Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ok. Slumpen som avgör alltså :(Kanske... Jag har rest med en skruvkarbin flera gånger (suttit på min sele) men så plötsligt så snodde en säkerhetsvakt på Barcelona flygplats den med motiveringen att den kunde användas som knogjärn. (Rakt innanför kunde man köpa enliters spritflaskor...) Och längre in gick en annan resenär omkring med karbiner på utsidan av sin ryggsäck.
(Jag blev också av med en fällskniv som jag råkat glömma i handbagageryggsäcken en gång, på den dagens andra incheckning.... )
Lite slumpen men jag kom igenom med wera verktygssats samt momentnyckel osv utan något problem. De ville att jag packade upp och visade allt men inga problem i övrigt.Som rubriken säger, kommer man igenom säkerhetskontrollen med ett multitool på sig ? (ska resa utan incheckat bagage, men cykelgrejerna ska med såklart)
Om de följer protokollet i säkerhetskontrollen? Nej.Som rubriken säger, kommer man igenom säkerhetskontrollen med ett multitool på sig ? (ska resa utan incheckat bagage, men cykelgrejerna ska med såklart)
I reglerna så står det klart och tydligt att knivblad mindre än 60 mm är ok. Men jag litar inte riktigt på personalen.... Känns som att dom kan bli triggade även av mindre knivar.Om de följer protokollet i säkerhetskontrollen? Nej.
Sant.
Senast igår satt det en kvinna framför mig på planet och stickade. Tänkte inte på det då, men nu när du säger det så…?Frun brukar sitta och sticka på planet, vet inte hur hon lyckas smuggla med sig stickningen varje gång.
Med ett 58 mm långt blad känns det liite knivigt (?) att gå vinnande ur det ev. meningsutbytet?I reglerna så står det klart och tydligt att knivblad mindre än 60 mm är ok. Men jag litar inte riktigt på personalen.... Känns som att dom kan bli triggade även av mindre knivar.
Det är helt sjukt.Senast igår satt det en kvinna framför mig på planet och stickade. Tänkte inte på det då, men nu när du säger det så…?
Dom tar multiverktyget men slumpen avgör. Jag har rest med multitool flera gånger och det gick bra ända tills det inte gjorde det:( Inget att rekommendera alltså)Som rubriken säger, kommer man igenom säkerhetskontrollen med ett multitool på sig ? (ska resa utan incheckat bagage, men cykelgrejerna ska med såklart)
Dom tar multiverktyget men slumpen avgör. Jag har rest med multitool flera gånger och det gick bra ända tills det inte gjorde det:( Inget att rekommendera alltså)
Kan inte låta bli att tänka på för ett par år sedan, jag var på kundbesök i Tyskland. Vis av erfarenheten har jag alltid med mig en tång med lite utfällbara verktyg. Bland annat lite skruvmejslar, ett litet sågblad, och självklart också ett knivblad.
...
En nagelklippare i fel händer.... OJOJOJ!! ;)Jag blev av med en nagelklippare en gång. Sen kunde man köpa en likadan i butiken innanför säkerhetskontrollen.
Det har ju blivit nån slags sjuka att inte checka in bagage öht. De flighter jag varit på senaste året har det alltid varit kaos vid ombordstigning då folk kommer med både för många och för stora handbagage och springer runt i halva planet för att leta plats i hyllorna. Tycker bolagen borde vara betydligt hårdare där.Man kan sitta på nätet och raljera hur mkt man vill om säkerhetskontroller till flyg.
Personligen tycker jag att om man inte orkar checka in det som bedöms farligt så kan man cykla istället.
Varför ska mormor Agda få ha med stickor eller multitool?
Jag är helt säker på att en beslöjad arab inte får med det och det ska självklart gälla alla.
Finns stickan på planet kan vem som helst ta den osv......
När blev även alla vuxna offer?
Man kan tycka att det som vuxen inte ska vara speciellt komplicerat att läsa på vad som gäller och därefter att anpassa sig.Det har ju blivit nån slags sjuka att inte checka in bagage öht. De flighter jag varit på senaste året har det alltid varit kaos vid ombordstigning då folk kommer med både för många och för stora handbagage och springer runt i halva planet för att leta plats i hyllorna. Tycker bolagen borde vara betydligt hårdare där.
Kanske hans kunder sitter i fängelsetVilken typ av kunder besöker du?