Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Som att den klättrar jävligt bra. Men jag har sadeln så högt det går samtidigt så det jämnar ut sig. Hur tänker du själv?Mårten sa:Vättlebökaren: hur upplever du 470 mm kedjestag i kombination med den relativt korta f-c på din Scott? Ganska hög stack också, tankar om det?
Den är hur skön som helst att klättra med och den ger förtroende när det går utför. Jag känner varken av över eller understyrning på den och att svänga på halt underlag känns som att det är halt underlag.Mårten sa:Hur blir balansen i cykeln? Hur kvick är den upp och ned i teknisk terräng? Hur är den att svänga på halt underlag - är den neutral eller över-/understyrd?
Helt okej, lika bra som den klättrar.Mårten sa:Hur går den nedför mer tekniska partier med höga steg? Teknisk cykling i övrigt?
Svårt på grund av lång hjulbas och tung cykel.Mårten sa:Manuals och liknande?
Sen när lovordade jag geometrin?Mårten sa:Inte helt relevant för ts, men jag vill veta hur du upplever den utifrån att du lovordar geometrin.
Berätta gärna!Mårten sa:Jag har mina tankar om varför den ramen ser ut som den gör och vilka brister den har baserat på geon. Men vill höra dina praktiska erfarenheter först.
VättleBökaren sa:Ursäkta om jag frågar, du verkar redan upprörd... Men vad gör en specifik geometri bättre än en annan?Sixten Fors sa:Aspect har sämre geo än de flesta andra mtb instegscyklar i 7-10 K prisklass.
Få cyklar är kortare än Aspect som har 420 mm reach i XL. Aspect är en riktig skitcykel.
Jämför själv med Specialized, Trek, Cannondale, Merida, Rose, Canyon etc. istället för att svamla.
Jag har cyklat på massa olika geometriska cyklar i mina år och visst kan jag hålla med om att dem skiljer sig markant emellan varandra.
Jag har också cyklat på allt från för små till för stora cyklar i mitt liv och det gör ju också en hel del skillnad.
Men frågan är alltså, kan du genom siffror välja ut en geometri som jag skulle gilla? Eller skulle du kanske hitta en som gör mig snabbare i skogen?
Kan du kvantifiera vad varje person söker genom siffror? Om dom säger "jag vill ha en cykel som jag tycker om att cykla på" så matar du alltså in min längd, grenlängd, armlängd och säkert en massa andra siffror och säger "här är den ENDA cykeln du någonsin kommer tycka om!"
För såhär är det i mitt fall, jag MÅSTE sätta mig på en cykel för att känna efter själv om den känns bra. Jag kan inte bara titta på siffror och säga "den kommer passa mig", det är inte bara en fråga om "perfekt reach", "perfekt hjulbas", "perfekt storlek". Det är en fråga om KÄNNS den rätt för MIG.
Jag har ju en E-Aspect 910 årsmodell 2017 i storleken Medium. Så jag vill höra från dig vad som är rätt och fel med den för mina mått.
Längd: 168 cm
Grenlängd: 81 cm
Överkropp: 58 cm
Armlängd: 62 cm
Här har du geometri för modellen: https://static.evanscycles.com/prod...ble/Scott_EAspect_900_2017_Geometry_Chart.pdf
Tack på förhand.
Baserat på? Jag frågar efter vad experterna kan säga om hur bra den geon passar mig. Träffar dom rätt så skall jag vara tyst sen.#1725 sa:Lite fascinerad av att det tjafsas igen och att det visar sig vara tjafs baserat på erfarenheter av en eAspect med annan geo än den Aspect som TS länkade till. Äpplen och koriander kanske inte ska jämföras
VättleBökaren sa:Baserat på? Jag frågar efter vad experterna kan säga om hur bra den geon passar mig. Träffar dom rätt så skall jag vara tyst sen.#1725 sa:Lite fascinerad av att det tjafsas igen och att det visar sig vara tjafs baserat på erfarenheter av en eAspect med annan geo än den Aspect som TS länkade till. Äpplen och koriander kanske inte ska jämföras
Nej och det skulle inte du heller?marr sa:VättleBökaren sa:Baserat på? Jag frågar efter vad experterna kan säga om hur bra den geon passar mig. Träffar dom rätt så skall jag vara tyst sen.#1725 sa:Lite fascinerad av att det tjafsas igen och att det visar sig vara tjafs baserat på erfarenheter av en eAspect med annan geo än den Aspect som TS länkade till. Äpplen och koriander kanske inte ska jämföras
Fast det var väl inte du som skulle köpa cykel?
ForesterGuy sa:MTV var bättre förr, när de visade musikvideos.
Kotte67 sa:Valet föll på en Merida Kato 2.9! Något man bör tänka på?
D i U sa:Jag själv körde en aspect på brötstig 2008, som sagt inte bästa alternativet men det funkade ok. Blev såklart inga KOM på strava.