberedd med två försäsongsträningar i benen.

MTB vättern
Olisen skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska köra mitt första lopp på Mtb-vättern i år, ska
> bli grymt sköj!!!
> Lite orolig för de rykten jag hört om att de sista
> 1,5-2 milen ska vara riktigt kämpiga i år,
> återstår att se om det bara är rykten.

Det är inte bara rykten, det är fakta :) Fast det finns mycket snabba nerförstigar och spännande avsnitt med, så det blir roligt det här.

Senast redigerad av en moderator:
MTB vättern
ska vi byta. sollerönummerlapp mot mtb-vättern? :)

jag kan nog köpa det. har glömt att anmäla mig. men det tar jag ställning till på fredag. sälj det inann om du kan... eller.. ähh. jag bestämmer mig imorgon. cykla då? racer? distans? regn? jag ringer imorgon helt enkelt. efter frukost.

MTB vättern
Fabbe skrev:
-------------------------------------------------------
> Nån som har koll på om det regnat mycket. Jag
> kommer inte köra om det blir att promenera i
> gyttja igen. Börjar tröttna rätt bra på de.

Några av mina klubbkompisar har provkört banan och blöthålen är igenfyllda. Och de beskrev stigarna som snabba och roliga...

/Fredric

Tillbaka
Topp